Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Boek lezen als Taakstraf

Gestart door Iwan, 6 februari 2007, 13:33:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jongeren die over de schreef gaan, een boek laten lezen als Taakstraf is een goed Idee

Eens, ......
0 (0%)
Oneens, ......
5 (100%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

                          Limburgse jeugd krijgt boek als taakstraf

GENNEP - Jongeren die in Noord-Limburg over de schreef gaan, lopen het risico
dat ze een boek moeten lezen als taakstraf. Stichting Halt Limburg-Noord is met het
regionale bibliotheekketen Biblioplus bezig met de voorbereiding van het project.

Het lezen van boeken over groepsdruk, stoerdoenerij, alcohol en drugs kan de ontspoorde jeugd
beter inzicht bieden in hun eigen problemen, meent directeur T. Kuipers van Biblioplus.
"We heffen geen moraliserend vingertje, maar willen aanzetten tot een goed gesprek."

Om de juiste methode te ontwikkelen beginnen alle scholieren in Gennep, Mook en Bergen
preventief met lezen. Kuipers rekent daarna op toestemming van justitie om de taakstraf
tot eind 2007 als proef uit te voeren.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Dat zal ze leren de nozems!

Maar nee, ik vind een boeklezen niet geschikt als taakstraf, dan komen ze er wel heel makkelijk af.
Scholieren in Gennep, Mook en Bergen beginnen prefeventief met lezen?
Toen ik nog naar school ging, de vorige eeuw was dat, toen was lezen nog gewoon op school,
dat leerde je op school en in de hogere klassen moest je verplicht een boek lezen, nu is dat een (taak)straf.

Wat next, agressief leerlingen verplicht aan het kleien zetten om zodat ze zo hun agressie kunnen omzetten in iets productiefs?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Voor mij zou het DE ideale taakstraf zijn! Ik ben dol op lezen!

Maar goed, ik denk niet dat het werkt.. Je moet die gasten juist flink laten werken!!

Dity

Citaat van: Dee-E op  6 februari 2007, 18:05:39
Voor mij zou het DE ideale taakstraf zijn! Ik ben dol op lezen!

Zou voor mij om dezelfde reden al niet werken.


Als ze dat al zouden doorzetten dan laat ze er achteraf maar een verslag van maken zodat je ook weet dat ze het boek inderdaad hebben gelezen.

Maar volgens mij zou het aan het werk zetten van die jongeren meer werken
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

jannie

Wie weet,misschien werkt het toch wel. Maar dan wel lezen onder toezicht en een boek wat op het vergrijp slaat,anders heeft het weinig zin.
Ook een verslag schrijven hoort daarbij  plus een overhoring. En aangezien de jeugd erg weinig leest leren ze dat ook meteen.

vampie

Citaat van: jannie op 13 februari 2007, 00:01:28
Wie weet,misschien werkt het toch wel. Maar dan wel lezen onder toezicht en een boek wat op het vergrijp slaat,anders heeft het weinig zin.
Ook een verslag schrijven hoort daarbij  plus een overhoring. En aangezien de jeugd erg weinig leest leren ze dat ook meteen.

daar zit wel wat in

maar of het helpt ??? denk toch dat de meeste denken ,dit verhaal slaat toch niet op mij en zal mij niet overkomen. Terwijl dat meestal wel het geval is

Metalholic

Dus kun je ze net zo goed in het gevang zetten als er ook nog toezicht bij moet.

gjk

Niet mee eens, laat ze maar gewoon lekker werken.