Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

McClaren: Het is aan ons

Gestart door gjk, 20 maart 2010, 17:10:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk


Zes overwinningen heeft FC Twente nodig uit de laatste zeven wedstrijden. Dan is de club kampioen van Nederland. Voor het eerst. ,,De geschiedenis moet ergens beginnen'', zegt Steve McClaren, de trainer.


Geniet van het moment, hield de gelouterde coach zijn spelers de afgelopen week voor. ,,Ga toch na: Wij behoren zeven wedstrijden voor het einde tot de kandidaten voor de titel. Met Ajax en PSV. Dat is prachtig. Ga er voor, heb ik tegen de spelers gezegd. Ga niet gebukt onder de stress. Zorg dat je aan het einde van de rit nergens spijt van hebt.''

Voor euforie is het veel te vroeg, voegt hij er aan toe. ,,Ajax is in staat alle komende wedstrijden te winnen. Dat betekent dat wij ons niet veel misstappen kunnen veroorloven.'' Het zou een wonder zijn, ziet men hem denken. McClaren: ,,Vanochtend las ik een interview met Sander Boschker, onze doelman. Don't dream to early, zei hij. Droom niet te vroeg! Dat is het verstandigste dat ik hem ooit heb horen zeggen. Maar we hebben het in eigen hand, dat is een gegeven. Het is aan ons.''

,,Belachelijk'', reageert de voormalig bondscoach vervolgens op de veronderstelling dat FC Twente de favoriet is. Ondanks de voorsprong van vijf punten op PSV. ,,Wat een onzin! PSV speelt thuis, heeft op eigen veld in de competitie nog niet verloren, is getergd na twee nederlagen. PSV en Ajax moeten kampioen worden. Bij ons ligt dat anders. Misschien is dat een voordeel. Maar het doel is nog ver weg.''

Hij denkt terug aan dat andere belangrijke duel dit jaar, uit bij Ajax. Daar had FC Twente moeten bewijzen dat het ook uit de ,,big games'' kan winnen. ,,Dat is ons niet gelukt'', zei McClaren. ,,Voor mij was de nederlaag een grote teleurstelling. Het eerste half uur waren we goed, na de tegentreffer vielen we weg. We hadden er moeten staan. Het was een test en we zijn niet geslaagd. Nu krijgen we opnieuw een kans te bewijzen dat we het wel kunnen.''

,,It's all about going trough the fire'', zegt McClaren. ,,Wie loodst ons door het vuur? Ik ben benieuwd. Het zal één van onze routiniers moeten zijn. In dit soort wedstrijden komt het aan op de ervaring. We hebben gewonnen in Marseille, verloren in Bremen. We weten hoe het is om dit soort wedstrijden te spelen. Wat we moeten bewijzen is dat we weten hoe we ze moeten winnen. We moeten geloven dat we het kunnen. Als we dat doen, dan kunnen we ook winnen.''