Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

'Oude Europeanen versierden hun penis'

Gestart door Iwan, 15 november 2011, 10:28:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: NU.nl
'Oude Europeanen versierden hun penis'

AMSTERDAM - Waarschijnlijk tatoeëerden en piercten mannen die tienduizenden jaren geleden Europa bevolkten hun penis.
Dat concluderen urologen van de Universiteit van Madrid op basis van fallussymbolen.
Ze publiceren hun bevindingen in het Journal of Urology van december.

Van Europeanen die leefden in het jong-Paleolithicum, de periode die loopt van ongeveer 35.000 tot 12.500 jaar geleden,
was al bekend dat ze aan lichaamsdecoratie deden. Maar of die decoratie ook reikte tot de penis was niet duidelijk.

Menselijke figuurtjes
De urologen bestudeerden 42 gebeeldhouwde penissen uit deze periode die waren aangetroffen in Spanje en Frankrijk.
Ze ontdekten op dertig daarvan markeringen die veel weg hebben van decoraties.

In de meeste gevallen betrof het lijnen, soms ook kleine gaatjes, die zouden kunnen duiden op piercings.
Enkele penissen waren zelfs versierd met menselijke figuurtjes.

Decoratiecultuur
Met deze vondst is niet aangetoond dat ook echte penissen versierd waren, geven de onderzoekers toe, maar ze noemen
dit wel 'aannemelijk'. Van tatoeages elders op het lichaam is reeds aangetoond dat ook levende mensen ermee rondliepen.

De onderzoekers vermoeden dat het penisversieren onderdeel was van de toenmalige decoratiecultuur.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Lijkt me erg pijnlijk om je penis te laten tatoeëren, ben wat dat betreft blij dat ik toen niet leefde.
Maar de conclusies die hier getrokken worden, de gebeeldhouwden penissen waren gedecoreerd
dus zullen destijds de mannen in het echt hun penis ook wel decoreren, lijken mij prematuur.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."