Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Hoe Vlaams is uw nederlands?

Gestart door Iwan, 5 november 2014, 14:42:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Wilt u ook meten hoe Vlaams uw Standaardnederlands is? Doe dan zelf de test.
De vraag waarop we telkens een ja of een nee verwachten, is:
'Zou u de volgende zin gebruiken in een lezersbrief of een toespraak?'
U krijgt hiervoor vijf minuten.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan





vreemd genoeg scoorde ik hoger dan mijn voormalige penvriendin uit Vlaanderen,
zij had een score van 20%
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

liezie


Uw Nederlands is voor 40% Vlaams gekleurd.

0-25%   Uw Standaardnederlands is niet of nauwelijks Vlaams gekleurd. U wordt moeiteloos begrepen over de grens.
26-50%   Uw Standaardnederlands heeft een licht-Vlaamse toets. Nederlanders zullen nu en dan een woord van u kunnen leren.
51-75%   Uw Standaardnederlands is vrij Vlaams. Nederlanders zullen uw woordgebruik merkwaardig óf schattig vinden.
76-100%   Uw Standaardnederlands is heel Vlaams. U bent een prima ambassadeur van het Vlaams.

Iwan



Citaat van: liezie op 10 november 2014, 14:35:24

Uw Nederlands is voor 40% Vlaams gekleurd.

0-25%   Uw Standaardnederlands is niet of nauwelijks Vlaams gekleurd. U wordt moeiteloos begrepen over de grens.
26-50%   Uw Standaardnederlands heeft een licht-Vlaamse toets. Nederlanders zullen nu en dan een woord van u kunnen leren.
51-75%   Uw Standaardnederlands is vrij Vlaams. Nederlanders zullen uw woordgebruik merkwaardig óf schattig vinden.
76-100%   Uw Standaardnederlands is heel Vlaams. U bent een prima ambassadeur van het Vlaams.
Maar u is een Vlaamse toch????? Ik vind Vlaamse sowieso schattig....
Ik vind Kim haar taaltje al über-schattig en die woont niet eens in Vlaanderen (of in België)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis


0-25%
Uw Standaardnederlands is niet of nauwelijks Vlaams gekleurd. U wordt moeiteloos begrepen over de grens.