Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Chinese kat kan eigen naam uitspreken

Gestart door Iwan, 21 maart 2007, 16:50:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Een Chinese man kan zijn kat haar eigen naam laten uitspreken. Telkens als zijn 2-jarige kat Agui bang is,
spreekt ze haar naam uit. "Vorig jaar stak ik haar in bad en was ze bang van het water. Na enkele miauws
hoorde ik opeens Agui"
, vertelt Sun. "Eerst vroeg ik me nog af wat ik hoorde, maar ze bleef haar naam maar
zeggen. Het was echt heel duidelijk en ze klonk als een kind. Sinds dan spreekt Agui telkens haar naam uit
als ze bang is."


Stress
Het dierenziekenhuis van Fangzhuang heeft de kat gefilmd terwijl ze in bad moest en dus voortdurend haar naam
uitsprak. Een woordvoerder van het ziekenhuis had een verklaring voor de sprekende kat.
"Door voortdurend haar naam te horen, kwam de kat onder stress. Daarom spreekt ze haar naam in bepaalde
stresssituaties ook uit. Als haar baasje de kat systematisch zou trainen, zou de kat zelfs nog meer Chinese
woorden kunnen uitspreken."





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ohhhhhhhh echt schattig!  Ãâ€"smitten

Pinnie

Ik vindt het niet zo schattig dat beest doet het alleen omdat hij/zij bang is en dan gaan ze hem nog even express in bad stoppen zodat iedereen het kan horen maar dat beest zit wel lekker te stressen  >:(

Layla

kat moet ook gewassen worden, kan je er net zo goed een camera op zetten (één van onze katten heeft ook regelmatig een antivlooienbadje nodig. Onze andere kat heeft daar om de één of andere reden nooit last van)

Kim

Ik wou net zeggen, mijn katten worden ook regelmatig (1 keer per maand)
met speciale kattenshampoo gewassen. Ze rollen zich overal in en krijgen
makkelijk klitten en om vlooien te voorkommen...krijgen ze dus af en toe een
waterbadje.

Layla

precies. Onze grijze kat heeft daar gelukkig nooit zo'n last van. Maar is ook veel te ijdel en zorgt iets te goed voor haar vacht. Zou ook absoluut niet naar buiten gaan als het regent ofzo. Ik denk dat ze daarom nooit zo'n vreselijk veel last van ongedierte en dergelijke heeft.

Onze andere kat daar in tegen is niet vies van het modderrollen en door de bosjes kruipen op jacht naar muisjes en vogeltjes. Die zit ook regelmatig onder vlooien, teken en gewoon viezigheid.