Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kannibalen excuseren zich voor smulpartij van 170 jaar geleden

Gestart door Iwan, 8 december 2009, 15:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

           

Op een eiland in de Stille Oceaan heeft een kannibalenstam zich verontschuldigd omdat
ze 170 jaar geleden een Britse dominee hebben opgegeten. De nazaten van de menseneters
boden hun verontschuldigingen aan tegenover Charles Milner-Williams (65), de achterachterkleinzoon
van dominee John Williams. Die werd in de jaren 1830 samen met een collega-missionaris
in de pot  gedraaid op het eiland Erromango. Dat meldt de Britse omroep BBC.

Zieltjes winnen
De dominees John Williams en James Harris waren vast van plan zieltjes te winnen
op het godvergeten eiland. Kort nadat ze voet aan land hadden gezet, werden ze
evenwel gedood door de inboorlingen en opgediend als avondmaal. Een reddingsteam
van het schip waarmee ze naar het eiland waren gereisd, moest dat met lede ogen vaststellen.

Meisje als compensatie
170 jaar later was het tijd voor de grote verzoening. In een sombere ceremonie verontschuldigden
de nakomelingen van de kannibalen zich ten aanzien van Charles Milner-Williams.
De nazaat van dominee Williams aanvaarrdde ook de voogdij over een negenjarig meisje
dat hem werd aangeboden als compensatie voor zijn overleden voorvader.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy


Iwan

Een leuk gebaar dat deze stam na zoveel jaar hun excuses aanbied, maar als ze mijn voorouder
hadden opgepeuzeld hadden ze aan mij geen excuses hoeven aanbieden. Ik vraag me wel af hoe
dat zit met die compensatie die deze man heeft gekregen, een 9-jarig meisje. Als dit meisje gewoon
bij haar stam blijft dan is het natuurlijk prima, maar als hij haar meeneemt zou ik het raar vinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."