Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Wanneer vertellen dat je zwanger bent?

Gestart door Iwan, 15 oktober 2011, 10:35:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Als je zwanger bent, wanneer zou je het dan vertellen aan vrienden en familie?
en zou je een bepaalde volgorde aanhouden aan wie het eerst verteld,
bv eerst vertellen aan je ouders of vertel je het je beste vriend/vriendin eerst?


Wanneer zou je op je werk vertellen dat je zwanger bent?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Mijn vader, zusje, stiefmoeder, schoonmoeder, zwager en schoonzusjes wisten het al vrij snel nadat we hadden getest. Ook mijn beste vriend was al snel op de hoogte. Op het werk heb ik met 12 weken zwangerschap verteld.

Lejah

Ik wilde wachten tot 13 a 13 weken om het te vertellen.
Behalve mijn moeder, die mocht het eerder weten.
Maar het ging anders, bij oudste lag ik al met 6 weken in het ziekenhuis ivm uitdroging door misselijkheid. ja en als je in het zieknhuis ligt ga je anderen geen smoesjes vertellen over je gezondheid. Weg mooie verrassing!
Bij jongste was ik een week of 9, toen ik in de plaatselijke supermarkt ineens het vlees rook en niet snel genoeg weg kon komen. Terwijl de ene medewerkster de vloer dweilde, feliciteerde de andere medewerkster mij nogal luid. En toen wist de hele buurt het. (en toen razendsnel schoonouders ingelicht)

carola

als ik zekerheid heb, dat je een beetje uit de kritische weken bent,

Iwan

Ik denk dat ik het niet lang voor me zou kunnen houden wanneer mijn geliefde in verwachting zou zijn van ons kindje.
Mijn moeder en zus zou ik het sowieso snel vertellen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

We vertelden het toen we de eerste echo hadden waarop een duidelijk kloppend hartje te zien was.
De VK vertelde dat de meeste mensen tot de 13 weken aanhouden, maar dat dit eigenlijk onzin is.
Een zwangerschap kan altijd mis gaan....in week 12 of in week 33! Toch houden veel mensen het
vol tot de 12/13 weken.......wij daarentegen hebben het in week 9 verteld! :D

Goitske

Ik heb het beide keren snel bekend gemaakt bij familie, vrienden en werk. Niet omdat ik het wou bekend maken maar ik moest het bekend maken. Ik heb tijdens de zwangerschap een hele lage bloeddruk en moet daardoor rustiger aan doen, kan flauwvallen etc. In opdracht van de verloskundige bekend gemaakt zodat ik ook op het werk een stapje terug kan doen en bepaalde werkzaamheden aan collega's over laat.

Volgorde: opa en oma, tantes, vrienden, werk

Bij Jan verteld met 6 weken, nu al bekend gemaakt bij 4 weken want ik werd continu zwart voor de ogen.... dus mensen begonnen zich zorgen om mij te maken

Kim

Deze keer ook weer verteld nadat we de echo hebben gehad. Op het moment dat er een kloppend hartje is te zien ben
je toch wat meer gerustgesteld. Hoe vaak hoor je wel niet dat het hartje is gestopt of dat er een leeg vruchtzakje zit?
Iedereen moet zelf weten wanneer hij/zij het verteld, maar zo na een echo is het toch wel heel speciaal, want zo heb je
nog een aantal weekjes een geheimpje van jullie twee! Ook heel bijzonder hoor! :D

Goitske

Citaat van: Kim op 25 november 2013, 20:07:13
Deze keer ook weer verteld nadat we de echo hebben gehad. Op het moment dat er een kloppend hartje is te zien ben
je toch wat meer gerustgesteld. Hoe vaak hoor je wel niet dat het hartje is gestopt of dat er een leeg vruchtzakje zit?
Iedereen moet zelf weten wanneer hij/zij het verteld, maar zo na een echo is het toch wel heel speciaal, want zo heb je
nog een aantal weekjes een geheimpje van jullie twee! Ook heel bijzonder hoor! :D

Dat was bij mij helaas beide keren geen optie, ik had het ook liever gedaan als ik zekerheid had. Enige voordeel is wel dat ik zelf op kindergeneeskunde werk dus iedereen is zich heel bewust wat er allemaal mis kan gaan en ook wat er met je aan de hand is dus dat je niet altijd even fit bent etc...

Sugamilk

Wij waren er vrij vroeg bij, hadden 2 echo's gehad, en toen hebben wij het verteld met 8 weken