Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Sherlock Holmes

Gestart door Iwan, 25 mei 2009, 22:43:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Sherlock Holmes (2009)
Privé-detective Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.) en zijn loyale assistent
Dr. John Watson (Jude Law) worden samen op een laatste zaak gezet.
Beide heren raken al snel verwikkeld in een duister en dodelijk plot dat bedreigend is
voor heel Engeland. Ze zullen hun krachten moeten bundelen om een samenzwering
voor de ondergang van hun land tegen te gaan.


http://www.youtube.com/v/S4K3aM5H5KM&hl=nl&fs=1&rel=0&color1=0x006699&color2=0x54abd6
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een geweldige cast en een getalenteerde regisseur (Guy Ritchie) dus het zal ongetwijfeld
een erg leuke film worden. Ik ben een Sherlock Holmes Fan en aan deze trailer te zien
heeft deze film weinig met de Sherlock Holmes van Arthur Canon Doyle te maken maar lijkt het
meer op een soort James Bond film. Er was natuurlijk, in mijn optiek dan, maar een acteur/serie
die ver boven de gemiddelde Sherlock Holmes films uitsteeg en dat was de vroeg overleden
Jeremy Brett. Deze film heeft wel als voordeel, tegenover veel Sherlock Holmes films,
dat Sherlock Holmes hier geen 70 lijkt, terwijl hij in het eerste boek (A study in Scarlet)
toch nog gewoon een jonge man was. Ik hoop in elk geval dat dit niet het soort Sherlock Holmes
film is waarin Sherlock Holmes de hele dag met die belachelijk pijp rondloopt, Sherlock Holmes
rookte in de boeken overdag gewoon sigaretten en 's avonds ter ontspanning of om zich
te concentreren een pijp. Ben benieuwd of in deze film ook aandacht gegeven wordt aan
de verslaving aan cocaïne en morfine wat toch een belangrijk aspect was in de persoon
van Sherlock Holmes.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

hier ben ik ook aardig benieuwd naar, na het kijken van de trailer!

Iwan



Citaat van: telegraaf.nl

Stephen Fry in vervolg Sherlock Holmes

AMSTERDAM - Engelse comedy-acteur Stephen Fry speelt de grote broer van Robert Downey Jr. in het vervolg op Sherlock Holmes.
Lolbroek Stephen (Blackadder,V For Vendetta) zal Mycroft, de wijze broer van Sherlock Holmes gaan vertolken. Fry meldt dit aan de BBC.
Deze Mycroft werkt voor de Britse overheid en is nog slimmer dan zijn 7-jaar jongere broer. Zijn luiheid maakt hem echter niet het genie
dat Sherlock wel is.

In het vervolg, eveneens geregiseerd door Guy Ritchie, zal de gehele originele cast van deel één terugkeren, 'aangevuld' met
actrice Noomi Rapace (Millenium trilogie). Wie de rol van proffesor Moriarty, de aartsvijand van de detective, zal spelen is nog onbekend.

Het nog ongetitelde Sherlock Holmes vervolg staat gepland voor 16 december 2011.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een geweldige acteur/presentator, en ook een heel leuk mens lijkt mij, die geknipt is voor de rol van Mycroft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."