Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zelfmoord gijzelnemer Duitse school

Gestart door Lynn, 20 november 2006, 18:00:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Zelfmoord gijzelnemer Duitse school

Een gijzeling op een middelbare school in het Duitse Emsdetten, in de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen, is geëindigd in zelfmoord van de dader. het gaat om een oud-scholier.

Schoten
Tijdens de gijzeling zijn een lerares, een concierge en enkele scholieren gewond geraakt. De politie ontruimde de school en uiteindelijk was de gijzelnemer als enige aanwezig. Die schoot zichzelf vervolgens dood.

Aangekondigd
De 18-jarige jongen had zijn actie op internet aangekondigd. Waarschijnlijk was het een wraakactie, omdat hij zich ondergewaardeerd voelde. "Het enige wat mij intensief op school is bijgebracht, is dat ik een verliezer ben", aldus zijn verklaring op het net. "Jullie hebben je vrolijk over mij gemaakt. Datzelfde heb ik nu met jullie gedaan. Alleen heb ik een heel ander soort humor." Hij eindigde zijn afscheidsbrief met de woorden: 'Ik ben weg'.

é RTLNieuws.nl



Iwan

Verschrikkelijk, ik snap dat je boos bent of gefrusteerd kunt zijn als je op school slecht behandeld bent,
of je dat vind, maar met zoiets bereik je helemaal niets, alleen dat mensen nog slechter over je gaan denken en praten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."