Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vliegende auto voor politie

Gestart door Iwan, 30 juni 2008, 19:49:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Het straatbeeld van een politieagent op een scooter of fiets
is binnenkort verleden tijd. Want nog binnen vijf jaar zullen agenten zich verplaatsen met vliegende autoââ,¬â,,¢s.

Dat beweert Bert Miltenburg, directeur politie bij het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD),
maandag in het Algemeen Dagblad.
ââ,¬Å"Je kunt files vermijden en het is een alternatief voor de politiehelikopter.ââ,¬Â

De zogenaamde Pal-v is een mix tussen een driewielige motorfiets en een gyrokopter,
de voorloper van de helikopter. De vliegende auto - die ook gewoon kan rijden - bereikt een topsnelheid
van 200 kilometer per uur.

Proef
De prijs? Varierend tussen de 100 duizend en 200 duizend euro.
Het KLPD is van plan de vliegende auto op proef aan te schaffen.

Alleen hulpdiensten
Het futuristische vervoermiddel, naar Nederlands ontwerp,
zal over vijf jaar vooralsnog alleen aan hulpdiensten worden geleverd.

ââ,¬Å"We leveren eerst alleen aan de veiligheidsdiensten. Het is slecht voor het veiligheidsimago
als er in het begin berichten komen over dronken bestuurders of mensen die indruk willen maken
op hun vriendinnetje
ââ,¬Â, vertelt ondernemer en bedenker John Bakker in de krant.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

tja het kan misschien wel voordelen hebben ;)

Iwan


Het zal ongetwijfeld voordelen hebben, ze zullen dan weinig last hebben van overig verkeer,
maar het klinkt allemaal nog een beetje teveel als sciencefiction  in mijn oren
en vraag me af of het realistisch is om te stellen dat over 5 jaar onze jongens in blauw
zich zullen verplaatsen in vliegende 'dienstwagens'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

inderdaad klinkt het wel wat futuristisch en ik geloof ook zeker niet dat dit al binnen 5 jaar gaat gebeuren maar het is wel een realistische opzet!