Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zonnebrandcrème

Gestart door Iwan, 24 oktober 2011, 23:51:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Zonnebrandcrème (ook wel: antizonnebrandcrème of zonnemelk) is een crème die op de huid aangebracht kan worden
ter bescherming tegen zonlicht. Zonnebrandcrème bevat een ultravioletfilter, waardoor slechts een gedeelte van deze straling
in de huid doordringt. Hierdoor vermindert de crème aanzienlijk het risico op verbranding door de zon.
Hoe hoger de beschermingsfactor des te beter de bescherming.

Vooral voor kinderen is een hoge beschermingsfactor van groot belang. Kinderen tot 15 jaar zijn extra gevoelig voor
de schadelijke straling van de zon. Te veel zon is dan ook zeker niet goed voor de kinderhuid en dan met name de babyhuid.
De kinderhuid is anders dan die van volwassenen. De natuurlijke bescherming tegen UV-straling is bij kinderen nog niet volledig ontwikkeld.




Gebruik jij zonnebrandcrème en zoja, welke en welke factor?
Op welke lichaamsdelen gebruik jij zonnebrandcrème en waarom?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik heb een lichte en gevoelige huid en ik zou meer zonnebrandcreme moeten gebruiken dan ik doe.
Op een normale zonnige dag in en om het huis smeer ik niet, terwijl het beter zou zijn van wel.

Ik gebruik een factor 30, hoger hoeft eigenlijk niet, dat geeft alleen maar fe illusie dat je minder vaak hoeft te smeren. Factor 30 dus en smeren om de circa 2 uur.
Hoe onzorgvuldig ik ook ben, ik smeer wel altijd als ik naar het strand ga, of zwembad of als ik in de bergen/heuvels ben. Vooral mijn rug, schouders, nek, decollete, bovenarmen en bovenbenen hebben bescherming nodig.


Mijn kinderen heb ik toen ze jonger waren altijd ingesmeerd met zo'n speciale kindercreme.
De oudste met factor 40, dat is echt zo'n bleekscheetje net als ik vroeger was (hij had ook een speciaal aftersunflaconnetje).
De jongste volstaat met een factor 20, hij wordt heel gemakkelijk bruin, net zijn papa.


Iwan

Ik smeer nooit zonnebrandcreme, hoewel ik erg bleekjes ben en ook redelijk snel verbrand.  :zon:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik gebruik een hoge factor (40/50), omdat ik een erg bleke huid heb. Ik wordt altijd eerst rood en daarna langzaam bruin. Afgelopen zomer heb ik helemaal niet veel in zon gezeten (was ook een *** zomer) omdat ik geen zin heb in pigment door mijn zwangerschap.

Iwan

Vorige week toen we naar het strandheem en het zwembad geweest waren heb ik geen zonnebrandcreme gebruikt,
was nadien ook behoorlijk verbrand. 's avonds heeft Margje me nog ingesmeerd met aftersun, daar was het mij natuurlijk
om te doen...  ;D  Nu ben ik aan het vervellen en is mijn gezonde kleurtje dus ook zo weer weg.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

liezie

Vanaf de eerste zon, zit ik al te smeren met zonnebrandcrème.
Ik gebruik meestal factor 30, van Garnier.