Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Marlies gevonden

Gestart door Iwan, 18 oktober 2008, 18:57:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

KRALENDIJK (Bonaire) -  De politie van Bonaire heeft het lichaam teruggevonden
van de 24-jarige Marlies van der Kouwe. Zij lag begraven in dicht struikgewas bij de wijk Amboina.     
Forensisch onderzoekers stellen nu haar lichaam veilig.

De ontvoerde apothekersassistente (24) verdween op de dag af vier weken geleden,
toen zij bij haar appartement van de fiets werd getrokken.
Haar lichaam ligt in een ondiep graf, op ongeveer vijf kilometer van waar zij verdween.

Marlies is gevonden door ploeg met speurhonden en prikstokken. Enkele delen waren bloot gespoeld.     
Bij haar lichaam werden ook een slipper en haar pinpassen gevonden. De familie van Marlies
is net op de hoogte gesteld.
De verslaggevers van deze krant zagen gisteren dat de politie rondreed met de nicht van hoofdverdachte Rayan Pieters (24).
Zij leek de politie bij de wijk Ambuana vanuit een pickuptruck aanwijzingen te geven.
Ter plekke was duidelijk een graf zichtbaar op enkele meters van de weg, tussen twee diepe plassen.

Pieters zelf heeft niet bekend, zeggen bronnen bij de politie. Gisteravond werd begonnen met het uitgraven
van haar lichaam. Het hoofd van Marlies is gescheiden geraakt van haar romp en is inmiddels veilig gesteld in het mortuarium.

Rayan Pieters, die eerder jaren vastzat voor gijzeling en verkrachting, is vannacht om twee uur (lokale tijd)
in allerijl met een militair toestel naar de gevangenis van Curacao overgebracht.

De politie zal omstreeks 20.00 uur Nederlandse tijd een officiële persconferentie afleggen over de zaak.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik hoorde het op het nieuws, ziek verhaal :s

Iwan

WILLEMSTAD/KRALENDIJK -  Radiostations op Curaçao speculeren dinsdag over een mogelijke bekentenis
van Ryan Pieters, de hoofdverdachte in de zaak Marlies van der Kouwe. Pieters is dinsdag op Bonaire
onder politiebegeleiding naar verschillende plaatsen op het eiland vervoerd. Dat hebben bronnen binnen de politie bevestigd.

Ryan Pieters werd eerst naar de plaats gebracht waar het lichaam van Marlies van der Kouwe vrijdagmiddag is gevonden.
Daarop werd hij langs verschillende plaatsen op het eiland gereden. Pieters zou volgens sommige radiostations
inmiddels een bekentenis hebben afgelegd. De politie zegt daar geen commentaar op te kunnen geven.

Ryan Pieters werd dinsdagochtend van Curaçao overgevlogen naar Bonaire. Hij is inmiddels weer terug op Curaçao
en naar een politiebureau gebracht. De verwachting is dat hij daar verder zal worden verhoord,
voordat hij terug wordt gebracht naar de Bon Futuro gevangenis.

De 24-jarige apothekersassistente Marlies van der Kouwe verdween in de nacht van 20 op 21 september.
Vrijdag 17 oktober werd haar lichaam gevonden. Ryan wordt sinds vier weken vastgehouden als verdachte.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  Rayan Pieters heeft bekend de Nederlandse apothekersasistente Marlies van der Kouwe
te hebben vermoord op Bonaire. Pieters zou de tas van Van der Kouwe hebben willen stelen.
Toen hij met het slachtoffer in een worsteling belandde en zij hem bij de keel greep, wurgde hij haar.
Dat heeft de moeder van Rayan woensdag gezegd. Volgens haar is haar zoon de enige dader.

Brommer
De moeder van Rayan sprak dinsdag met haar zoon. Hij zou gezegd hebben dat hij Van der Kouwe
wurgde op de plek waar hij haar van de fiets trok. Daarna heeft hij haar lichaam met een brommer vervoerd
naar de plek waar het eind vorige week werd gevonden. Volgens de moeder heeft Rayan spijt van wat er is gebeurd.

De 24-jarige apothekersassistente verdween in de nacht van zaterdag 20 op zondag 21 september.
Op weg naar huis werd ze van haar fiets getrokken. P. werd bijna een week later gearresteerd.
Er zitten nog meer mensen vast in deze zaak.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Maar haar hoofd was toch gescheiden van haar romp?  :-\
Of klopt dat nieuws niet?

DonWoozy

Citaat van: Kim op 22 oktober 2008, 20:55:30
Maar haar hoofd was toch gescheiden van haar romp?  :-\
Of klopt dat nieuws niet?

zoiets had ik ook vernomen :s

Iwan

Citaat van: Kim op 22 oktober 2008, 20:55:30
Maar haar hoofd was toch gescheiden van haar romp?  :-\
Of klopt dat nieuws niet?
Het hangt er natuurlijk ook vanaf ik hoeverre het lichaam al in staat van ontbinding was.
Maar afschuwelijk voor haar familie en andere nabestaanden, gelukkig dat ze zo snel gevonden is
en dat de zaak niet zo is gaan slepen als bij Natalee Holloway waarbij nu nog niet voor 100% duidelijkheid is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


Eén van de verdachten in de zaak rond de vermoorde Nederlandse Marlies
van der Kouwe is ontsnapt uit het huis van bewaring op Bonaire.

Het gaat om de 19-jarige Siegmar M. Hij wist samen met een andere 25-jarige gedetineerde
te vluchten, aldus een woordvoerder van de politie op Bonaire. M. is niet de hoofdverdachte.
Dat is Ryan P. (27), die heeft bekend de 24-jarige vrouw om het leven te hebben gebracht.
Hij zit in de gevangenis Bon Futuro op Curaçao. De rol van M. in deze zaak in nog altijd onduidelijk





©spitsnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy


Iwan

Citaat van: DonWoozy op 22 december 2008, 08:23:16
het waren er toch 2??
2 ontsnapten of 2 daders?
Maar in het bovenstaande artikel is toch ook sprake van 2 ontsnapten en 2 verdachten?
CiteerHet gaat om de 19-jarige Siegmar M. Hij wist samen met een andere 25-jarige
gedetineerde te vluchten, aldus een woordvoerder van de politie op Bonaire.
M. is niet de hoofdverdachte. Dat is Ryan P. (27), die heeft bekend de 24-jarige
vrouw om het leven te hebben gebracht. Hij zit in de gevangenis Bon Futuro op Curaçao. De rol van M. in deze zaak in nog altijd onduidelijk
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Citaat van: Kim op 22 oktober 2008, 20:55:30
Maar haar hoofd was toch gescheiden van haar romp?  :-\
Of klopt dat nieuws niet?

Ik had daar niets van gehoord of gezien.
Ik ben trouwens blij dat er geen foto's van het lijk verschenen zijn..

StarLight

Bonaire maakte zich op voor eigen 'monsterproces'

Ouders Marlies gewaarschuwd

Bonaire bereidt proces voor tegen verdachte Rayan Pieters, inzake de moord Marlies
2 uren geleden Wat gebeurt er BONAIRE (Kralendijk) -  De ouders van de op Bonaire vermoorde Marlies van der Kouwe zijn door justitie gewaarschuwd voor gruwelijke details die tijdens haar moordproces aan bod zullen komen. Het gezin is sinds enkele dagen weer terug op Bonaire, om dinsdag de rechtszaak bij te wonen.


De ouders zijn na hun aankomst door officier van justitie David van Delft in een persoonlijk gesprek voorbereid. Hij zal tijdens het proces onder meer ingaan op het onderzoek naar sporen op haar ernstig geschonden lichaam.

De 24-jarige Leusdense werd in september ontvoerd, om vier weken later in een ondiep graf te worden teruggevonden. Voor de ouders, broer en zus, is speciaal een hotel geregeld, waar zij zich in alle rust kunnen voorbereiden op het emotionele laatste hoofdstuk. Zij hebben besloten maandag éénmalig hun verhaal te doen bij SBS6.

Verdachte Rayan Pieters (24) zal pas op het laatste moment vanaf Curaçao worden ingevlogen. Voor het proces zijn op het eiland speciale voorzieningen getroffen vanwege de grote belangstelling die wordt verwacht. Zo verhuist de rechtszaak naar een aanzienlijk grotere locatie, omdat de gewone rechtbank veel te klein is.

In verhoren bij de recherche heeft Pieters steeds volgehouden dat hij haar 'per ongeluk' doodde toen hij haar overviel. Aanklager Van Delft zal hem dinsdag echter ook verantwoordelijk stellen voor een reeks andere zware misdrijven die hij pleegde in de weken dat hij voorwaardelijk vrij was voor gijzeling en verkrachting van een ander blank meisje.

Bron: Telegraaf.nl
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan

KRALENDIJK - De moeder van Ryan P. begrijpt niet waarom haar zoon
in de problemen is gekomen. P. heeft bekend dat hij in september vorig jaar
de 24-jarige Nederlandse Marlies van der Kouwe heeft vermoord.
Op Bonaire begint dinsdagochtend om 09.00 uur lokale tijd (14.00 uur Nederlandse tijd)
het proces tegen hem.

Zijn moeder zal vanwege haar slechte gezondheid het proces niet bijwonen:
"Het spijt mij heel erg voor de ouders van Marlies dat zij hun dochter hebben verloren",
zegt Virginia P. Volgens haar was Ryan als puber behoorlijk 'wild' en haalde hij kattenkwaad uit,
maar gewoon zoals jongens dat doen. "Ik zal niet zeggen dat hij braaf was, maar hij was ook niet slecht.
Ik heb mijn vier zoons goed opgevoed. Ik snap niet waarom Ryan in de problemen is gekomen.
"

Er is veel belangstelling voor de rechtszaak. De rechtbank zou te klein voor alle pers en belangstellenden zijn,
daarom wordt het proces gehouden in een ander gebouw. De hele dag is voor het proces uitgetrokken.

Vanuit de Bon Futuro gevangenis op Curaçao vertelde P. tijdens een telefoongesprek met
een verslaggever van het ANP dat het redelijk goed met hem gaat. Wel is hij een 'beetje zenuwachtig'.
Hij heeft geen idee wat de strafeis van de officier van justitie wordt.

"Misschien vraagt mijn advocaat wel om schorsing van de rechtszaak, want we hebben
nog niet alle informatie over de psychologische en psychiatrische tests die ik heb moeten doen.
En ook het rapport van de reclassering hebben we nog niet.
" P. wil niet meer inhoudelijk
op zijn zaak ingaan. "Mijn advocaat zegt dat ik voor de rechtszaak niets meer moet vertellen."

De man vertelde eerder dat hij Marlies Van der Kouwe heeft gewurgd.
Dat zou zijn gebeurd tijdens een worsteling om haar tas. Een raar verhaal,
volgens de eigenaresse van de apotheek waar Van der Kouwe werkte.
"Dat gelooft geen hond. Als hij alleen haar tas wilde pakken, had hij dat ook eerder kunnen doen.
Ze waren allebei bij Karel's Beach Bar. Dan had hij haar niet hoeven opwachten dicht bij haar huis.
Hij besloot gewoon op dat moment dat ze dood moest.
"




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Rayan Pieters is op Curaçao veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf
wegens doodslag op Marlies van der Kouwe. De straf is conform de eis van de officier van justitie,
vorige maand op Bonaire. De rechtbank acht moord niet bewezen, maar wel een zware vorm van doodslag.

Pieters (27) heeft bekend dat hij de 24-jarige apothekersassistente heeft gewurgd,
maar hij ontkent dat hij de Nederlandse heeft verkracht. Dat laatste is hem wel ten laste gelegd,
ondanks gebrek aan bewijs. De rechter acht verkrachting van Marlies dan ook niet bewezen.

Het lichaam van Marlies van der Kouwe werd in oktober vorig jaar gevonden,
een maand na haar verdwijning. De versie van Pieters over de gebeurtenissen
in de nacht van de verdwijning van Van der Kouwe strookt niet met wat getuigen hebben verklaard.
Ondanks herhaalde pogingen van de rechter om daar duidelijkheid over te krijgen,
bleef hij tijdens het proces volhouden dat het misdrijf niet gepland was.
Hij blijft erbij dat het een uit de hand gelopen worsteling was om de tas van Van der Kouwe.

Marlies verdween in de nacht van 20 september op Bonaire, toen zij naar huis fietste in de wijk Hato.
Pas een maand later werd haar stoffelijk overschot gevonden, ongeveer 10 kilometer van de plek van haar verdwijning.

Pieters zat eerder zes jaar vast voor gijzeling en verkrachting.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."