Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Barack Obama als president

Gestart door Iwan, 17 november 2008, 01:24:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Met Barack Obama als president gaat er echt iets veranderen

Eens, ....
4 (66.7%)
Oneens, .....
0 (0%)
Anders/Geen Mening.
2 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

Change.
Dat is waar Barack Obama, de nieuwe president van de Verenigde Staten, voor staat.
Maar zal hij ook voor een verandering in de rest van de wereld zorgen?
De eerste zwarte president van de Verenigde Staten heeft beloofd zo snel mogelijk
de Amerikaanse troepen uit Irak terug te trekken. Ook wil hij maatregelen nemen om
de klimaatverandering een halt toe te roepen. Maar zijn de verwachtingen niet te hoog gespannen?
Zal Barack Obama een duidelijke verandering in buitenlandbeleid bewerkstelligen?
Of heeft de wereld een te rooskleurig beeld van hem?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ik denk dat we hier te maken met een President die veel verandering in motie zal brengen. Kijk op welk termijn dat zijn werking brengt in de zin dat we zien, dat is onduidelijk. Maar ik geloof dat deze President net als vorige Presidenten die wenste te hervormen dit ook zal doen. Ik neem Nixon als voorbeeld die een bondgenootschap wist te realiseren samen met Kissinger met China.
Ik denk dat Obama en zijn toekomstig kabinet veel kan doen. Ze gaan beslissingen terugdraaien van zijn voorganger, hij maakt duidelijk wat zijn plan is en stelt nu ook al grenzen. Daarnaast praat hij ook serieus met de Republikeinen, ik verwacht ook dat iemand van Republikeinense huize in het kabinet zal komen te vertoeven. Dus ik heb vertrouwen in de nieuwe President! 

Kim

Alleen al door president te zijn heeft hij een grote verandering teweeggebracht.
Alleen al door dit blijkt dat The American Dream voor iedereen ongeacht of je nu
blank of zwart bent te bereiken is!

Metalholic

Inderdaad heeft al heel wat veranderd, daar in de states. Hoop dat ie wat meer naar Europa toe trekt. Worden ze daar ook wat verstandiger.

Iwan

Ik heb op eens gestemd, maar eigenlijk is het nog een twijfelgevalletje voor mij.
Natuurlijk zal er een andere wind waaien in Amerika, al was het maar omdat de republikein, Bush,
vervangen wordt door een democraat, Obama. De verwachtingen die Obama, wellicht onbewust,
heeft opgeroepen zijn vrees ik wel te hoog, en hij zal niet aan een ieders verwachting kunnen
voldoen en dus zullen er altijd mensen teleurgesteld blijven in hem. Daarbij komt dan nog dat
grote veranderingen zelden overnacht plaats vinden, dus ik verwacht dat in ieder geval de eerste
4 jaar, de verschillen marginaal zullen zijn, al denk ik dat Obama zich minder snel en minder roekeloos
in een oorlog zal storten dan zijn voorganger en dat kan al een wereld van verschil maken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."