Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

AZ nog zonder Holman tegen Feyenoord

Gestart door gjk, 7 februari 2010, 12:44:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk


Brett Holman heeft zijn langverwachte rentree bij AZ weer uit moeten stellen. De Australische middenvelder, die nagenoeg is hersteld van een kuitblessure, zou deze week zijn opwachting maken in een wedstrijd van het beloftenelftal. Dat duel werd vanwege de weersomstandigheden echter tot twee keer toe afgelast.


David Mendes da Silva keert wel terug in de selectie van trainer Dick Advocaat voor de confrontatie zondag met Feyenoord. De middenvelder moest de midweekse wedstrijd bij NAC Breda (1-1) vanwege liesklachten aan zich voorbij laten gaan. Mendes da Silva speelt in De Kuip mogelijk op een voor hem onbekende positie, zo liet Advocaat vrijdag doorschemeren. "Het zou kunnen dat hij als rechtsback gaat spelen'', aldus de oefenmeester. "Dat ga ik denk ik proberen.''

Advocaat moet de wedstrijd tegen Feyenoord overigens aan zich voorbij laten gaan. De Hagenaar is zondag uit hoofde van zijn functie als bondscoach van België aanwezig bij de loting voor de EK-kwalificatiereeks. "Dat hebben we zo afgesproken, alhoewel ik nog heb geprobeerd dat terug te draaien. Het is alleen een soort prestigestrijd geworden tussen de Belgische bond en de media, dat kun je dan beter niet doen. Het zijn de feiten, ik ben er niet bij in De Kuip, maar Martin Haar, Shota Arveladze en Jan Nederburgh kunnen het ook. Martin doet dit al honderd jaar, dus dat komt wel goed.''

De Hagenaar deelde nog een sneer uit naar Ajax-collega Martin Jol, die zich de afgelopen weken vaak beklaagde over de scheidsrechters. Advocaat vond dat AZ dinsdag tegen NAC een strafschop was onthouden. "Suarez had die wel gekregen. Ik ga er denk ik ook openlijk maar wat van zeggen, misschien krijgen wij dan ook een keer een penalty.''