Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Pijnlijke nederlaag Ajax bij FC Groningen

Gestart door Iwan, 31 augustus 2014, 18:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Pijnlijke nederlaag Ajax bij FC Groningen

Op bezoek bij FC Groningen heeft Ajax vanmiddag de tweede nederlaag op rij geleden.
Zonder de naar Manchester United vertrokken Daley Blind ging de kampioen met 2-0 onderuit.

Eric Botteghin vierde zijn 27e verjaardag in de 48e minuut met de openingstreffer. Invaller Michael de Leeuw zorgde in de slotfase
voor de beslissing. Voor Ajax krijgt het seizoen al snel weer het karakter van een inhaalrace. Het verschil met koploper PSV
is na vier wedstrijden inmiddels opgelopen tot 6 punten.

Trainer Frank de Boer is niet in de war geraakt van het vertrek van Daley Blind. Hij weet niet beter dan dat Ajax jaarlijks afscheid
neemt van de betere spelers. Als verdediger verruilde hij zijn geliefde club op een gegeven moment ook voor FC Barcelona.

De vele verkopen van Ajax hebben inmiddels een eigen vermogen van meer dan 100 miljoen euro opgeleverd.
Voetballers die je meteen op weg helpen in de Champions League tekenen echter zelden een contract
bij een club uit de eredivisie, leerde De Boer de afgelopen weken ook weer tijdens moeizame onderhandelingen
met Samuel Eto'o. Hoeveel je ze ook wil betalen.

Af en toe wil een gelouterde speler nog wel eens op huurbasis of transfervrij een seizoen komen.
De coach van Ajax hoopt daarom stiekem nog op een geroutineerde opvolger voor Blind.
Maar als dat niet lukt, dan bouwt hij verder met zijn huidige selectie. Die tactiek leverde immers vier landstitels op rij op.

Tegen FC Groningen keerde Thulani Serero terug links op het middenveld, een positie die hij het vorige seizoen ook invulde.
De van AZ overgekomen Nick Viergever voetbalde als controlerende middenvelder, een opdracht die Blind nu bij United mag vervullen.
Verder hoopt De Boer dat er snel weer nieuwe talenten opstaan. En als die echt goed worden, dan zal Ajax ze weer moeten verkopen.

In de groene Euroborg domineerde Ajax nog wel in de eerste helft. De kampioen kreeg toen ook kansen, maar Davy Klaassen,
Ricardo van Rhijn, en Anwar El Ghazi kwamen niet tot scoren. FC Groningen maakte het Jasper Cillessen aanvankelijk niet echt lastig,
maar mocht na 48 minuten wel juichen. Tjaronn Chery kreeg de bal bij Eric Botteghin, die simpel raak kon schieten (1-0).

Eenmaal op voorsprong kwam de thuisploeg nauwelijks meer in de problemen. Wat het ook probeerde, Ajax creëerde geen noemenswaardige
kansen meer. Invaller Michael de Leeuw, geliefd in Groningen, besliste de krachtmeting in de slotfase.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Hihihihi, ik moest zo lachen, rob zat te treuren erom (Ajacied)

Iwan

FC Groningen staat nu op een lekkere tweede plaats, zal niet lang duren, maar dit moment koester ik even.
Helaas heb ik niet veel van de wedstrijd gezien omdat ik visite had op dat moment,
maar de laatste 15 minuten was nagelbijten (zowel vinger als teen)  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."