Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Acteur Christopher Lee overleden

Gestart door Iwan, 11 juni 2015, 17:54:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Acteur Christopher Lee (93) overleden

De Britse acteur Christopher Lee is overleden. Dat meldde de Britse krant The Telegraph donderdag.
Lee, die wereldberoemd werd door zijn rol van graaf Dracula in een reeks Draculafilms, is 93 jaar geworden.

De familie van de acteur maakte zijn overlijden bekend. Lee overleed zondag in een ziekenhuis in Londen.
Daar werd hij al enkele weken behandeld vanwege hartfalen en ademhalingsproblemen.
De acteur vierde zijn 93e verjaardag in het ziekenhuis.

Lee speelde zijn eerste rol als Dracula in 1958 in de film The Horror of Dracula. De verhalen en de personage
van de bloedzuigende graaf waren gebaseerd op de roman Dracula van Bram Stoker.

Lee speelde in tal van films zoals in de Lord of the Rings-series en in De Hobbit.
Ook in de recente Star Wars-films was de acteur present. In totaal heeft de Brit in 281 films gespeeld.

Tweede Wereldoorlog
Lee bood in de Winteroorlog aan te vechten voor de Finse troepen, maar volgens zijn autobiografie werden Lee
en andere Britse vrijwilligers die zich hiervoor hadden aangemeld expres weggehouden van het front.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog diende Lee in de Royal Air Force en de Britse geheime dienst. Hij volgde in Zuid-Afrika
een opleiding tot piloot, maar maakte deze niet af vanwege zijn slechte zichtsvermogen.
Na de oorlog ging Lee met pensioen bij de RAF. Hij had toen de rang van Flight Lieutenant.

Heavy metal
Op latere leeftijd gebruikte hij zijn diepe resonerende stem ook om te zingen, opvallend genoeg zowel opera als heavy metal.
Lee's verdiensten voor de Britse film werden in 2009 beloond met een koninklijke onderscheiding,
waarna hij zich Sir mocht noemen.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Geweldige acteur, zowel als Sherlock Holmes en als mijn favoriete Dracula in die oude hammer-studio horror films.
Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt in een relatief goede gezondheid.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."