Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Genoa staat Europa League-ticket af aan Sampdoria

Gestart door herjoajax, 4 juni 2015, 07:18:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

herjoajax



Genoa ziet af van deelname aan de Europa League.
De nummer zes van de Serie A kon geen UEFA-licentie bemachtigen.
Daardoor mag stadgenoot Sampdoria als nummer zeven van Italië nu Europa in.


Genoa kreeg twee weken terug van de Europese voetbalbond geen licentie van de UEFA, omdat het de financiën niet op orde heeft en verzuimde een ander thuisstadion op te geven.
Stadio Luigi Ferraris voldoet niet aan de eisen.

De club uit de havenstad besloot de uitsluiting aan te vechten, maar diverse pogingen bleken tot nu toe tevergeefs.
De laatste beroepsmogelijkheid lag bij het Italiaans Olympisch Comité, maar woensdag heeft de clubadvocaat Mattia Grassani laten weten dat Genoa daarvan afziet.

Doordat Genoa zich heeft teruggetrokken, mag stadgenoot Sampdoria in de Europa League uitkomen.
De toekomstige werkgever van Ajacied Niklas Moisander heeft de papieren wel op orde en zal zijn thuisduels afwerken in Città del Tricolore, het stadion waar Sassuolo doorgaans speelt.
Samp stroomt in tijdens de derde voorronde.

Perin

Er was woensdag ook goed nieuws voor Genoa.
Mattia Perin (22, foto) heeft zijn in 2017 aflopende contract met twee jaar verlengd.
De talentvolle doelman wordt in Italië alom beschouwd als de troonopvolger van Gianluigi Buffon, sinds jaar en dag eerste keeper van de Azzurri.
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.