Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Woedend FC Groningen voelt zich 'genaaid' in Utrecht

Gestart door Iwan, 26 oktober 2012, 23:46:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Woedend FC Groningen voelt zich 'genaaid' in Utrecht

Spelers en technische staf van FC Groningen hadden enig recht van spreken door na afloop van het verloren duel
met FC Utrecht (1-0) te stellen dat de ploeg was bestolen. De onbestrafte overtreding van Jan Wuytens op Michael de Leeuw
in het strafschopgebied zorgde voor begrijpelijke woede.

'Een 100 procent penalty', zei Kees Kwakman.'Ja, dan voel je je genaaid. Hij speelde absoluut de bal niet.
Dan krijg je van de scheidsrechter waarschijnlijk weer de smoes te horen dat hij er niet goed voor stond, of zoiets.
En Groningen is al zo vaak 'gematst' de laatste tijd met rode kaarten.
'

Kwakman was ook gefrustreerd door het opnieuw uitblijven van een beloning. 'Het is elke keer hetzelfde liedje.
We geven niets weg en dan vliegt de eerste kans voor de tegenstander erin. Het begint vervelend te worden.
We waren niet minder dan Utrecht. Dat biedt tenminste perspectief.
'

Trainer Robert Maaskant was het geheel met Kwakman eens. 'We dachten meteen aan een strafschop, op 70 meter afstand.
Een fout van de scheidsrechter, in een wedstrijd waarin het om één goal gaat. Zo'n moment is balen. Er is sorry gezegd,
maar daar kan ik niet zoveel mee
', verzuchtte Maaskant.

Hij zag ook lichtpuntjes. 'De ploegen waren redelijk aan elkaar gewaagd. Wij kregen de betere kansen. Niet goed uitgespeeld, nee,
want anders had het wel 1-1 of 1-2 gestaan. De jongens hebben alles gegeven en we hebben een heel fatsoenlijke pot voetbal
op de mat gelegd.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Bevrijd Groningen troeft Heerenveen op alle fronten af

Juist in de wedstrijd die voor de supporters van FC Groningen het belangrijkste is, speelde de ploeg misschien wel
de beste wedstrijd van het seizoen. In de eigen Euroborg was Groningen zondag in alle opzichten beter dan sc Heerenveen,
dat nog blij mocht zijn dat het slechts 3-1 werd.

De zege in de altijd beladen noordelijke derby betekende voor Groningen bovendien dat het de kansen op plaatsing
voor de play-offs om Europees voetbal in leven houdt. De ploeg van scheidend trainer Robert Maaskant was met name
voor rust ijzersterk. Heerenveen, dat na vijf zeges op rij met veel vertrouwen naar Groningen was afgereisd,
werd vanaf de eerste minuut onder druk gezet. Al in de derde minuut resulteerde dat in de openingstreffer.
Andraz Kirm zette vanaf links voor, waarna Jukka Raitala de bal vrij onbeholpen in het eigen doel schoot.

Groningen had direct daarna zelfs op 2-0 kunnen komen, maar Heerenveen-doelman Kristoffer Nordfeldt
kon nog net een voet tegen een inzet van Kirm krijgen. Zonder daarna echt grote kansen te creëren,
bleef de thuisploeg de betere. De twee smaakmakers van de Friezen, Alfred Finnbogason en Filip Djuricic,
kwamen amper in het stuk voor. De angel was daardoor uit het spel van Heerenveen.
Het duurde echter nog even voor het Groningse veldoverwicht in een tweede doelpunt werd omgezet.
Vlak voor rust liet Leandro Bacuna zich over de uitgestoken knie van Joey van den Berg vallen en benutte
de daaropvolgende strafschop zelf: 2-0.

Ook in de tweede helft bleef Groningen goed overeind. Hoewel Heerenveen even aandrong, kreeg de thuisploeg
de grootste kansen om de score op te voeren. Met name rechtsback Stefano Magnasco zette zijn ploeggenoten
vaak vrij voor de doelman, maar David Texeira, Mitchell Schet en Michael de Leeuw waren in de afronding niet scherp genoeg.

Dat kwam Groningen 20 minuten voor tijd nog duur te staan, toen Lukas Marecek ineens de 2-1 binnenschoot.
Die treffer zorgde voor wat paniek bij Groningen, maar de Friese gelijkmaker, die ook niet verdiend zou zijn, viel niet meer.
Met een halve omhaal zorgde De Leeuw vlak voor tijd zelfs voor de bevrijdende 3-1.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vond het een mooie wedstrijd, en metname in de eerste helft was Groningen de baas op het veld.
De 2de helft vond ik Heerenveen beter in de wedstrijd zitten en was ik nog even bang dat het alsnog gelijk
zou komen te staan. Het niveau van de eerste helft haalde Groningen niet meer in de tweede helft,
maar gelukkig hield Groningen stand en sleepten ze de 3 punten binnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kijk nu naar de wedstrijd, nouja er is niet echt sprake van strijd, tussen PSV en FC Groningen.
PSV stond aan het einde van de eerste helft al met 5-0 voor en Maaskant is weer eens naar de tribune verwezen. ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

stomme psv, het is ook terecht dat zij geen kampioen worden, ze verdienen het ook niet,beetje kaartjes aan smeren en zeuren. En dat Maakant naar de tribune gestuurd is ook niet terecht, hij mag toch zeggen hoe hij er over denkt,  dan mag Advokaat er nu naast zitten met zijn waardeloze opmerking.

Iwan

Citaat van: carola op 27 april 2013, 20:06:32
stomme psv, het is ook terecht dat zei geen kampioen worden, ze verdienen het ook niet,
beetje kaartjes aan smeren en zeuren. En dat Maakant naar de tribune gestuurd is ook niet terecht,
hij mag toch zeggen hoe hij er over denkt,  dan mag Advokaat er nu naast zitten met zijn waardeloze opmerking.
Het is al 5-1... Groningen hoeft nog maar 5× te scoren om gewoon te winnen. *ik ben zo'n heerlijk positief mannetje*  *G

De penalty voor PSV, waar de 2-0 uit voortkwam, was niet terecht, maar PSV is gewoon een stuk beter dan FC Groningen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Groningen heeft gelijk gespeeld tegen VVV waardoor ze Heerenveen voorbij zijn op de ranglijst.....
Maar omdat Groningen niet gewonnen heeft is het verschil met Heerenveen maar 1 ptn, en volgende week moet Groningen tegen Ajax.
Ik vrees dat Groningen door vandaag niet te winnen de playoff voor europees voetbal verspeeld heeft..  :-\
Heerenveen en ADO zit Groningen op de hielen en de kans dat Groningen volgende week gaat winnen Ajax lijkt me erg klein,
of Ajax moet de wedstrijd 'weggeven' omdat ze toch al kampioen zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

Als ajax sportief is, dan gunnen ze het Groningen. Ajax is toch al kampioen. Hoop dat pec zwolle volgende week Heereveen van de gras mat speelt, dan staan wij 7e en spelen dat tegen twente.

Iwan

Citaat van: carola op  5 mei 2013, 20:45:12
Als ajax sportief is, dan gunnen ze het Groningen. Ajax is toch al kampioen.
Hoop dat pec zwolle volgende week Heereveen van de gras mat speelt, dan staan wij 7e en spelen dat tegen twente.
Als Ajax sportief is dan ze gewoon hun best, expres verliezen is niet sportief al was het maar omdat ze daarmee een andere club benadelen.
Ik hoop dat Groningen wint van Ajax, maar dan wel op een eerlijke manier en niet omdat Ajax de wedstrijd weggeeft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De eerste wedstrijd van dit seizoen was ik best enthousiast over FC Groningen, maar vind FC Groningen behoorlijk tegenvallen dit seizoen.
Ze hebben vandaag dan wel met 4-1 gewonnen van RKC, maar ik vond de wedstrijd weinig aan, weinig spanning en ook geen mooie wedstrijd.
Heb sowieso de laatste tijd weinig spannende/mooie wedstrijden gezien in de ere-divisie en europees stellen Nederlandse clubs al helmaal
niets voor.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat een bizarre stand in de Eredivsie, alle clubs staan zo dicht op elkaar qua punten...
Zelfs Groningen had vandaag de eerste plaats in de Eredivisie nog kunnen pakken,
maar kwamen niet verder dan een gelijkspel tegen Vitesse.

Dat gelijkspel mogen ze trouwens onzettend dankbaar voor zijn,
Vitesse was beter en stond een kwartier voor tijd nog op een 2-0 voorsprong.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl
FC Groningen woest op KNVB vanwege boete

De aanklager betaald voetbal heeft FC Groningen een geldboete van 20.000 euro, waarvan 10.000 euro voorwaardelijk,
voorgelegd. Hij vindt dat de club onvoldoende maatregelen heeft genomen om het veld op 26 januari speelklaar te krijgen
voor de uiteindelijk afgelaste thuiswedstrijd tegen FC Twente.

FC Groningen zou de KNVB in de ochtend van 26 januari niet hebben laten weten dat het veld in slechte staat zou verkeren.
De club heeft nu tot 18 februari de tijd om op het schikkingsvoorstel te reageren.

Nijland woest
Hans Nijland, directeur van FC Groningen, is naar eigen zeggen woest op de KNVB. Hij weigert zich ook bij de beslissing
neer te leggen. ''Er was die zondag sprake van onvoorziene omstandigheden en overmacht. Dat blijkt ook wel uit het feit
dat de scheidsrechter veel later dan normaal bij het stadion arriveerde. Wij krijgen nu alleen te horen dat er geen speelklaar
veld lag. Wij willen graag weten wat wij dan anders hadden moeten doen.'
'

''Iedereen kan wel eens iets verkeerds doen, een fout maken. Daar krijg je dan een boete voor. Dat is regelgeving en is dan zo.
En stel nu eens voor dát we iets fout hebben gedaan: wat moet je in het normale leven wel niet doen om dan een boete
van 20.000 euro te krijgen! De KNVB heeft het doorlopend over normen en waarden en de mond vol van respect,
maar door dergelijke absurde boetes uit te delen, stelt de voetbalbond – die het predicaat 'koninklijk' draagt – zich boven
de maatschappij. Het betaald voetbal heeft het financieel onvoorstelbaar moeilijk en wij bij FC Groningen knokken elke dag
keihard met elkaar om de zaken financieel rond te krijgen. Dan is dit een keiharde klap recht in het gezicht. Nota bene uitgedeeld
door de bond waarbij je bent aangesloten en waarop je trots zou moeten zijn.
"

Aan het feit dat de verschuiving van de wedstrijd van een zondagmiddag naar een woensdagavond al de nodige kosten met zich
meebrengt voor FC Groningen, gaat men volledig voorbij. Ook denkt Nijland aan zijn mensen en alle vrijwilligers die zich
met man en macht hebben ingezet om het veld en de tribunes sneeuwvrij te maken.

"Tegen al die vrijwilligers, die zich urenlang belangeloos voor de club hebben ingezet, zegt de KNVB: 'Dat hebben jullie
niet goed gedaan. Alsjeblieft: een boete van 20.000 euro!' Ik ben woest. Hierover is het laatste woord nog niet gesproken.
",
aldus de boze Nijland.

FC gaat niet in beroep tegen de sanctie van 20.000 euro, waarvan de helft voorwaardelijk. "Wij betalen de boete niet en dagen
de KNVB uit het faillissement van FC Groningen aan te vragen
" zegt Hans Nijland in de papieren versie van het DvhN.
Nijland is van oordeel dat in beroep gaan, compleet zinloos is. Die grappenmakers in Zeist dekken elkaar toch. In beroep gaan
kost alleen maar extra geld en die boete blijft toch gewoon staan. Tevens heeft Hans Nijland het de KNVB verboden om de boete
te innen via de rekening courant van FC Groningen. Een brief op poten is onderweg naar Zeist met een afschrift voor
de bondsvoorzitter Michael van Praag. Zodoende kan Van Praag zich vergewissen wat zijn "onderdanen" in Zeist allemaal uithalen....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."