Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

beoordeelmijnleraar.nl

Gestart door Iwan, 19 januari 2009, 01:59:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het online beoordelen van leraren gaat te ver.

Eens, ....
6 (100%)
Oneens, ....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

CiteerHet College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) heeft een onderzoek ingesteld
naar de website beoordeelmijnleraar.nl. Op de site kunnen leerlingen anoniem
aan hun middelbare schooldocenten een cijfer geven. Beoordeelde leraren die zich
op de site zwart gemaakt voelen hebben bij het CBP een klacht ingediend.

De privacywaakhond onderzoekt nu of de website in strijd is met het recht op privacy
Moet zo'n website kunnen of gaat zo'n website te ver?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

Eigenlijk vind ik het ook wel onzin. Want als kind zijnde heb je altijd een leraar die je niet mag, en leraren die je wel mag. Het is een stukje zwart maken. Ik kan wel begrijpen dat de leraren en leraressen zich aangevallen kunnen voelen.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Nevyn

Ik vind het een belachelijk iets! Ik vind dat het leraarsvak respect hoort te krijgen. Zonder die mensen is er geen onderwijs en kunnen wij dus niet hogerop komen.

Als puber besef je zoiets nog niet en dus kan ik begrijpen dat zij leraren vervelend en slecht vinden. Maar om dan zo'n site op te richten? Dat vind ik wel erg ver gaan!

Iwan

Ik vind zo'n website veel te ver gaan. Zoals Anvanya ook al aangaf heb je op die leeftijd
leraren die je wel en die je niet mag en is het vrij normaal dat er veel leerlingen zijn
die hun leraar niet mogen, dat hoort gewoon bij de leeftijd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

Beoordelingssite voor leraren aangepast
Door TONNY VAN DER MEE

DEN HAAG/UTRECHT - Het succes van de site beoordeelmijnleraar.nl krijgt navolging. Initiatiefnemer Pieter Kerckhaert gaat meer 'beoordeelsites' opzetten. Sinds kort runt hij ook de site beoordeelmijnrecruiter.nl. ,,We denken ook aan makelaars en kinderdagverblijven."


Kerckhaert heeft wel geleerd van de tik op de vingers die hij deze week kreeg van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). De recruiters worden alleen na toestemming van betrokkenen met naam en toenaam genoemd.

Beoordeelmijnleraar.nl is erg populair. Op de site geven leerlingen anoniem docenten van middelbare scholen en mbo-instellingen een rapportcijfer, met toelichting. Inmiddels zijn ruim 10.400 docenten beoordeeld.

Docenten zijn er minder gelukkig mee. Degenen met lage rapportcijfers krijgen ongezouten kritiek. Sommigen werden daardoor het doelwit van pesterijen.

Het college stelt dan ook dat de site een grote negatieve impact heeft op de privésfeer van docenten.

Kerckhaert heeft de site nu aangepast. Op de hoofdpagina zijn de namen van docenten weggehaald. Nu wordt slechts vermeld in welk vak de beoordeelde persoon doceert. De persoonsgegevens zijn alleen nog zichtbaar voor leerlingen van de school waar de docent werkzaam is. De leerlingen moeten zich bovendien registreren. De site moet namen verwijderen als docenten daarom vragen.

bron: ad.nl
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."