Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

13-Jarige bedreigt klasgenoot met wapen

Gestart door Iwan, 31 oktober 2008, 01:22:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

MEPPEL - Een 13-Jarig meisje is aangehouden door de politie,
nadat zij een 12-jarige klasgenote had bedreigd met een vuurwerkpistool.

Het voorval gebeurde op de Regionale Scholengemeenschap Stad en Esch
in het Drenthse Meppel, meldt Dagblad van het Noorden. De 13-jarige vertelde
na haar aanhouding dat zij zou zijn uitgescholden voor hoer en slet.

Thuis ontdekte ze een vuurwerkpistool en nam dat de volgende dag stiekem mee naar school.
Toen ze opnieuw werd uitgescholden door haar klasgenote haalde ze het wapen tevoorschijn,
"Zeg sorry anders dan schiet ik je dood." De 12-jarige pestkop wist niet hoe snel ze haar excuses moest maken.

Toen het verhaal de schooldirectie bereikte, waarschuwde deze de politie.
De 12-jarige deed daarop aangifte. Het meisje is inmiddels weer op vrije voeten,
ze zal haar gedrag voor de jeugdrechter moeten verklaren.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy


TimT

Schorsen die meid, die verdiend geen plaats op school.
Dat meisje moet eerst eens wat manieren leren.

DonWoozy

juist, misschien eerst eens wat manieren bij brengen in een instelling ofzo of verplicht in het leger!!

TimT

Citaat van: Iwan op 31 oktober 2008, 01:22:22
MEPPEL - Een 13-Jarig meisje is aangehouden door de politie,
nadat zij een 12-jarige klasgenote had bedreigd met een vuurwerkpistool.

Het voorval gebeurde op de Regionale Scholengemeenschap Stad en Esch
in het Drenthse Meppel, meldt Dagblad van het Noorden. De 13-jarige vertelde
na haar aanhouding dat zij zou zijn uitgescholden voor hoer en slet.

Thuis ontdekte ze een vuurwerkpistool en nam dat de volgende dag stiekem mee naar school.
Toen ze opnieuw werd uitgescholden door haar klasgenote haalde ze het wapen tevoorschijn,
"Zeg sorry anders dan schiet ik je dood." De 12-jarige pestkop wist niet hoe snel ze haar excuses moest maken.

Toen het verhaal de schooldirectie bereikte, waarschuwde deze de politie.
De 12-jarige deed daarop aangifte. Het meisje is inmiddels weer op vrije voeten,
ze zal haar gedrag voor de jeugdrechter moeten verklaren.

Ã,©telegraaf.nl

3 jaar, ik sta serieus hier van te kijken dat dit gewoon kan. Bedoel je hoort de verhalen vaak uit Amerika. Maar nu gebeurt het een keer dichterbij huis.
Ik hoop dat het meisje voor de kinderrechter een hoge straf krijgt en de ouders ook, want zo kind kan niet zomaar aan zo vuurwapen komen.

Kim

Zulke problemen moet je bij de oorzaak aanpakken.

Respect voor de medemens en de normen en waarden weer
eens bijstellen, want die liggen bij mensen nogal uit elkaar.
Is ook niet vreemd in een multicultureel land, maar bij mij zou
het nooit opkomen om iemand uit te maken voor hoer.
Ik ben van mening dat Minister Verdonk der actie moet doorzetten.

DISCIPLINE terug in het onderwijs!

TimT

Citaat van: Kim op  5 november 2008, 20:29:59
Zulke problemen moet je bij de oorzaak aanpakken.

Respect voor de medemens en de normen en waarden weer
eens bijstellen, want die liggen bij mensen nogal uit elkaar.
Is ook niet vreemd in een multicultureel land, maar bij mij zou
het nooit opkomen om iemand uit te maken voor hoer.
Ik ben van mening dat Minister Verdonk der actie moet doorzetten.

DISCIPLINE terug in het onderwijs!

Kim, zou je reactie eens willen toelichten want ik vind hem redelijk vaag in alle eerlijkheid. Behalve dat je discipline terug wilt in onderwijs. De rest vind ik een beetje vaag. 

Kim

Respect voor de medemens en de normen en waarden weer
eens bijstellen, want die liggen bij mensen nogal uit elkaar.

Dat betekent dat we allemaal andere dingen belangrijk vinden
en daarom elkaar op een andere manier behandelen of benaderen.

Is ook niet vreemd in een multicultureel land, maar bij mij zou
het nooit opkomen om iemand uit te maken voor hoer.

Verschillende culturen = andere normen en waarden.

Ik ben van mening dat Minister Verdonk der actie moet doorzetten.
Moet ik hier nou iets duidelijker maken????

PS: vond het duidelijk genoeg.

TimT

1. Kim, allereerst omdat jij het duidelijk vind betekend niet dat een ander op die golflijn zit.

2. Rita Verdonk is geen Minister meer dus ik snap niet wat je bedoeld met haar actie! Ze is Kamerlid en leider van een politieke beweging. Dus welke actie?

Er zijn altijd normen en waarden, ze botsen wel eens tussen elkaar en dit geval gaat niet om alleen om normen en waarden. Dit had kunnen uitlopen tot het punt dat ouders hun kind hadden kunnen verliezen. Ik denk dat beter de vraag gesteld kan worden hoe komt dit kind aan dat wapen. Dan pas is het aan psychologen van het departement Justitie en Openbaar Ministerie deze persoon zijn normen en waarden te testen en de rechter zijn taak om deze bij te schroeven met gepaste maatregelen.

Voor de rest je pleidooi voor wat Van Agt een Ethisch reveil noemde is iets wat al jaren lang gaande is. Maar je kunt een samenleving niet met een druk op de knop bijstellen. De samenleving is verhard, de samenleving is gepolariseerd en zoiets ontlaadt je niet zomaar. Goed voorbeeld is de jaren 70 ââ,¬â€œ 80.

PS: iets duidelijker AUB!

Kim

* no comment *

word een beetje gek van jou!

Iwan

Ik begrijp de wereld echt niet meer, als 13-jarigen al met een pistool gaan zwaaien.
Wat word tegenwoordig onder opvoeding verstaan, als ouder breng je je kind toch
normen en waarden bij en zeker wat wel en wat geen normaal gedrag is.

Ik ben het met Kim eens, de discipline moet haar terugkeer maken in het onderwijs,
kinderen moet weer worden bijgebracht om respect voor ouderen voor anderen te hebben.
Ook kan ik me er wel in vinden dat er tegenwoordig teveel verschillende normen en waarden zijn,
mede door de multiculturele samenleving, die normen en waarden moeten gelijkgesteld worden
anders is de multiculturele samenleving tot mislukken gedoemd. Het werkt nu eenmaal niet
als er verschillen zijn in wat als toelaatbaar wordt gezien. Ik ben wel ook benieuwd aan welke
plannen van Verdonk Kim refereerde, want die zijn mij niet bekend.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Kim op 10 november 2008, 19:21:08
* no comment *

word een beetje gek van jou!

Ik heb Kim een privébericht gestuurd omdat ik denk dat er wat wrijvingen zijn sinds een andere discussie. Enige wat ik wilde is een paar antwoorden.
Zoals de plannen van verdonk.
Ik ben met je eens dat er discipline terug moet komen in het onderwijs, maar hoe dat vraag ik. Ik hoop dat na het privé bericht het weer tussen mij en kim geklaard zal zijn.

Kim

In de tijd dat Verdonk minister was heeft ze in een persbericht laten weten dat ze de discpline graag weer terug wilde zien in het onderwijs. Ze heeft echter nooit actie ondernomen, dus mijn woordje "actie" moeten jullie niet te letterlijk nemen. Als je ziet hoe de kinderen zich in Engeland op scholen gedragen....petje af! Discipline heerst daar nog steeds!

TimT

Citaat van: Kim op 10 november 2008, 20:01:58
In de tijd dat Verdonk minister was heeft ze in een persbericht laten weten dat ze de discpline graag weer terug wilde zien in het onderwijs. Ze heeft echter nooit actie ondernomen, dus mijn woordje "actie" moeten jullie niet te letterlijk nemen. Als je ziet hoe de kinderen zich in Engeland op scholen gedragen....petje af! Discipline heerst daar nog steeds!

Ik weet daar nog wat van. Kijk dank je wel Kim, nu snap ik wat je bedoeld.
Inderdaad Engeland geven ze de kinderen minder ruimte om dit soort dingen uit te halen. Ik vind ook dat een schooluniform verplicht zou moeten worden om gelijkheid te brengen in het systeem. Zodat je niet die ruzies meer krijgt omdat de ene merkkleding draagt en de andere merkloze.

Serieus, Kim bedankt  Ãâ€"TU

Iwan

Citaat van: Kim op 10 november 2008, 20:01:58
In de tijd dat Verdonk minister was heeft ze in een persbericht laten weten dat ze de discpline graag weer terug wilde zien in het onderwijs. Ze heeft echter nooit actie ondernomen, dus mijn woordje "actie" moeten jullie niet te letterlijk nemen. Als je ziet hoe de kinderen zich in Engeland op scholen gedragen....petje af! Discipline heerst daar nog steeds!
Dat persbericht ken ik niet, maar sta er wel achter en ik hoop dat iemand haar 'voorstel'
om de discipline terug te brengen in het onderwijs zal overnemen en uitvoeren. Ik heb het gevoel
dat leraar (m/v) tegenwoordig één van de gevaarlijkste beroepen is en kan me voorstellen dat er
veel mensen zijn die na het verlaten van de Pabo toch maar afzien van een baan in het onderwijs.
Daarmee gaat er helaas heel wat kennis verloren wat niet te goede komt aan het onderwijs
en de toekomst van de jeugd. Het schooluniform, daar ben ik niet zo'n voorstander van.


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."