Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Meisje (14) verkracht na internetafspraak

Gestart door Iwan, 17 september 2008, 00:13:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

VALKENSWAARD -  Een 14-jarig meisje is maandagmiddag in een park in Valkenswaard
verkracht door een jongen met wie ze een internetafspraak had gemaakt.

Beiden hadden volgens de politie afgesproken in Valkenswaard waarna ze samen
naar het park zijn gegaan. Daar verkrachtte de jongen het meisje. Na de verkrachting wist
het meisje te ontkomen en er op haar fiets vandoor te gaan. De identiteit van de jongen is niet bekend.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Pffffff de jeugd krijgt tegenwoordig zoveel voorlichting over veilig
internetten en de gevaren van afspreken. Jammergenoeg blijven ze
naief en zijn ze makkelijk over te halen. Veel te goed van vertrouwen!

attje

Één van de grootste fouten die je kunt maken in dit soort zaken, in je eentje gaan
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Nevyn

Dat is gewoon een kwestie van vertrouwen, Attje..
Daarbij hebben ze samen besloten, tenminste dat neem ik aan, om naar het park te gaan. Ik denk dat je als meisje wel kan inschatten dat dat een plek is waar veel mis kan gaan.

TimT

Ik weet niet goed te oordelen.
Ergens kan je zeggen het meisje had kunnen weten dat ze beter naar de voorlichting die word gegeven had moeten luisteren. Maar dan zet ik weer tegenover.. wie probeerde als ze 14 waren niet te breken.
Maar al die dingen van waaromââ,¬Â¦ hoe kon dit gebeuren dat doet er nu niet toe meer. Het is gebeurt en het is vreselijk. Die man die moet gestraft worden, de jongen in kwestie is een misdadiger en het meisje hoe roekeloos een tegenpartij dit kan noemen is het slachtoffer. En ik kan alleen hopen dat ze toch vertrouwen terug krijgt in mensen na deze vreselijke gebeurtenissen die littekens achterlaten de rest van haar leven. En ja meer kan ik er niet over kwijt.

DonWoozy

sjonge jonge wat een verhaal weer :s zonde voor het meisje aan de ene kant maar aan de andere kant
ook wel een beetje haar eigen schuld!

Iwan

Natuurlijk niet echt slim om met iemand die je amper kent, alleen via het internet naar ik aanneem,
af te spreken en dan een park in te gaan, maar om te zeggen dat het haar eigen schuld is
omdat ze schijnbaar erg goed van vertrouwen is gaat mij te ver. Is het ook eigen schuld
als een meisje of vrouw in het donker in afgelegen gebied fiets en dan wordt verkracht?
Je kunt het meisjes verwijten dat ze naïef is, maar dat staat natuurlijk in geen vergelijking
met de jongeman heeft gedaan, dat is gewoon een strafbaar feit.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik zeg niet dat het alleen haat schuld is, Iwan.. Natuurlijk is die jongen de schuldige..
Ik vind het meisje alleen enorm naïef. Ze had best kunnen weten dat het op deze manier flink fout kan gaan..

TimT

Dee-E geen aanval bedoel maar ik vind dat je ernaast zit, want we hebben het over iemand van 14 jaar. Wij denken logischer na, maar als je 14 bent heb je vaak nog een Crush op bijvoorbeeld op Johnny Depp en heilig overtuigd dat ze er mee gaan trouwen ;).
En we moeten ook nadenken, wat voor karakter heeft ze? Stel dat ze makkelijk te overtuigen is en hierdoor nu de dupe is van een misdadiger, die op barbaarse manier schending maakt van het meisje haar privé.

Of het meisje het volledige besef had wat aan de onheilsdreiging die haar te gemoed kwam deel ik niet. Want het kan ook overkomen met iemand van jou leeftijd. Want dit soort afspraakjes worden elke dag gemaakt en enkele vallen op, komen in de krant vanwege de gruwelijkheid. Zeker wanneer het een minderjarige deelneemt. 

Iwan

Citaat van: Dee-E op  2 oktober 2008, 11:12:54
Ik zeg niet dat het alleen haat schuld is, Iwan.. Natuurlijk is die jongen de schuldige..
Ik vind het meisje alleen enorm naïef. Ze had best kunnen weten dat het op deze manier flink fout kan gaan..
Ik zeg niet dat jij zegt dat het haar schuld is,
ik zeg enkel dat ik het te ver zou vinden gaan om te zeggen dat het haar eigen schuld is.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Citaat van: TimT op  2 oktober 2008, 15:05:12
Dee-E geen aanval bedoel maar ik vind dat je ernaast zit, want we hebben het over iemand van 14 jaar. Wij denken logischer na, maar als je 14 bent heb je vaak nog een Crush op bijvoorbeeld op Johnny Depp en heilig overtuigd dat ze er mee gaan trouwen ;).
En we moeten ook nadenken, wat voor karakter heeft ze? Stel dat ze makkelijk te overtuigen is en hierdoor nu de dupe is van een misdadiger, die op barbaarse manier schending maakt van het meisje haar privé.

Of het meisje het volledige besef had wat aan de onheilsdreiging die haar te gemoed kwam deel ik niet. Want het kan ook overkomen met iemand van jou leeftijd. Want dit soort afspraakjes worden elke dag gemaakt en enkele vallen op, komen in de krant vanwege de gruwelijkheid. Zeker wanneer het een minderjarige deelneemt.

Als jij denkt dat meisjes van 14 nog een crush op een beroemheid hebben zit je er flink naast, Tim..
Jongeren worden steeds jonger rijp, en dat is niet alleen bij probleemkinderen. Kinderen van 14 zijn vaak allang met seks bezig. Bij Kim hebben we op haar 14de een condoom in haar portemonnee gevonden.. En wat denk je van loverboys? Die halen die jonge meiden echt wel om.

Tim, de maatschappij veranderd en seks heeft hier een grote rol in. Ik denk dat een kind van 14 best weet wat voor gevaren ze kan lopen.

TimT

Ik gaf aan dat meisjes dan nog jong zijn. Bedoel omdat ze 4 jaar van het volwassenheid zitten betekend niet dat ze allemaal geestelijk zijn. Dit meisje heeft duidelijk een paar lessen niet gehad. Ik weet dat meisje van 14 jaar en ouder bezig zijn met sex, bedoel ik kreeg van mijn moeder toen ook condooms voor de zekerheid.
Inderdaad de samenleving veranderd. We moeten vanaf groep 8 voorlichting geven van doe dit soort dingen niet. We moeten gewoon realistisch zijn, in de veranderde samenleving moeten we een nieuwe aanpak gebruiken.