Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Naakt dineren? Binnenkort in Londens restaurant

Gestart door Iwan, 21 april 2016, 09:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Naakt dineren? Binnenkort in Londens restaurant

Wie graag eens in zijn blootje uit eten wil, kan daarvoor vanaf juni 2016 bij het Londense restaurant The Bunyadi terecht.
Volgens Seb Lyall, een van de oprichters van de nieuwe eettent, is het de bedoeling dat gasten er 'echte bevrijding ervaren'.

The Bunyadi zal vanaf juni voor drie maanden de deuren openen. Bezoekers worden niet verplicht om naakt te dineren:
het restaurant wordt opgedeeld in twee afzonderlijke delen. Enerzijds is er de 'pure' - naakte - sectie en anderzijds een geklede sectie.
Gasten krijgen badjassen, kleedkamers en kastjes ter beschikking, zo schrijft The Standard.

The Bunyadi wil een restaurant zijn dat vrij is van alle 'valstrikken van de moderne wereld'. Het eten zal geen kunstmatige kleurstoffen bevatten,
er zal geen elektriciteit of gas zijn, geen telefoons en klanten kunnen desgewenst dus ook hun kleren uittrekken. Het eten wordt bereid
op een houtskoolgrill en geserveerd op handgemaakt servies van klei.

Cocktailbar
The Bunyadi, wat 'fundamenteel', 'basis' of 'natuurlijk' betekent, is het nieuwe geesteskind van Lollipop, een bedrijf dat zojuist
ook 'ABQ London' opende, een cocktailbar volledig in het thema van de populaire televisieserie 'Breaking Bad'.

,,Het idee is om echte bevrijding te ervaren", zegt Seb Lyall, de oprichter van Lollipop. ,,We hebben heel hard gewerkt om een omgeving te ontwerpen
waarin alles waarmee gasten in contact komen naakt is. Dankzij het gebruik van bamboeschermen en kaarslicht is het restaurant discreet,
terwijl we trouw blijven aan de ethiek die erachter zit. Dit is zonder twijfel ons meest uitdagende project tot nu toe en we zijn er erg enthousiast over."

Het idee slaat blijkbaar aan, want tot nu toe staan er al 3800 mensen op de wachtlijst. Fotografie zal in het restaurant niet toegestaan zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Dineren is wel het laatste wat ik naakt zou willen doen, of andere mensen die naakt zitten te zijn wanneer ik zit te eten trekt mij ook niet.
In de sauna doe je toch ook een badjas aan als je een hapje gaat eten, al dat rauwe vlees wil ik niet om me heen als ik een biefstukje zit te eten.

Dat er geen gast/electriciteit, geen telefoons en dat het eten bereid wordt op een houtskoolgril is dan wel weer erg leuk.
vind eten wat op een 'ouderwetse' manier bereid is toch vaak een stuk lekkerder.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."