Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Bezuinigingen op de Kinderopvang

Gestart door Iwan, 29 april 2008, 00:49:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het is terecht dat het kabinet bezuinigt op de kinderopvang

Eens, .....
1 (20%)
Oneens, ....
4 (80%)
Anders namelijk, ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan

CiteerDe kinderopvang wordt de komende jaren fors duurder.
In 2009 gaan ouders gemiddeld 1400 euro meer betalen voor de opvang
van hun kroost. Deze bezuinigingsmaatregel is volgens minister Bos van Financiën
nodig omdat de kosten van de opvang de pan uitrijzen.
Ouders maken nu gretig gebruik van de goedkoper geworden opvang.
Maar het stimuleringsbeleid van de overheid gaat aan het eigen succes ten onder,
want er is een gat van 470 miljoen ontstaan. Er moet dus echt ingegrepen worden,
vindt het kabinet. Brancheorganisatie MOgroep Kinderopvang noemt de plannen van Bos
ââ,¬Ëœonbegrijpelijkââ,¬â,,¢ en snapt niet dat het kabinet ââ,¬Ëœsuccesvol beleid om zeep helpt.ââ,¬â,,¢
Is het goed dat minister Bos de kostenstijging van de kinderopvang een halt toeroept?
Of is het niet te verkopen dat het kabinet ouders stimuleert meer te gaan werken
en tegelijkertijd de kinderopvang duurder maakt?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

In hun verkiezingsprogramma spraken oa de PvdA, D66 en de VVD nog over het gratis maken van de kinderopvang.
In het reageerakkoord van dit kabinet (PvdA, CDA en CU) was dat gratis al niet meer terug te vinden,
maar werd er beloofd dat er 750 miljoen extra zou komen om de kinderopvang te verbeteren en goedkoper te maken
en nu, zo'n 13 maanden later wordt er al bezuinigd op de kinderopvang en moeten ouders gemiddeld
1400 euro meer gaan betalen voor de kinderopvang.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik ben het VOLLEDIG eens met de stelling, eigenlijk vind ik dat er helemaal geen kinderopvang moet wezen of in ieder geval in flink beperkte mate! De moeder of voor mijn part de vader moet thuis zorg dragen voor de kinderen en niet in een kinderopvang!

Iwan

In principe vind ik dat als je kiest voor een kind dat je dan ook voor je kind moet zorgen
en een kind niet ââ,¬â,,¢s morgens in een opvang moet dumpen en hem/haar ââ,¬â,,¢s avonds pas weer op te halen.
Maar ik denk niet dat het in de praktijk altijd zo zijn zal, er zijn ook vrouwen (of mannen)
die gewoon 1 of 2 dagen in de week werken, of alleen ââ,¬â,,¢s morgens en ik vind dat dat moet kunnen,
daarom vind ik ook niet dat er bezuinigd zou moeten worden op de kinderopvang.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Citaat van: Iwan op  2 mei 2008, 00:13:51
In principe vind ik dat als je kiest voor een kind dat je dan ook voor je kind moet zorgen
en een kind niet ââ,¬â,,¢s morgens in een opvang moet dumpen en hem/haar ââ,¬â,,¢s avonds pas weer op te halen.
Maar ik denk niet dat het in de praktijk altijd zo zijn zal, er zijn ook vrouwen (of mannen)
die gewoon 1 of 2 dagen in de week werken, of alleen ââ,¬â,,¢s morgens en ik vind dat dat moet kunnen,
daarom vind ik ook niet dat er bezuinigd zou moeten worden op de kinderopvang.

Dat is wel waar en als het dan maar bij 1 of 2 ochtenden blijft maar het gebeurt zoveel eigenlijk in de meeste gevallen dat die kinderen
dus hele dagen in de opvang zitten hetzij bij opa's en oma's of inderdaad in de kinderopvang. Ik blijf erbij dat dit in de meeste gevallen
niet nodig is omdat de ouders zo graag in een kast van een huis willen wonen, dumpen ze de kinderen maar in de opvang om zelf geld
te kunnen verdienen om uiteindelijk aan het eind van de maand dubbel te liggen om het geld op te hoesten dat moet worden betaald!

Iwan

AMSTERDAM - Ouders zijn volgend jaar niet meer geld kwijt aan kinderopvang
dan in 2006. "Ook in de toekomst is er betaalbare kinderopvang voor iedereen
die er gebruik van wil maken
", zei staatssecretaris van Onderwijs Sharon Dijksma (PvdA)
woensdag in het NOS Journaal.

Dijksma reageerde op de onrust die is ontstaan sinds het kabinet onlangs besloot
dat ouders volgend jaar meer moeten gaan bijdragen. Onduidelijk is nog hoeveel meer. 

Stijging
De brancheorganisatie MO-Groep Kinderopvang stelt dat ouders volgend jaar
zo'n 1400 euro meer kwijt zijn.

Volgens de bewindsvrouw is dat niet waar.
De stijging valt volgens haar lager uit, maar ze kan nog niet zeggen hoeveel.
Dat wordt pas na de zomervakantie duidelijk.

Regeling
Het kabinet heeft besloten de regeling voor kinderopvang te versoberen
omdat die te veel geld kost. Er wordt veel meer gebruik gemaakt van de
nieuwe regeling dan was voorzien, stelt Dijksma.

Woensdagavond debatteert de Tweede Kamer met Dijksma over de kinderopvang.





Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DEN HAAG - Minister van Financiën Wouter Bos neemt de verantwoordelijkheid
op zich voor de verkeerde ramingen van de kosten van de kinderopvang.
ââ,¬Å¾De ramingen zaten er volstrekt naast, wat gewoon mijn fout isââ,¬Â,
zegt de PvdA-bewindsman in een interview met het zakenblad FEM Business
dat vrijdag verschijnt.

Veel meer ouders dan verwacht deden een beroep op de kinderopvangregeling,
waardoor de kosten aanzienlijk hoger uitkwamen.
ââ,¬Å¾We hadden daarvoor 2,4 miljard euro gereserveerd.
De kosten dreigden op te lopen tot 3,4 miljard
ââ,¬Â, aldus Bos.

Een woordvoerder van Financiën ontkende woensdagavond dat Bos in het interview
gezegd heeft dat de verkeerde ramingen zijn fout zijn. De woordvoerder spreekt
van ââ,¬Å¾plak-en-knipwerkââ,¬Â, en van het uit de context lichten van uitspraken van Bos.
ââ,¬Å¾Hij heeft het niet gezegdââ,¬Â, aldus de woordvoerder. Adjunct-hoofdredacteur
Jean Dohmen van FEM Business zegt echter dat de woorden van Bos op band staan.

Het kabinet kondigde twee weken terug aan fors te willen bezuinigen op de kinderopvang.
In de zomer neemt het concrete besluiten. Woensdagavond debatteert de Kamer over de kwestie.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

En deze man, die schijnbaar niet al te best kan rekenen en erg slecht in het inschatten van situaties is,
beheerd de Nederlandse financiën. *kijkt angstig*

Wat ik wel heel bewonderingswaardig van hem vind is dat hij tenmiste de ballen heeft
om zijn fout toe te geven, dat zie je niet vaak bij politici.
Jammer wel weer dat er meteen een woordvoerder is die ontkend dat Bos zijn fouten durft toe te geven.
Ik ging bijna denken dat de 'oude politiek' van de onfeilbare regenten echt dood was,
maar helaas valt dat toch weer tegen en durven onze leiders nog steeds niet hun fouten toe te geven.

Maar goed elk begin is moeilijk en ik heb er alle vertrouwen in dat dit geldverslindende kabinet
nog met veel succes nog meer zinloze extra belastingen zal invoeren om het tekort aan te vullen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Wil je een beetje zorgeloos kunnen leven momenteel dan moet je wel met z'n tweetjes werken en dan hoort de kinderopvang er nou eenmaal bij. Ik zal gewoon blijven werken maar wanneer er kinderen komen wil ik wel minderen zodat ik niet alleen maar de zorg overdraag aan een kinderdagverblijf.

Zou ik helemaal niet werken dan zou ik mijn kind ook 1 dag in de week naar een kinderdagverblijf sturen. (als hij/zij ongeveer 1 jaar is) Waarom? Ik merk zelf aan de kinderen in mijn klas welke kinderen naar een kinderdagverblijf zijn geweest en welke kinderen altijd thuis waren. Kinderen die vanuit het kinderdagverblijf/de peuterspeelzaal komen kunnen veel makkelijker samenwerken en zijn minder driftig.

DonWoozy

Citaat van: Kim op  3 juni 2008, 14:02:37
Wil je een beetje zorgeloos kunnen leven........

hoezo moet je met met z'n tweetjes werken om zorgeloos te kunnen leven?? Je kan er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om in
een minder groot huis te wonen en wat minder luxe te leven of zie ik dat verkeerd?!

Kim

Ik wil zelf heel graag een woning kopen aangezien ik huren weggegooid geld vind. En wij krijgen geen hypotheek willen we alleen maar uitgaan op het loon van mijn vriend.

Zorgeloos is boodschappen doen zonder naar de prijs te kijken, leuke dingen ondernemen en lekker op vakantie gaan elk jaar. Iedereen kan dat zorgeloos natuurlijk anders opvatten maar dat is wat ik eronder versta. ;)

Nevyn

Citaat van: Kim op  3 juni 2008, 18:29:19
Ik wil zelf heel graag een woning kopen aangezien ik huren weggegooid geld vind. En wij krijgen geen hypotheek willen we alleen maar uitgaan op het loon van mijn vriend.

Zorgeloos is boodschappen doen zonder naar de prijs te kijken, leuke dingen ondernemen en lekker op vakantie gaan elk jaar. Iedereen kan dat zorgeloos natuurlijk anders opvatten maar dat is wat ik eronder versta. ;)

Ik huur een kamer en kan prima zorgeloos leven.. Ik doe waar ik zin in heb, let zelden op de prijs (doe zelfs elke dag boodschappen bij de ah) en ga bijna wekelijks op stap.. Ook ga ik elk jaar op vakantie..
Heb ik dan een hoog inkomen als student??

Ik denk ook dat het ligt aan de prioriteiten die je stelt. Als je zorgeloos wilt leven en dit kunt bereiken door te huren, doe je dat toch? Ik zou er nooit voor kiezen om een huis te kopen en elke cent om te moeten draaien..

Iwan

Citaat van: Dee-E op  3 juni 2008, 19:25:10
Citaat van: Kim op  3 juni 2008, 18:29:19
Ik wil zelf heel graag een woning kopen aangezien ik huren weggegooid geld vind. En wij krijgen geen hypotheek willen we alleen maar uitgaan op het loon van mijn vriend.

Zorgeloos is boodschappen doen zonder naar de prijs te kijken, leuke dingen ondernemen en lekker op vakantie gaan elk jaar. Iedereen kan dat zorgeloos natuurlijk anders opvatten maar dat is wat ik eronder versta. ;)

Ik huur een kamer en kan prima zorgeloos leven.. Ik doe waar ik zin in heb, let zelden op de prijs (doe zelfs elke dag boodschappen bij de ah) en ga bijna wekelijks op stap.. Ook ga ik elk jaar op vakantie..
Heb ik dan een hoog inkomen als student??

Ik denk ook dat het ligt aan de prioriteiten die je stelt. Als je zorgeloos wilt leven en dit kunt bereiken door te huren, doe je dat toch? Ik zou er nooit voor kiezen om een huis te kopen en elke cent om te moeten draaien..
Ik zou niet terug willen naar huren, ik zou dan wel wat ruimer zitten op dit moment,
maar ik heb het liever nu wat moeilijker met een spaarpotje achter de hand dan nu
een lekker leven met een onzekerdere toekomst.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."