Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Programmamaker Menno Buch (62) overleden

Gestart door Iwan, 8 juli 2014, 20:51:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Programmamaker Menno Buch (62) overleden

Programmamaker Menno Buch is vandaag op 62-jarige leeftijd overleden. Hij leed aan kanker.
'Gedwongen door zijn duivelse ziekte' heeft hij 'afscheid genomen van het leven', liet zijn vrouw weten
in een verklaring. De dood van Buch wordt bevestigd door Blue Circle, dat zijn laatste programma
Buch in de Bajes heeft geproduceerd, en door RTL dat het uitzond.

Buch werd bekend om zijn omstreden programma's, zoals Sex Voor De Buch en Sex Na De Buch.
'Menno was een avonturier en optimist; hij was altijd op ontdekkingsreis. Hij liet werelden zien,
waar iedereen van weet dat ze bestaan, maar waar niemand het fijne van wist. Hij was brutaal,
sterk, stoer en oer
', schreef zijn vrouw. Buch kwam ook in het nieuws door vermeende belastingfraude
als eigenaar van een telefoonseksbedrijf.

De programmamaker leed twee keer eerder aan kanker. Eind 2010 werd tongkanker geconstateerd.
Hij genas, maar ruim 1 jaar later was de ziekte terug met uitzaaiingen in nek en hoofd. Opnieuw werd
de tumor verwijderd. 'Het is heel vreemd, maar na mijn ziekte heb ik gewoon weer de power. Ook de artsen
staan van mij te kijken. Ik ben een medisch wonder
', zei Buch toen. De kanker keerde echter weer terug.

Buch werd eind februari van dit jaar overvallen in zijn huis. Drie of vier gemaskerde mannen namen onder meer
een verzameling horloges mee. Opsporing Verzocht besteedde aandacht aan de overval.

Menno Buch was de broer van schrijver, verzamelaar en tv-maker Boudewijn Büch.
Die stierf in november 2002 aan een hartstilstand. Volgens de verklaring van zijn weduwe heeft Menno Buch
zijn lichaam geschonken aan de wetenschap en wordt hij daarom niet begraven of gecremeerd.

Condoleance.nl heeft een condoleanceregister voor Menno Buch aangemaakt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk