Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Belgische school verplicht rokers button te dragen

Gestart door gj, 26 januari 2007, 11:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk



BRUSSEL (ANP) - Scholieren die roken moeten op een school in het Belgische Oostende een button dragen met daarop twee teerzwarte longen. ,,Zo mogen mijn longen eruit zien'', staat ook nog op de button.

Het Vesaliusinstituut, dat technisch en verpleegonderwijs geeft, wil zo de rokers ontmoedigen. De actie is bedoeld als overgang naar een algemeen rookverbod op Vlaamse scholen in september.


Maar zelfs de Belgische antirookorganisatie Rodin-stichting vindt de button wel erg stigmatiserend: het lijkt op de jodenster van de nazi's. ,,Misschien gaan leerlingen het juist wel cool vinden of ontstaat een heksenjacht'', vreest Wim Oscé van de Rodinstichting.

www.home.nl

Iwan

Bij het lezen van de kop dacht ik ook meteen; waarom maken ze er niet een gele ster van,
die valt veel beter op, en dan met zwarte letters "Rookt" erop ofzo.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Joodse gemeenschap in Duitsland is woedend vanwege een actie tegen het rookverbod
in de horeca dat 1 januari inging. Een website verkocht T-shirts met de gele Davidsster
die Joden van de Nazi's verplicht moesten dragen. Alleen stond er in plaats van 'Jude' 'Raucher' op de ster.

"Dit is misbruik van de Joodse genocide," fulmineert vice-voorzitter Dieter Graumann
van de Centrale Joodse Raad in Duitsland, "Het is een schandaal dat de moord op de Joden
wordt gexploiteerd als symbool voor mensen die willen roken.
"

De uitbaters van de site hebben het T-shirt inmiddels uit de verkoop gehaald.
Ze beloven op korte termijn met nieuwe shirts te komen.






Ã,©nieuwsnieuw.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op 11 januari 2008, 19:42:42
De Joodse gemeenschap in Duitsland is woedend vanwege een actie tegen het rookverbod
in de horeca dat 1 januari inging. Een website verkocht T-shirts met de gele Davidsster
die Joden van de Nazi's verplicht moesten dragen. Alleen stond er in plaats van 'Jude' 'Raucher' op de ster.

Citaat van: Iwan op 13 april 2007, 22:36:22
Bij het lezen van de kop dacht ik ook meteen; waarom maken ze er niet een gele ster van,
die valt veel beter op, en dan met zwarte letters "Rookt" erop ofzo.


Een beetje mijn idee jatten, ik wil royalties!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Iwan op 11 januari 2008, 19:46:03
Citaat van: Iwan op 11 januari 2008, 19:42:42
De Joodse gemeenschap in Duitsland is woedend vanwege een actie tegen het rookverbod
in de horeca dat 1 januari inging. Een website verkocht T-shirts met de gele Davidsster
die Joden van de Nazi's verplicht moesten dragen. Alleen stond er in plaats van 'Jude' 'Raucher' op de ster.

Citaat van: Iwan op 13 april 2007, 22:36:22
Bij het lezen van de kop dacht ik ook meteen; waarom maken ze er niet een gele ster van,
die valt veel beter op, en dan met zwarte letters "Rookt" erop ofzo.


Een beetje mijn idee jatten, ik wil royalties!

*G *G *G



Maar als je het goed beschouwd hadden die lui kunnen weten dat de link met die ster weerzin zou oproepen bij de Joodse Gemeenschap.
Vind dit ook veel te ver gaan, ze hadden ook iets anders kunnen bedenken
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

sterretje


bigfoot

ben het hier wel mee eens weg met die buttons en de reclame makkers of mensen die voor roken zijn en zo'n t-shirt kopen kan je zien dat met roken niet alleen de longen maar ook de hersenen wordn aangetast.
iets orgineels verzinnen is blijkbaar moeilijk!