Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Waar ben of zou je willen bevallen?

Gestart door Iwan, 18 oktober 2011, 17:10:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Waar ben of zou je willen bevallen?

Thuis, in mijn eigen vertrouwde omgeving.
In het ziekenhuis.
In een kraamhotel
Anders, namelijk ......

Iwan



Je kunt thuis bevallen, in de eigen woonomgeving met je eigen verloskundige, geassisteerd door een kraamverzorgende,
of poliklinisch met je eigen verloskundige en geassisteerd door de verpleging in een ziekenhuis.
Beide opties hebben voor- en nadelen.

Maar er bestaat ook nog een derde optie: het kraamzorghotel.
Een kraamzorghotel biedt een beetje de knusse en ongedwongen sfeer van een thuisbevalling én het gemak van een bevalling buiten de deur.

Een kraamzorghotel is geen alternatief voor het ziekenhuis - ze beschikken niet over medische apparatuur - maar je moet het zien
als een alternatieve thuisbevalling. Het kraamzorghotel biedt je een optimale gelegenheid om na de bevalling uit te rusten.
Daarnaast kun je van alles leren over de verzorging van je baby.  Je kamer is vergelijkbaar met die in een vier-sterren hotel;
in plaats van roomservice bieden ze 24 uur per dag professionele kraamzorg. Een team van gediplomeerde kraamverzorgenden
werken in wisselende diensten. Eén kraamverzorgende zorgt voor ongeveer vijf moeders en hun baby's.


Waar ben je bevallen of waar zou je, de volgende keer, willen bevallen en waarom?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik ga in het ziekenhuis bevallen. De hoofd reden is dat het een veilig gevoel geeft en ik eventueel gebruik wil maken van pijnverlichting. Stiekem heb ik nog wel een andere reden: Ik ben bang dat ik nooit meer seks in ons bed zou kunnen hebben, omdat er een baby in is geboren. Raar ik weet het ;)

Lejah

Bij de eerste was ik een "medisch "geval", ik heb zelfs nooit een verloskundige gezien toen, alleen maar vanaf het prille begin bij de gynaecoloog. Ik lag 3,5 week voor de bevalling in het ziekenhuis. Dus er was geen keuze, ik ben bevallen in het ziekenhuis.

Bij de tweede wilde ik heel graag thuis bevallen, mocht ook, alles geregeld. Maar toen besloot de baby zelf anders, mijn vruchtwater brak, baby bleek in het vruchtwater gepoept te hebben, dus konden we alsnog naar het ziekenhuis.

Margje

Ik ben in het ziekenhuis bevallen...gezien de medische indicatie die ik had...tevens ben ik ingeleid....
Mijn keuze was sowieso om in het ziekenhuis te bevallen...Mocht er ooit nog een 2de komen..dan zou ik er waarschijnlijk weer voor kiezen om daar te bevallen.....

carola

het liefste beval ik dan thuis, heerlijk je eigen omgeving, mocht het niet anders gaan dan toch nog naar het ziekenhuis

Iwan



Citaat van: Lynn op 18 oktober 2011, 17:18:50
Ik ga in het ziekenhuis bevallen. De hoofd reden is dat het een veilig gevoel geeft en ik eventueel gebruik wil maken van pijnverlichting. Stiekem heb ik nog wel een andere reden: Ik ben bang dat ik nooit meer seks in ons bed zou kunnen hebben,
omdat er een baby in is geboren. Raar ik weet het ;)
Ben je uiteindelijk ook bevallen in het ziekenhuis?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik wilde thuis bevallen, toen weer in het ziekenhuis, toen weer thuis en uiteindelijk lag ik
met 35 weken in het ziekenhuis en toen was er geen keuze meer en werd onze Lars in het
ziekenhuis geboren.

De volgende keer zou ik denk ik toch weer kiezen voor het ziekenhuis. Heb nu met eigen
ogen gezien hoeveel troep zo'n bevalling maakt, haha! :P

Lynn

Citaat van: Iwan op  4 september 2013, 14:37:45


Citaat van: Lynn op 18 oktober 2011, 17:18:50
Ik ga in het ziekenhuis bevallen. De hoofd reden is dat het een veilig gevoel geeft en ik eventueel gebruik wil maken van pijnverlichting. Stiekem heb ik nog wel een andere reden: Ik ben bang dat ik nooit meer seks in ons bed zou kunnen hebben,
omdat er een baby in is geboren. Raar ik weet het ;)
Ben je uiteindelijk ook bevallen in het ziekenhuis?

Ja. De volgende keer ook weer als het aan mij ligt.

Goitske

Bij Jan bewust gekozen voor het ziekenhuis en ben daar ook heel blij mee geweest want werd halverwege overgedragen aan de gynaecologie omdat hij met zijn neus omhoog lag en dus met een vacuumpomp geboren moest worden.

Volgende kind kies ik voor het verloskundig centrum dat zit onderin in het zelfde ziekenhuis, als je wordt overgedragen wordt je van de ene afdeling naar de andere gereden.

Sugamilk

Bewust thuis, was een fijne ervaring. In 4,5uur was ons meisje er.
Ben overigens niet op bed bevallen maar op een baarkruk.
Ook dat was een super fijne ervaring.

Iwan

Citaat van: Sugamilk op 16 december 2013, 13:19:53
Bewust thuis, was een fijne ervaring. In 4,5uur was ons meisje er.
Ben overigens niet op bed bevallen maar op een baarkruk.
Ook dat was een super fijne ervaring.
Ik las barkruk.  ;D
Wat is een baarkruk, ja een kruk om op te baren dat snap ik,
maar hoe zit zoiets eruit? Zit er een groot gat in het midden ofzo?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Tis een kruk zonder zitvlak, alleen een U zeg mar, dus met je bips leun je op de onderkant van de U :D en daaronder staat dan een teil die alle zooi opvangt. Mijn man zat achter mij en de verloskundige ervoor