Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Bikini's maken mannen dom

Gestart door Iwan, 24 juni 2008, 16:06:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Mannen kunnen niet meer helder denken als ze seksuele of naakte beelden
te zien krijgen. Dat vermoeden is nu ook wetenschappelijk bewezen door
Belgische vorsers en staat beschreven in the Journal of Consumer Research.

Verkoopstrategie
Wanneer schaarsgeklede dames voor de andere sekse flaneren,
daalt het mannelijk vermogen om doordachte beslissingen te nemen.
Fabrikanten van auto's hebben die strategie al langer begrepen:
zij poneren vrouwen op blinkende carrosserie's en hopen dat het andere geslacht
impulsief tot een aankoop zal overgaan. Te simpel om waar te zijn en toch lijkt het zo.

Onderzoek
Tijdens het Belgische onderzoek dienden 358 mannen te kiezen:
ofwel kregen ze meteen een klein geldbedrag of ontvingen ze later
een groot bedrag. Hierover mochten ze ook onderhandelen.

Jongens die voor de onderhandeling sexueel getinte beelden
voor de neus werden gestopt, zoals een foto van een dame in bikini,
hadden moeite om nog goed te onderhandelen.
Mannen die naar neutrale beelden lonkten, vroegen gemiddeld de hogere bedragen.

Impulsief
Voor onderzoeker Bram van den Bergh is het duidelijk: mannen gaan na het zien
van blote beelden, sneller over tot een aankoop die ze anders niet wilden doen.
Ook lukt het hen niet meer om nog goed vooruit denken als ze iets seksueels zien.
Ze worden er juist erg impulsief van.

Opgewonden
Eerder onderzoek wees al uit dat, als mannen opgewonden zijn,
hun hersenen anders functioneren. Uiteindelijk willen ze dan andere dingen doen,
gericht op zichzelf of hun partner verder op te winden. Het cliché lijkt waar:
als ze eenmaal aan seks denken, kunnen jongens nergens anders meer aan denken.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Kan niet echt zeggen dat de uitkomst van dit onderzoek mij verbaasd, volgens mij zij de beslissingen die mannen achteraf het meeste betreuren gemaakt op een moment dat ze  geconfronteerd werden met seks (of een sexy vrouw) of dat ze ,dachten, dat er seks aan zat te komen.

De commercie maakt hier al jaren lang gebruik van, een product verkoopt nu eenmaal
beter als het wordt aangeprezen door een knappe vrouw of man en 'sex sells' is een bekende uitdrukking.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."