Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Transseksueel doet aangifte tegen sportschool

Gestart door Iwan, 26 augustus 2009, 01:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Een 65-jarige transseksueel heeft aangifte gedaan tegen sportschool Ultimate Gym in Winschoten.
Naar eigen zeggen is de vrouw weggejaagd door de plaatselijke sportschoolhouder omdat hij
geen transseksuelen in zijn bedrijf zou willen hebben.

Ester Zwart zegt zich gekwetst te voelen door de houding van de sportschool.
"Ik gaf geen enkele aanleiding voor zo'n reactie'', meent zij. De sportschoolhouder stelt dinsdag
dat Zwart zich met "een leren rokje en hoge hakken'' niet aan de dresscode van zijn school hield.
Bovendien voorzag hij problemen bij het douchen.

De transseksueel heeft bij de politie aangifte gedaan van discriminatie.
Het Openbaar Ministerie beslist binnenkort of justitie tot vervolging overgaat.
Ook het Meldpunt Discriminatie en de Commissie Gelijke Behandelingen bevestigen dinsdag
de aangifte en buigen zich binnenkort over de zaak.






Ã,©spitsnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een leren rok en hoge hakken lijkt me inderdaad geen gepaste kleding voorin een sportschool,
maar ik mag aannemen dat de vrouw zich voor het sporten wel ging omkleden. En wat douchen betreft
dat hangt er toch vanaf of zij al helemaal vrouw is of dat zij pre-op is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

In de sportschool ga je meestal in sportkleding lijkt mij. Ik loop zelf niet op hakken, maar ik denk niet dat je er op kan sporten!
Ik weet niet wat ik zou doen als ik de eigenaar was van de sportschool. Als de voormalige man volledig was omgebouwd dan kon ze gewoon bij de vrouwendouche. Anders gewoon zeggen van je kunt hier niet douche omdat we niet de faciliteiten hebben voor transseksuele personen.

StarLight

Ik zie me zelf al in een kort lere rokje en hoge hakjes in de sportschool komen.

"hooi ik kom even sporten."

Haha
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan

Citaat van: Tim Traas op 26 augustus 2009, 01:44:16
Als de voormalige man volledig was omgebouwd dan kon ze gewoon bij de vrouwendouche.
Anders gewoon zeggen van je kunt hier niet douche omdat we niet de faciliteiten hebben
voor transseksuele personen.
Dat vind ik ook, als ze nog volledig man is dan bij de mannen douchen en als ze 'omgebouwd' is tot vrouw
dan bij de vrouwen. En als de mannen/vrouwen daar een probleem mee hebben dan moeten die maar thuis
douchen, je gaat toch ook niet homoseksuelen weren uit de douches. (verschil is wel dat je het bij homoseksuelen
niet kunt zien dat ze homoseksueel zijn, bij transseksuelen valt het meestal wat meer op.)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."