Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Schreuder blijft definitief aan als trainer FC Twente

Gestart door herjoajax, 2 juni 2015, 07:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herjoajax



Alfred Schreuder is ook volgend seizoen trainer van FC Twente.

Dat is de uitkomst van een evaluatiegesprek op maandag, zo bevestigt Twente op de clubsite.

Onlangs kwam naar buiten dat de 42-jarige Schreuder in zijn huidige rol geen enkel draagvlak meer zou hebben onder supporters en sponsors en dat de clubleiding van Twente af wilde van Schreuder.
Voorzitter Aldo van der Laan ontkende dat vrijdag al.
Twente kende een teleurstellend seizoen en eindigde - mede door tweemaal een puntenstraf - als tiende in de eredivisie.
"Niemand binnen en rondom de club is tevreden over het afgelopen seizoen.
De technische staf en ik zeker niet", aldus Schreuder, die in Enschede nog een contract tot 2019 heeft.
"In de winterstop stonden we vijfde, maar in de tweede seizoenshelft zijn we te ver weggezakt.
Dat mag niet gebeuren.
Ook moeten we kritisch zijn op de manier van spelen, met name in thuiswedstrijden hebben we te weinig gebracht."

Kritisch

Volgens Schreuder zijn er geen verzachtende omstandigheden voor de tegenvallende prestaties van Twente en moeten de betrokkenen puur naar zichzelf kijken.
"De onrust bij de club wil ik niet als excuus gebruiken voor de tegenvallende prestaties.
We moeten kritisch zijn naar datgene waar we invloed op hebben.
Dat betekent kritisch zijn richting spelers, onszelf als staf en mezelf als eindverantwoordelijke."
De oefenmeester heeft het gevoel dat hij nog niet klaar is bij Twente.
"Ik zie het als mijn taak om het tij te keren en samen met alle geledingen, na al die teleurstellingen, van FC Twente weer een trotse club te maken."

Harten

Voorzitter Van der Laan is zich er eveneens van bewust dat het beter moet bij de eredivisieclub.
"We zullen de harten van de fans terug moeten winnen.
Alfred is zich daar terdege van bewust."
"Supporters en sponsoren hebben ons bij de diverse bijeenkomsten, en via de spandoekactie thuis tegen AZ, laten weten het niet meer te zien zitten in de technische staf en hen verantwoordelijk te houden voor het teleurstellende seizoen.
Dat is wat ons betreft te kort door de bocht, we vinden dat Alfred en zijn staf meer krediet verdienen."
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.

herjoajax

CiteerVak-P, de harde kern van FC Twente, is niet blij met het nieuws dat Alfred Schreuder aanblijft als coach van hun favoriete club.
De supporters laten via Facebook onder meer weten geen sfeeracties meer te zullen organiseren.

"Wij zijn niet overtuigd dat Schreuder het tij gaat keren, schijnbaar doet de mening van de supporters er niet toe en worden de supportersverenigingen niet serieus genomen.
Wij hebben daarom besloten om geen sfeerverhogende bijdrage meer te leveren aan activiteiten van de club en zullen onze overleggen met FC Twente bevriezen", klinkt het bij Vak-P.

Onder leiding van Schreuder greep FC Twente dit seizoen naast Europees voetbal.
De door financiële problemen geplaagde club eindigde als tiende in de Eredivisie.
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.