Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Britse rockgitarist Gary Moore overleden

Gestart door Iwan, 6 februari 2011, 19:52:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

Britse rockgitarist Gary Moore overleden

LONDEN - De vermaarde Britse rockgitarist Gary Moore is vanochtend op 58-jarige leeftijd overleden.
Dat heeft Adam Parsons aan de Britse omroep BBC meegedeeld.

Parsons is manager van de Ierse hardrockband Thin Lizzy, waarvan Moore deel heeft uitgemaakt.

Zanger Phil Lynott haalde Moore, die uit de Noord-Ierse hoofdstad Belfast kwam, bij de groep.
Later kreeg Moore faam als sologitarist en als lid van de Ierse groep Skid Row.

Moore behaalde solo in 1990 een grote hit in Nederland met het nummer Still Got The Blues.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Still got the Blues (for you) is een prachtig nummer.....
Verder ken ik eigenlijk geen nummers van hem, althans niet uit het hoofd.
58 is een veel te jonge leeftijd om op te overleden....

http://www.youtube.com/v/Xx3yXUunEq8?fs=1&hl=nl_NL
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl
'Gary Moore stikte in braaksel na zuippartij'

ROTTERDAM - Rockgitaris Gary Moore overleed gisteren na een stevige zuippartij, waarbij hij heel wat champagne
en brandewijn naar binnen werkte. Dat meldt althans The Sun.

De 58-jarige Moore werd in de nacht van zaterdag op zondag rond vier uur gevonden door zijn vriendin.
Hij lag bewusteloos in hun hotelkamer in het Spaanse Estepona, volgens hulpverleners alleen gekleed in een onderbroek.

Alcohol
,,We denken dat de overledene zwaar aan het drinken was'', zou iemand van de ambulancedienst hebben gezegd.
Een bron in hotel Kempinski - een kamer kan er meer dan 4.000 euro per nacht kosten - zegt dat er 'duidelijk tekenen
van alcoholgebruik in de kamer waren'.

Bar
Moore was zes dagen op vakantie aan de Costa del Sol met zijn jonge vriendin, die in de dertig is.
,,Ze gingen eigenlijk eten in het restaurant'', zo vernam The Sun bij iemand van het hotel.

,,Toen dat gesloten was, gingen ze aan de bar zitten met een broodje en een fles champagne.
Ze maakten een wandeling, waarna ze opnieuw naar de bar kwamen.
Gary dronk daar enkele glazen brandy, en leek prima in orde toen hij rond elf uur weg ging.
''
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."