Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

'Waakhond' voor moslims

Gestart door Iwan, 21 januari 2008, 10:16:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  De Marokkaanse schrijver Mohammed Jabri heeft een comité opgericht
dat aangifte gaat doen tegen iedereen die zich laatdunkend uitlaat over moslims.

Jabri zegt veel steun te hebben van advocaten, moskeebesturen en collega-schrijvers.
De schrijver, volgens De Pers ook wel de Marokkaanse Theo van Gogh genoemd, is de medeoprichter
en columnist van de omstreden en inmiddels verdwenen website Elqalem.nl. Hij wil dat Mirsab als waakhond
gaat fungeren. ââ,¬ËœIedereen die racistische uitlatingen doet over de islam, een ieder die aanzet tot haat,
zullen we gezamenlijk via juridische weg gaan aanpakken.ââ,¬â,,¢

Tegen de krant zegt hij ââ,¬ËœWe zullen veel zaken gaan verliezen en dat mag.
Waar het ons om gaat is dat het effect van een keer winst blijvend is.
Als het ons lukt jurisprudentie te forceren die het mensen als Geert Wilders
in de toekomst moeilijker gaat maken discriminerende standpunten over ons te ventileren, ben ik tevreden.
ââ,¬â,,¢

'Wij streven naar niets meer of minder dan een gelijkwaardige behandeling van moslims in deze samenleving.
Gelijke participatie en volwaardig meedraaien voor iedereen
.ââ,¬â,,¢

De advocaten van Jabri staan klaar om actie te ondernemen tegen de komende film
van geert Wilders over de Islam.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Mohammed Jabri dat is toch dezelfde columnist die op zijn site, Elqalem.nl, uitspraken deed als;
Ayaan 'de huisnegerin van Zalm' en 'anorexiahoer'. en over homoseksuelen;
"Maar ik walg nog steeds van het idee dat iemand zo openlijk zijn ââ,¬Å"afwijkendeââ,¬Â sexuele geaardheid illustreer",
en dezelfde columnist die kwam met een 'Anti-Joden-Manifest'??

En riep tot een week voor de moord op van Gogh openlijk op tot directe agressie tegen van Gogh en Hirsi Ali,
en kwam een week nadat de cineast in Amsterdam is neergeschoten en gekeeld op zijn de site
met een anti-homo manifest. In het pamflet stelt Jabri dat homoseksualiteit niet thuishoort
in het straatbeeld. Hij spreekt in zijn stuk over 'reetkevers', 'leernichten' en 'kontridders'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Wat een hypocriet zeg, laat ze dan eerst zelf maar eens beginnen met ophouden van discrimineren en aan te zetten tot haat omdat er nu ook eenmaal andersgelovigen/denkende zijn dan alleen moslims.

Misschien krijgen ze een beetje credit als ze daar ook eens rekening mee houden en niet alleen denken dat hun geloof almachtig is
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Misschien heeft deze meneer wel ingezien dat zijn uitspraken en handelswijzen in het verleden
behoorlijk achterlijk waren en is hij tot inkeer gekomen en wil hij dhr Wilders behoeden
voor dezelfde onverdraagzaamheid en navelstaarderij waar hij zichzelf ook schuldig
aan heeft gemaakt. Maar ik ben bang dat het deze meneer meer te doen is om de aandacht,
het graag willen afgeven op iemand die anders denkt en zijn strijd voor gelijke rechten voor moslims,
wat terecht is, maar mensen die niet voldoen aan zijn criteria nooit als gelijkwaardig zal zien
en hen nooit diezelfde gelijke rechten gunt die hij wel eist.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tyz

Dus, wie stemt er voor alle geloven afschaffen? *steekt hand op*

Ik ben racist, en geef het toe. Ik ben tegen alle geloven. Ga maar eens na, waar komen de meeste oorlogen van?
Je kan wel zeggen over bv. Irak dat dat om Bush, kernwapens en olie ging, maar er zijn eerst aanhangers van Bin Laden geweest die pilootje gingen spelen.

Huidskleuren of cultuur boeit me echt niet (ik ga er niemand negatief op beoordelen), maar ik ben tegen geloven.

Iwan

Citaat van: justme op  6 juni 2008, 19:43:19
Dus, wie stemt er voor alle geloven afschaffen? *steekt hand op*

Ik ben racist, en geef het toe. Ik ben tegen alle geloven. Ga maar eens na, waar komen de meeste oorlogen van?
Je kan wel zeggen over bv. Irak dat dat om Bush, kernwapens en olie ging, maar er zijn eerst aanhangers van Bin Laden geweest die pilootje gingen spelen.

Huidskleuren of cultuur boeit me echt niet (ik ga er niemand negatief op beoordelen), maar ik ben tegen geloven.
Als je tegen geloven bent, ben je volgens mij nog geen racist.  ;D
Ik ben niet tegen geloven, alleen tegen het misbruik van geloven,
zelf geloof ik niet in een God ofzo, maar ik denk dat het leven voor mensen
die zeker weten dat er een God bestaat meer zin heeft.

Ik ben dus niet voor afschaffen van geloven, maar van de geloofswaanzinnigen
en de hypocrisie van veel geloven en gelovigen,
al gaat het een beetje moeilijk om die mensen af te schaffen.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."