Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

De Democraten

Gestart door Iwan, 12 februari 2007, 07:52:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

De campagne van Hillary Clinton verkeert mogelijk in financiële moeilijkheden.
De senator uit New York heeft toegegeven in januari 5 miljoen dollar
uit haar eigen middelen te hebben geleend aan haar campagne.

Volgens campagnemedewerkers van de voormalige first lady heeft Clinton
zoveel vertrouwen in haar campagne dat ze haar eigen geld erin steekt.
Anderen, zoals de gewezen campagnemanager van de teruggetreden kandidaat
John Edwards, Joe Trippi, hebben echter een andere en voor de hand liggende verklaring.
'Ze is blut', aldus Trippi. Presidentskandidaten zijn alleen al tientallen miljoenen kwijt voor reclamespotjes.





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

SEATTLE -  De Democratische senator Barack Obama heeft zaterdag de voorverkiezingen
van zijn partij in de noordwestelijke deelstaat Washington en het centraal gelegen Nebraska
overtuigend gewonnen. Dit voorziet de Amerikaanse omroep CNN zondag na afloop van de stemprocedures.

Obama heeft volgens waarnemers in beide staten twee keer zoveel Democratische stemmen binnnengehaald
dan zijn rivale uit New York, senator Hillary Clinton, de echtgenote van de voormalige president Bill Clinton.

Obama lijkt voorts in het zuidelijke Louisiana dankzij de vele Afrikaans-Amerikaanse kiezers
een overwinning niet te kunnen ontgaan. Hij wordt als kleurling en kind van een Amerikaanse moeder
en een Keniaanse vader in de VS een zwarte presidentskandidaat genoemd.

Bij de Republikeinen behaalde de voormalige gouverneur van Arkansas, Mike Huckabee,
in de staat Kansas zonder moeite een overwinning op de in Republikeinse ogen liberale John McCain.
Huckabee had er zaterdag de voorkeur van 60 procent van de Republikeinen die hun stem
voor en presidentskandidaat uitbrachten. Het was voor de conservatief christelijke kandidaat een opsteker.
Hij verwierp opnieuw suggesties dat hij op termijn toch niet meer van McCain kan winnen.
Hij zei ook geen vice-president van McCain te willen worden.
Huckabee zei er nog niet mee op te houden en in wonderen te geloven.






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


Hillary Clinton heeft vandaag haar campagnemanager vervangen.
De plaats van Patti Solis Doyle wordt ingenomen door Maggie Williams,
die al lang aan de zijde van Clinton heeft gewerkt.

Solis Doyle stelde het campagnepersoneel met een e-mail op de hoogte van de veranderingen.
''Ik ben er trots op dat ik deze campagne heb geleid en nog trotser dat ik Hillary al meer dan
zestien jaar mijn vriendin kan noemen. Ik weet dat ze een geweldige president zal zijn.
Maggie is een fantastisch persoon en ik ben overtuigd dat ze goed werk zal afleveren
'', aldus Solis Doyle.





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Barack Obama zet zijn zegereeks in de voorverkiezingen voor de presidentsnominatie van de
Democratische Partij voort. In de noordoostelijke staat Maine, versloeg hij zijn rivale Hillary Clinton.
In Maine waren 24 kiesmannen te verdienen: Obama haalde 58 porocent van de stemmen,
Hillary slechts 41 procent. Zaterdag won Obama ook al de voorverkiezingen in Louisiana, Washington,
Nebraska en de Maagdeneilanden.

Gelijke hoogte
Met zijn overwinningen komt Obama bijna op gelijke hoogte met zijn tegenstreefster.
Integenstelling tot de Republikijnen - waar John McCain de nominatie zal binnenhalen - blijft het bij
de Democraten ongemeen spannend. Volgens berekeningen van CNN kan Clinton rekenen op 1.148 kiesmannen,
Obama 1.121. Om door de partij voorgedragen te worden als presidentskandidaat,
moet men 2.025 kiesmannen achter zijn/haar naam hebben.

"Mensen tot elkaar brengen"
Over zijn tegenstander zei Obama gisteren dat ze capabel is en een 'enorme verbetering' ten opzichte
van president George Bush, maar dat het publiek haar toch ziet als een exponent van een verdeeld politiek
tijdperk, waarin de regering muurvast zat en de Republikeinen de lakens uitdeelden in het Congres.
Het zou voor Hillary Clinton moeilijk zijn 'om uit de politiek van de afgelopen vijftien jaar te breken', zei hij.
"Ik heb het vermogen mensen tot elkaar te brengen. Ik denk dat ik John McCain
(de vermoedelijke presidentskandidaat van de Republikeinen) effectiever kan verslaan.
"

Clinton zenuwachtig
De opmars van Obama maakt de Clintonclan zenuwachtig: gisteren heeft Clinton haar campagnemanager
Patti Solis Doyle vervangen door Maggie Williams, een vertrouwelinge die al heel lang met Clinton heeft
samengewerkt en door Clinton bij haar campagne werd gehaald nadat ze vorige maand de caucus in Iowa
had verloren. Solis Doyle maakte haar vertrek in een e-mail aan medewerkers bekend.
Ze zei trots te zijn dat ze de campagne mocht leiden en nog trotser dat ze Hillary al langer dan zestien jaar
haar vriendin mag noemen. Clinton bedankte Solis Doyle en verklaarde ook in de komende maanden
naar haar adviezen uit te zien.

Campagnemanager
"Patti Solis Doyle heeft haar best gedaan om ons tot hier bij te staan, met de nominatie in het vooruitzicht.
Ik ben haar zeer dankbaar voor haar vriendschap en haar vele werk
', beschrijft Clinton in een persbericht.
"Deze presidentiële campagne is de langste in de geschiedenis. Zij bestaat uit enorme offers van iedereen
en van elke familie. Ik hoop dat zij me zal blijven bijstaan met haar raad gedurende de volgende maanden.
"

Bill Clinton
Clinton zou juist nu weer een overwinning kunnen gebruiken, omdat Obama in de peilingen een afgetekende
voorsprong heeft in Virginia, Maryland en Washington D.C., waar morgen voorverkiezingen gehouden worden.
Echtgenoot Bill Clinton bezocht gisteren zwarte kerken in Maryland en Washington in een poging zwarte
kiezers voor zijn vrouw te winnen. Hij noemde het voor de presidentsnominatie moeten kiezen tussen zijn
vrouw en Obama een door God gegeven 'dilemma'.



Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

http://www.youtube.com/v/Qe0BPwWAxnk

"Als 1 kandidaat op je angst in speelt en de andere je aanzet tot denken,
als 1 kandidaat je angsten aanwakkerd en de andere je hoop geeft,
Stem dan op de kandidaat die je aanzet tot denken en je hoop geeft."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

http://nl.youtube.com/watch?v=xcR6enqJZJ8

Ze is met haar campagne in Texas en Ohio overgegaan op inspelen van de angst van de stemmers.
...kortom ze is de republikein aan het uithangen  *G

Iwan

Citaat van: bertus op  1 maart 2008, 15:21:46
http://nl.youtube.com/watch?v=xcR6enqJZJ8

Ze is met haar campagne in Texas en Ohio overgegaan op inspelen van de angst van de stemmers.
...kortom ze is de republikein aan het uithangen  *G

Ik hoop niet dat Hillary Clinton de democratische democraat wordt,
anders zal ik voor het eerst in mijn leven nog gaan duimen voor een republikein.
Zij voert een uitermate negatieve campagne, en ze gaat zelfs zo ver dat ze de republikeinen
munitie geeft voor de verdere verkiezingsstrijd. Maarja haar hele leven leeft ze al naar haar kandidatuur toe
en nu dreigt ze alsnog te verliezen, ze is voor dit zelfs bij haar overspelige man gebleven.

En dat spotje over wie er in geval van een crisis het beste bij de telefoon (en knop) kan zitten,
ik weet niet of ik het wel aandurft als daar een vrouw zit die alles pikt van haar man,
gaat huilen als het tegenzit en zo weinig over het buitenland weet dat ze dacht dat de verkiezingen in Pakistan,
een van de meeste besproken landen in de afgelopen jaren en bestempeld als meest gevaarlijke gebied
ter wereld, om het presidentsschap ging, terwijl het om zetels in het Pakistaanse parlement ging.
De vrouw die zichzelf als de beste leider van het ââ,¬Ëœvrijeââ,¬â,,¢ westen ziet weet schijnbaar niets van de meest gevaarlijke plek ter wereld.

Eerste steunde ze de oorlog in Irak vol overgave om vervolgens die steun weer in te trekken als het even niet gaat als gedacht. Als de nieuwe premier van Rusland het maar niet is die midden in de nacht belt,
want zijn naam weet ze niet.

Hillary komt gewoon niet menselijk, warm of medelevend op mij over, ik zou graag een vrouwelijk president
zien in Amerika, maar dan bij voorkeur een menselijke vrouw en een vrouw die weet wat het Amerikaanse volk wil.
Het volk stemt op Obama omdat hij voor verandering staat en men afwil van diezelfde oude Washington-kliek
en zij roept al maanden dat ze de betere kandidaat is omdat zij al 140 jaar (ofzoiets) in Washington rondloopt.
Wint Obama de democratische kandidaatschap dan maakt hij een grote kans om president te worden,
wint Hillary dan maakt McCain de grootste kans om president te worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Democratische presidentskandidaat Barack Obama heeft de voorverkiezingen in de staat
Vermont gewonnnen. De Republikeinse kandidaat John McCain won met overmacht in Vermont en Ohio.

Dat voorspellen CNN en Foxnews op basis van exitpolls. De zenders durfden geen voorspelling te doen
voor de overwinning in Ohio aan Democratische zijde: Obama en zijn tegenstrever Hillary Clinton zijn
verwikkeld in een nek-aan-nekrace.

Opkomst
Volgens stembureaus heeft een recordaantal Amerikanen gestemd bij de voorverkiezingen
voor de Amerikaanse presidentskandidaten in vier staten (Ohio, Texas, Vermont en Rhode Isand).

Dinsdag was een belangrijke dag voor de presidentskandidaten en werd daarom ook wel
de tweede Super Tuesday of Critical Tuesday genoemd.

Race
Bij de Democraten spant het erom of Hillary Clinton na elf nederlagen op rij weer een keer zal winnen
en de strijd om het kandidaatschap tegen Barack Obama zal voortzetten. Obama had vóór dinsdag
een voorsprong van 110 gedelegeerden.

De Republikeinse kandidaat John McCain heeft zijn nominatie zeker gesteld als hij genoeg stemmen behaalt.

Ondanks het slechte weer zou in Ohio zoââ,¬â,,¢n 52 procent van de stemgerechtigden hebben gestemd.
Dat is vijftien procentpunten hoger dan het gemiddelde van de vorige verkiezingen voor een presidentskandidaat.
Ook in Vermont en Rhode Island was de opkomst volgens de stembureaus hoog.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De verkiezingsstrijd tussen de Democratische presidentskandidaten Hillary Clinton en Barack Obama
is ook na de tweede 'Super Tuesday' nog niet beslist: Clinton wint de voorverkiezingen in Texas, Ohio
en Rhode Island, haar rivaal Obama krijgt de meeste stemmen in Vermont.

De verkiezingen vannacht in de staten Ohio, Texas, Vermont en Rhode Island werden vooraf als
'cruciaal' bestempeld voor Clinton, omdat haar achterstand op Obama in de laatste weken
steeds groter was geworden.

Door haar overwinningen in Texas en Ohio lijken haar kansen weer toe te nemen.
Maar ook Obama wint een behoorlijk aantal gedelegeerden in beide staten,
en van een nederlaag lijkt dan ook geen sprake.   

Nipt
In Ohio kreeg Clinton volgens de Amerikaanse nieuwszender Foxnews bijna 57 procent van de stemmen,
tegen 43 procent voor Obama. In de belangrijke staat Texas liggen de rivalen zo dicht bij elkaar
dat een definitieve uitslag nog niet kan worden gegeven. Het lijkt er volgens de meeste Amerikaanse media
op dat Clinton daar nipt gaat winnen, met 51 procent van de stemmen.

Eerder vannacht won Obama in de staat Vermont en boekte Clinton een ruime zege in Rhode Island.

Vastbesloten
Na haar geclaimde overwinning in Ohio liet Clinton haar aanhang in die staat weten dat ze vastbesloten
is in de race te blijven. Ook zei ze uit te kijken naar de debatten met Obama die de komende weken zullen
plaatshebben.

'Wie Ohio wint, wint het land. Nou, dit land maakt een comeback - net als deze campagne,' aldus Clinton.

'Niet overtuigend'
Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN noemt het Obama-campagneteam de overwinning van Clinton
in Ohio 'niet erg overtuigend', omdat die veel minder afgetekend is dan was verwacht.

'Het maakt niet wat er vanavond gebeurt, we hebben bijna dezelfde voorsprong in gedelegeerden als
we deze ochtend hadden, en we zijn op weg om deze nominatie te winn
en,' verklaarde de zwarte senator.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

WASHINGTON -  De Democratische presidentskandidaat Hillary Clinton heeft woensdag gezinspeeld
op een gezamenlijk kandidaatschap voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen met haar rivaal Barack Obama.
De verkiezingsrace kan inderdaad uitlopen op dit 'droomduo', aldus Clinton.

ââ,¬Å¾Maar natuurlijk moeten we nog besluiten wie bovenaan komtââ,¬Â, voegde de senator uit New York eraan toe.
ââ,¬Å¾Ik denk dat de mensen in Ohio heel duidelijk hebben gezegd dat ik dat zou moeten zijn.ââ,¬Â
Clinton won dinsdag naar het zich laat aanzien in drie van de vier staten waar Democratische
voorverkiezingen werden gehouden, waaronder het belangrijke Ohio.
In Texas is het tellen van de stemmen nog niet afgelopen.

Obama heeft zich tot nog toe nauwelijks uitgelaten over de mogelijkheid om samen met Clinton
de strijd aan te gaan met de Republikein John McCain tot nog toe.
Beide strijden bij de voorverkiezingen om elke stem.

Dat rivalen binnen een partij uiteindelijk samen optrekken voor het presidentschap is niet uniek.
Eerder deden onder meer John Kennedy en Lyndon Johnson dat bij de Democraten
en Ronald Reagan en George Bush, de vader van de huidige Amerikaanse president, het bij de Republikeinen.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Obama heeft (tot nu toe) meer stemmen gekregen dan Hillary dus ik denk niet dat Obama tweede viool gaat spelen
en dat lijkt me ook niet goed als hij dat zou doen. Als Obama de nummer 1 word en Clinton 2 is hij niet geloofwaardig meer, hij wil af van de oude politiek en neemt dan een fossiel uit de oude politiek als 'running mate'.

Dat Clinton weer es wat heeft gewonnen is slecht voor de democraten, haar aanvallen op Obama zijn schandalig;
ze wil ten koste van alles winnen en daarbij maakt ze liever haar concurrent kapot, zodat die als die doorgaat
hij het nog zwaar krijgt dankzij haar tegen McCain, dan dat ze  het opgeeft.
Obama staat nu voor de moeilijke taak om zich door de aanvallen van zowel Hillary als McCain heen te slaan.

Ik hoop dat de meest liberale kandidaat verkozen word bij de democraten en dat dan ook de meest liberale kandidaat president wordt; Obama dus.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Rolling Stone steunt de presidentskandidatuur van de Democratische senator Barack Obama.
Het is voor het eerst dat het Amerikaanse muziektijdschrift nog tijdens de voorverkiezingen
zijn voorkeur voor een presidentskandidaat uitspreekt. De reden daarvoor is volgens de redactie tweeledig.
"Het ongedaan maken van de rampzalige jaren van Bush vereist een leider die een diep verdeeld land
kan verenigen en begaafde politici zoals Obama zijn zo dun gezaaid, dat elk van ons zijn steentje moet bijdragen.
"

President
Obama heeft volgens het blad precies datgene wat een president nodig heeft:
afstand doen van de politiek van angst, de meeste dringende kwesties waar het land voor staat
zonder blad voor de mond ter sprake brengen en vasthouden aan zijn principes,
schrijft hoofdredacteur en uitgever Jann Wenner in het blad.

Hillary Clinton
Obama's rivaal voor de Democratische presidentsnominatie, Hillary Clinton,
is volgens het tijdschrift een "capabele" senator, maar haar campagne toont aan
"dat haar ervaring weinig gewicht in de schaal legt". "Ze heeft zich een slechte manager
en slechte stratege getoond die zich op geheel natuurlijke en gemakkelijke wijze overgaf
aan een politiek van afleiding, trivialisering en op de man spelen
", schrijft Wenner.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: bertus op  1 maart 2008, 15:21:46
http://nl.youtube.com/watch?v=xcR6enqJZJ8

Ze is met haar campagne in Texas en Ohio overgegaan op inspelen van de angst van de stemmers.
...kortom ze is de republikein aan het uithangen  *G
Grappig aan dat filmpje is dan weer wel dat het kleine meisje intussen een volwassen vrouw geworden
en een Obama Fan is, ze voert zelfs campagne voor hem.  ;D Tijdens het filmpje was ze 10
en het filmpje is 8jaar oud en ze mag dus dit jaar stemmen en ze zal op Obama stemmen.  Ãâ€"TU



Obama heeft Wyoming gewonnen met 61% voor Obama en 38% voor Clinton.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Barack Obama heeft de Democratische voorverkiezingen in de Amerikaanse staat Wyoming gewonnen.
Hij heeft 61 procent van de stemmen gekregen en zijn rivaal Hillary Clinton 38 procent.

Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN. De opkomst voor de voorverkiezingen gisteren
was groot in de staat die bekend staat als overwegend Republikeins.

Vicepresident
Wyoming is een dunbevolkte staat en de overwinning levert Obama twaalf gedelegeerden op.
Iedere stem telt voor de twee Democratische kandidaten, nu er nog iets meer dan 600 gedelegeerden
zijn te verdelen. Obama heeft nu 1.527 gedelegeerden en Clinton 1.428. 

Obama heeft gezegd de mogelijkheid vicepresident te worden onder Hillary Clinton uit te sluiten.
In een televisie-interview zei hij te strijden voor het presidentsschap en niet om als vicepresident
aan de slag te kunnen.

Monster
Clinton heeft na haar overwinning woensdag in de grote staten Texas en Ohio een toespeling gemaakt
een gezamenlijk kandidaatschap met Obama. Die overwinning was cruciaal voor de gewezen First Lady,
omdat de achterstand met Obama anders nauwelijks meer in te halen zou zijn.

Na haar overwinning heeft Obama aangekondigd zijn verkiezingsstrijd te verharden.
Zijn adviseur noemde Clinton in een interview een monster.




Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


De invloedrijke Amerikaanse conservatieve columniste en schrijfster Ann Coulter meent
dat de Democratische presidentskandidaat Barack Hussein Obama zich voor zijn tweede naam schaamt.
Ook valt het Coulter op dat media Obama's naam vrijwel nooit voluit spellen.

De columniste heeft de afgelopen tijd verschillende interviews gegeven waarin ze naar de senator
refereert met 'B. Hussein Obama'. Toen een presentatrice van MSNBC haar vrijdag vroeg waarom ze hem
niet gewoon 'Barack Obama' noemt, antwoordde ze: ''Omdat ik het grappig vind om hem zo te noemen.
Het is leuk om te zien hoe de Democraten hysterisch op zijn tweede naam reageren.
''

Terrorisme
Tijdens de interviews gaf Coulter de Democratische kiezer advies op Clinton te stemmen
omdat ''Hussein Obama'' volgens haar een stuk minder hard tegen terroristen zal optreden.





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op 10 maart 2008, 00:19:27
De invloedrijke Amerikaanse conservatieve columniste en schrijfster Ann Coulter meent
dat de Democratische presidentskandidaat Barack Hussein Obama zich voor zijn tweede naam schaamt.
Ook valt het Coulter op dat media Obama's naam vrijwel nooit voluit spellen.
De media spelt de naam van G. Walker Bush toch ook nooit voluit of op de wijze zoals ik hiervoor gebruikte?
En ik heb ook nog nooit op het nieuws mensen horen spreken over Hillary Diane Rodham Clinton of over
H. Diane Rodham Clinton als men Hillary Clinton bedoeld. En waarom staat er onder de foto Anne Coulter terwijl ze Anne Hart Coulter heet en als er mensen zijn in Amerika die niet weten dat de 2de naam van Barack Hoessein is dan hebben ze de verkiezingen schijnbaar helemaal  niet gevolgd of zijn ze doof en blind.
Mevrouw H. Diane Rodham C. heeft trouwens de aandacht al op het (onjuiste) gegeven gevestigd door een foto van Obama naar buiten (te laten) brengen waarop Obama gekleed zou zijn als Moslim, dat was echter een foto van een bezoek van Obama aan vluchtelingen in Somalië waarbij hij zich kleedde naar de gewoonte van het land net als bv de Clinton's  (Bill, Hill en Chelsea) en Bush ook deden bij bezoeken aan het buitenland.



foto van Obama die zou bewijzen dat hij Moslim zou zijn.

foto van Bill Clinton (Bill=eigenlijk afrikaans?) op staatbezoek.
foto van Hill en Chelsea Clinton op staatsbezoek. (moslima's?)
foto van Bush op staatsbezoek.

Ik vind het dus een beetje een vreemde redenatie van deze mevrouw. Mocht Obama zich wel schamen
voor zijn naam dan begrijp ik dat niet, ik vind dat je je nooit moet schamen voor je wie je bent of hoe je heet,
voor je daden kun je je wel schamen, maar dat is wat anders. Maar goed mevrouw is conservatief
en conservatieven, en dan met name in de US, vind ik sowieso maar rare redenaties hebben soms.

Citaat van: Iwan op 10 maart 2008, 00:19:27
De columniste heeft de afgelopen tijd verschillende interviews gegeven waarin ze naar de senator
refereert met 'B. Hussein Obama'. Toen een presentatrice van MSNBC haar vrijdag vroeg waarom ze hem
niet gewoon 'Barack Obama' noemt, antwoordde ze: ''Omdat ik het grappig vind om hem zo te noemen.
Het is leuk om te zien hoe de Democraten hysterisch op zijn tweede naam reageren.
''
Ik vind het dan weer leuk om te moeten concluderen dat ze Obama aanspreekt met B. Hussein Obama
omdat zij zelf voor Clinton is en door nadruk te leggen op zijn 2de (islamitisch klinkende) naam
mensen wil beïnvloeden in hun stemgedrag.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

conservatieven zijn vreemd, voor zover ik weet noemen ze Barack Obama al een hele tijd een terrorist, omdat zijn middelnaam hetzelfde is als die van een dictator en zijn achternaam 1 letter verschild met die van de bekenste terrorist.
Alhoewel ze hier in de Daily show nog grappig op terug kwamen, door de hele tijd Hilary RODHAM Clinton te noemen, want rodham rijmt op saddam dus ze moet wel een terrorist zijn  *G

het andere dat ze hem verwijten is dat hij geen ervaring heeft, met name mcCain en het mooie daarvan is dat hij wel de meeste 'experience' heeft maar wat hij allemaal fout is gegaan in het verleden daar mag je hem niet op aanspreken, dat is nou eenmaal zo gebeurt.

Iwan

Opnieuw is een belangrijke medewerker van het campagneteam
van de Democratische presidentskandidaat Hillary Clinton opgestapt.
Nu gaat het om Geraldine Ferraro, die een 'ongelukkige' rassenopmerking
maakte over Clintons concurrent Barack Obama.

Blank of vrouw
Ze zei onlangs dat de 'halfzwarte Obama niet zoveel kans zou hebben gemaakt
om Democratisch presidentskandidaat te worden als hij blank of een vrouw was geweest
'.

Clinton zelf had afstand genomen van uitspraken van Ferraro,
die in 1984 de eerste vrouwelijke kandidaat voor het vicepresidentschap
uit de Amerikaanse geschiedenis was.

Seksschandaal
Het campagneteam van Obama eiste dat Clinton de banden met Ferraro zou doorsnijden.

Clinton stuurde eerder de campagneleider weg na teleurstellende financiële resultaten
en de vele nederlagen. Ook zal ze niet blij zijn met het seksschandaal rond haar
politieke vriend Eliot Spitzer, die vandaag vertrok als gouverneur van de staat New York.

Vorige week stapte ook al een adviseur van Obama op nadat ze Clinton een ââ,¬Ëœmonster' had genoemd.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

WASHINGTON - Hillary Clinton heeft dinsdag toegegeven dat zij fout zat
toen ze onlangs vertelde dat zij in Bosnië moest vluchten voor scherpschutters.
Nadat medewerkers al hadden laten weten dat de werkelijkheid anders was,
erkende ook de Democratische presidentskandidaat de fout in het verhaal.

Videobeelden ontkrachtten maandag beweringen van Clinton dat zij tijdens een bezoek aan het Bosnische Tuzla
in 1996 onder vuur lag en moest bukken en rennen voor haar leven. Archiefbeelden toonden hoe zij rustig
uit haar vliegtuig stapte, lachend werd begroet door hoogwaardigheidsbekleders en luisterde naar een 8-jarig meisje
dat een gedicht voordroeg.

ââ,¬Å¾Wat ik zei, was verkeerdââ,¬Â, aldus Clinton in de krant Philadelphia Daily News van dinsdag.
Maar de overdrijving over haar veiligheid nam ze zelf niet te hoog op. De Democrate sprak van een ââ,¬Å¾klein krasjeââ,¬Â.
De fout zou de grote ervaring op het gebied van buitenlandse politiek, waarop zij zichzelf laat voorstaan,
niet ondermijnen, aldus Clinton.

Medewerkers van haar rivaal Barack Obama waren er echter als de kippen bij om politieke munt te slaan
uit de uitglijder van Clinton. De gewraakte opmerkingen tonen eens te meer aan dat Clinton
haar buitenlandse politieke ervaring ââ,¬Å¾opblaastââ,¬Â, aldus een medewerker, die sprak van een patroon van oneerlijkheid.

Terwijl Clinton zich uit de politieke nesten probeerde te redden, genoot Obama volgens CNN
van een vakantie op de Amerikaanse Maagdeneilanden in het Caribische gebied.
De zwarte kandidaat komt zelf net uit een campagnerel.
De media vielen over Obama heen nadat op internet radicale preken waren opgedoken
van de predikant van de zwarte kandidaat. Die liet zich fel uit over de rassenongelijkheid in de VS.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het verbaasd met dat Billery haar handdoekje nog niet in de ring heeft gegooit aangezien het voor haar
inmiddels praktisch schier onmogelijk is om nog te winnen, tenzij ze Obama in de resterende staten
met overweldigende cijfers verslaat. Maar goed ze heeft dus ervoor gekozen, zoals te verwachten was,
om de andere democratische kandidaat, Obama, zoveel mogelijk zwart te maken zodat die ook niet wint
en McCain er met de winst vandoor gaat. Krijgen we nog 4 jaar een republikeinse president in Amerika
en mag zij het stokje over 4-jaar overnemen van hem, althans dat zal ze hopen, want hij is nu al zo oud.
Ik snap niet dat ze bij de democraten zoiets tolereren, dat een kandidaat die een partijgenoot zo in de wielen rijd
enkel en alleen om voor zichzelf het baantje der baantjes voor de toekomst veilig te stellen.
Je zou toch verwachten dat Clinton zou willen dat er een democratische president komt,
maar schijnbaar wil ze alleen zichzelf als president zien en verder niemand, en zeker geen partijgenoot
die over 4 jaar een gooi kan doen naar het verlengen van zijn ambtstermijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."