Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Als openbaar vervoer gratis wordt, laat ik m'n auto staan!

Gestart door Iwan, 7 januari 2010, 11:34:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Als openbaar vervoer gratis wordt, laat ik m'n auto staan!

Zeker weten! Ik ben voor!
1 (9.1%)
Nee, ik vind het toch fijner in m'n eigen auto.
6 (54.5%)
Anders, namelijk .......
4 (36.4%)

Totaal aantal stemmen: 10

Iwan

Als openbaar vervoer gratis wordt, laat ik m'n auto staan!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik kies voor nee maar niet omdat ik het fijner vind maar omdat ik simpel weg niet zonder kan!

Kim

Nee

- wachten op bus
- lopen naar bushalte
- overstappen
- drukte in treinen/bussen
- zoeken welke lijnen
- haasten om op tijd te zijn

Naaaah, laat mij maar rond tuffen in mijn autootje!  *A

StarLight

Ook ik heb op nee gestemd.
Zie het weer nu! Er ligt sneeuw en het openbaar vervoer ligt gelijk stil of rijdt amper.
Ik kan niet steeds te laat op me werk komen, dus dan kies ik er voor maar 1 tot 2 uur eerder in mijn
autootje te stappen en de file zien te omzijlen.

Als we straks moeten betalen voor de kilometers? Jammer dan, zal mijn werk ook wel weer een oplossing voor hebben.

En als ik kleine stukjes moet pak ik net als Kim gewoon de fiets.
En de stad en winkel is voor mij op loop afstand!
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

gjk

Ik heb nee gestemd omdat ik toch liever gewoon met mijn auto op pad ga, dan ben ik ook niet zo aan tijd gebonden. Bovendien heb ik een enorme hekel aan wachten, zeker op de bus.

Iwan

Citaat van: gjk op  1 augustus 2010, 23:41:51
Ik heb nee gestemd omdat ik toch liever gewoon met mijn auto op pad ga,
dan ben ik ook niet zo aan tijd gebonden. Bovendien heb ik een enorme hekel aan wachten,
zeker op de bus.
Het zou voor jou ook een beetje lastig om jouw beroep uit te oefenen
gebruikmakende van het openbaar vervoor.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Citaat van: Iwan op  1 augustus 2010, 23:50:24
Citaat van: gjk op  1 augustus 2010, 23:41:51
Ik heb nee gestemd omdat ik toch liever gewoon met mijn auto op pad ga,
dan ben ik ook niet zo aan tijd gebonden. Bovendien heb ik een enorme hekel aan wachten,
zeker op de bus.
Het zou voor jou ook een beetje lastig om jouw beroep uit te oefenen
gebruikmakende van het openbaar vervoor.  *G

Dat is zeker waar! Ik had er zelf niet zo gauw aan gedacht eerlijk gezegd. :)

Iwan

Nu ik in de stad werk vind ik het ook veel makkelijker om mijn scooter te pakken dan om met het openbaar vervoer te reizen.
Het openbaar vervoer is hier al niet te best en met de trein en daarna lopen of met de bus doe ik er langer over dan wanneer
ik op mijn scooter stap. (en ik hoef niet te wachten en kan de trein niet missen)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Gratis OV zou mij wel verlokken wat vaker van het OV gerbuik te maken.
Maar ik zou toch proberen zoveel mogelijk met de auto te gaan.
Dat gaat dan met name om de aansluitingen en de tijden. Soms moet ik ergens zijn wat mij met de auto 20 minuten kost en met het OV 5 kwartier. Als ik bij verre familie op bezoek ga, kost mij dat met de auto van deur tot deur 2 uur en met het OV 4 uur enkele reis. Naar de school van mijn kind kost mij met de auto 25 minuten, met het OV 5 kwartier enkele reis.
Dat zijn maar enkele voorbeelden.
Ook haal ik boodschappen met de auto, ik zie mij nog niet met mijn wekelijkse tassen een bus instappen die niet eens bij de bewuste super in de buurt komt. (en ik haal ze ivm de zwaarte en die vele tassen ook niet met de fiets)

Maar aan de andere kant, het OV is ontzettend duur!
Als het gratis was zou ik het toch nemen om naar bijv een winkelstad te gaan waar ik nu met de auto heen ga met parkeerellende en alles vandien.

Goitske

Ik zou wel sneller de auto laten staan, nu heb ik toch sneller de neiging de auto te pakken als ik die tot mijn beschikking heb.
Als ik met de bus naar mijn werk ga ben ik 4 euro kwijt en sta ik ook nog te wachten, als ik met de auto ga ben ik er sneller, ben incl het parkeren op het werk 3-4 euro kwijt en hoef niet te wachten.. tja dan pak ik de auto ben netzo duur uit en sneller op het werk, maar als het weer een beetje goed is fiets ik liever!

little_mermaid