Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Geloofsovertuiging van je partner

Gestart door Iwan, 29 november 2009, 22:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Is het belangrijk voor jou dat je (toekomstige) partner dezelfde religie/geloofsovertuiging heeft als jij?

Ja, .....
1 (16.7%)
Nee, ....
4 (66.7%)
Anders, namelijk .....
1 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 6

Iwan



Is het belangrijk voor jou dat je (toekomstige) partner dezelfde religie/geloofsovertuiging heeft als jij?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het is voor mij niet zo heel belangrijk of mijn partner dezelfde religie heeft als mij,
zolang ze maar niet te streng gelovig zou zijn.
Al zou ik er wel positiever tegenover staan als ze christen was dan wanneer ze moslim zou zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

het maakt mij ook niet zo veel uit, als ze maar niet te streng gelovig is.

Iwan

Wanneer mijn (toekomstige) partner Moslima zou zijn zou ik daardenk ik wel een probleem mee hebben.
Ik heb 1 moslim vriend, waarvan ik het weet, en hoewel je bij hem er weinig van merkt, heb ik het idee
dat de Islam meer een levenswijze is dan een religie. Tegenover het christendom sta ik tegenwoordig,
is wel eens anders geweest, meer dan positief, maar tegenover de islam ben ik wat gereseveerd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Als mijn partner orthodox was, of streng-gelovig, dan zou ik daar moeite mee hebben, ongeacht welk geloof. Alle vormen van orthodox vind ik moeilijk, omdat dat naar mijn mening te weinig ruimte laat voor ruimdenkendheid en dat ook (persoonlijk) toe te passen.
Ook denk ik dat je daar problemen mee krijgt zodra er kinderen komen, want die moeten natuurlijk opgevoed worden.

Iwan

En als ze zondags naar de kerk zou willen, dan zou ik best mee willen gaan als dat belangrijk voor haar is,
maar ik zie het er niet van komen dat ik ooit echt in God ga geloven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

GJ en ik hebben ook verschillende geloven, ik vind dit niet erg laat ieder in zijn waan qua geloof, als GJ graag naar de kerk zou willen hou ik hem niet tegen. Maar ik heb er verder niks mee met mijn eigen geloof en de kerk en god

Kim

Zou niet werken bij mij! Heb ooit iets met een moslim gehad en dat botste bijna
op alle fronten. Ik mocht niks meer! Mocht niet naar mannen kijken, mocht geen
rokjes dragen......tja, daar kan ik niet mee leven....sorry!

Iwan

Ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die niets van homoseksuelen moet hebben, dat als iets ziet
wat je moet veroordelen of daar een hekel aan zou hebben, of iemand die een vrouw als minderwaardig ziet.
En ik ben zelf pro-abortus, in sommige gevallen en ik geloof niet in een God, dus zou me eerder kunnen voorstellen
dat een erg gelovig persoon niet met mij zou willen/kunnen samenleven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Het maakt mij niet uit of mijn partner dezelfde geloofsovertuiging heeft.