Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Dodenherdenking verstoord

Gestart door Iwan, 5 mei 2015, 13:42:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: OmroepBrabant/AD
Dodenherdenking verstoord

Twee jongens hebben de dodenherdenking in Bergen op Zoom verstoord. Tijdens de twee minuten stilte
fietsten ze langs en riepen ze "Palestina, Palestina, kankerhomo's. Jullie zijn de volgende."

Dat meldt Omroep Brabant. Bij de herdenking waren zo'n tweehonderd mensen aanwezig.
Sommige mensen schrokken erg van de leuzen, anderen dachten dat het een misschien een grap was.
Maikel Boon (32), PVV-Statenlid en Afghanistan-veteraan maar aanwezig als inwoner van Bergen op Zoom,
vertelt aan BN De Stem dat de jongens langdurig leuzen riepen. ,,Ik wilde er niet achteraan gaan
toen de twee minuten stilte nog bezig was, maar toen die was afgelopen en het nog steeds doorging,
ben ik op mijn fiets gestapt.
"

Hij vervolgt: ,,Uiteindelijk heb ik ze achterhaald bij de Meeussenstraat, waar ik vroeg waarom ze dit deden.
Waar is je respect? Toen werd ik direct op heel agressieve toon bedreigd: we slaan je in elkaar, we maken je dood.
"

Foto
Inmiddels waren ze met zijn drieën. Boon: ,,Daar stond ik in mijn eentje tegenover. Toen ik de politie wilde bellen,
reden ze weg en kon ik nog net een paar foto's maken. Ik ga in ieder geval nog aangifte doen van bedreiging.
"



Hoofddorp en Zoetemeer
In Hoofddorp is dodenherdenking gisteravond verstoord door een aantal jongeren die het niet op konden
brengen twee minuten stil te zijn. Vlak voor- en tijdens de twee minuten stilte op de rotonde bij
het Van Stamplein maakten een paar opgeschoten types herrie.



Een omwonende van het plein filmde vanuit haar raam de plechtigheid en kon zo de onruststokers
aardig in beeld krijgen. Het filmpje is op Facebook aanleiding voor een stroom aan woedende reacties.

Ook in Zoetermeer werd de herdenking verstoord. Terwijl de Last Post werd gespeeld wilde een jongen
door een afzetting heen. Omdat hij niet luisterde naar aanwijzingen van de politie werd hij gearresteerd,
zo meldt het ANP.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."