Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

John Kraaijkamp sr. (86) overleden

Gestart door Iwan, 18 juli 2011, 08:22:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

John Kraaijkamp sr. (86) overleden

De acteur John Kraaijkamp is gisteren in zijn woonplaats Laren overleden. Hij is 86 jaar geworden.
Volgens zijn familie was hij er al geruime tijd slecht aan toe. Hij is 'rustig ingeslapen' in het bijzijn
van zijn vier kinderen, zijn ex-vrouw, zijn beste vriend en diens echtgenote,
zei vanochtend de woordvoerder van de familie, Sidney Brandeis. 'Zo had hij het graag gewild.'

Kraaijkamp was 'lichamelijk op, maar geestelijk nog zeer in orde', aldus Brandeis.
'Hij was tot het laatste moment volledig bij.'

Onderscheidingen
Kraaijkamp hoorde bij de grootste acteurs van zijn generatie. Hij onderscheidde zich op het toneel,
in films en op tv, zowel in serieuze genres als in lichtvoetig werk. Gedurende zijn loopbaan zijn hem
tal van onderscheidingen toegekend, waaronder de Louis d'Or en het Gouden Kalf.

De acteur was al geruime tijd woonachtig in het Rosa Spierhuis in Laren.
Hij nam er zijn intrek in de kamer waar vroeger tekenaar Marten Toonder woonde.
Vorig jaar april vierde hij er nog zijn 85ste verjaardag in aanwezigheid van onder anderen Mies Bouwman,
Rijk de Gooyer en André van Duin. Bij die gelegenheid verscheen ook een boek over zijn leven.

Afscheid
Zijn nabestaanden zullen later deze week bekendmaken wanneer hij wordt gecremeerd.
Er zal in ieder geval een gelegenheid voor het publiek komen om afscheid te nemen van de acteur.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan

Jammer dat hij overleden is, vond het altijd een machtig mooie man.
Mocht altijd graag naar hem kijken, behalve naar het zonnetje in huis dat vond ik maar niets,
maar vroeger keek ik naar Beppie en Laat maar Zitten!

http://www.youtube.com/v/GG-7xcHufC8?version=3&hl=nl_NL
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."