Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Eet je vlees?

Gestart door Iwan, 27 december 2006, 00:32:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Ik heb het nu al zo vaak gezien, mensen die geen lamsvlees eten of geen konijn 'omdat het zulke lieve dieren zijn'

Zijn er vleessoorten die jij niet eet en om welke reden?
Buiten het feit dat je het niet lust dan.

Of eet je helemaal geen vlees?
Waarom wel/niet?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik ben jaren vegatarier geweest, maar moest weer beginnen met vlees eten vanwege een ijzergebrek.
Nu eet ik nog niet veel vlees, maar wat ik zeker niet eet is paardenvlees.

Nevyn

Ik kan mij geen leven zonder vlees voorstellen..
Ik eet eigelijk alles, en dingen die ik nog nooit op heb wil ik altijd wel even proeven...

Celine

Ik sluit me aan bij Dushilicious, verder houd ik niet van varkensvlees en kip. Wat ik wel lekker vind is biefstuk, vis en schaaldieren.
Ik heb ook wel eens slang en krokodil gegeten. Slang smaakte niet zo maar de krokodillensteak was erg lekker.

Iwan

Ik eet ook al het vlees, behalve paardenvlees (tenzij verwerkt in Frikandel of kroket  ;D)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

MooW

Ik eet ook alles wel... zoals ik in een ander topic al zei; ben een alleseter :p

Hou alleen niet van slavink

Margje

Ik eet wel vlees....heb wel dingen die ik niet lekker vind...Ik hou bijvoorbeeld niet van biefstuk, varkenshaas en paardenrookvlees...Wel vind ik bijvoorbeeld eend van de chinees lekker...en eet dit dus ook ondanks dat het misschien zielig is..Is het niet voor elk dier zielig?? Ik ken wel iemand die vegetarisch is..maar die eet geen vlees omdat het niet lekker is...
Vlees zal er altijd blijven...er zullen niet minder dieren om geslacht worden of heel Nederland moet massaal vegetariër worden...Wel heb ik respect voor mensen die geen vlees eten....

Pinnie

Ik eet al 5 jaar geen vlees meer mijn ouders en broertje wel gewoon maar wat hun dan weer niet eten is lams/kalfsvlees en paard. Ook geen exotische dingen als struisvogel, aap, krokodil enz.

Maeve

Ik heb een tijdje geen vlees gegeten nu eet ik het alleen als het noodzakelijk is

jaantje

Ik eet voornamelijk varkensvlees.

bertus

ik lust eigenlijk bijna alles qua vlees, ik heb het liefst kip (maakt niet uit welk deel van de kip als het maar geen kipfilet is :) )
verder maakt het me niet uit wat voor dier het is wat ik eet als het maar goed smaakt en er nix aan overhoud.

vis eet ik niet zo veel maar ik heb het liefst makreel

vampie

ik lust alle soorten standaard vlees , kip , varken ,rund en vis

vreemde vleessoorten nooit geprobeerd , maar proeven doe ik altijd als ik de kans krijg.

ps het moet wel dood zijn en niet bewegen in mijn mond haha

Margje

Ik heb eens kangaroovlees gegeten, maar kan niet zeggen dat ik dat echt smakelijk vond!

bigfoot

Ik eet alle het velees wel wat er op mjn bord terecht komt ik ben echt een canivoor ;D
maar eet geen konijn dat vindt ik dan weer zielig die kleine bunny's huppen bij ons in de winkle door het hok heen moet er dan niet aan denken om dat op men bord te hebben.

DonWoozy

Nou ik zou wel gek wezen ook als ik geen vlees at, ik lust het graag en zal het ook niet snel afslaan!

Pinnie

Citaat van: Linnepin_gc op 20 januari 2007, 15:42:58
Ik eet al 5 jaar geen vlees meer mijn ouders en broertje wel gewoon maar wat hun dan weer niet eten is lams/kalfsvlees en paard. Ook geen exotische dingen als struisvogel, aap, krokodil enz.

Ik eet nog steeds geen vlees  ;D
Eerder had ik een ijzertekort maar uit een bloedtest van laatst bleek alles weer in orde   :tU:
Vast omdat ik de laatste tijd meer vleesvervangers en dingen als sla enz eet.

Tyz

Ja, ik eet al bijna mn hele leven vlees. Jaartje vegetarier geweest, op mn 9e ofzo.. maar het is toch best lekker =P

Kangaroevlees, grand bbq (uit blik uit engeland) en lamskarbonade zijn verschrikkelijk, maar voor de rest lust ik alles tot nu toe.

carola

als ik vlees eet is het van een koe,varken of kip de rest van de dieren hoef ik niet

Iwan



Citaat van: carola op  9 oktober 2011, 13:18:42
als ik vlees eet is het van een koe,varken of kip de rest van de dieren hoef ik niet
Voor schaapjesvlees (Shoarma) kun je mij anders 's nachts wakker maken.  *smikkel*
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik eet alle soorten vlees.
Als ik het lust tenminste, maar ik vind vlees over het algemeen erg lekker.
Ik begrijp niet dat mensen een bepaald soort vlees niet eten omdat dat zielig is, ik vind dat hypocriet, alsof een ander dier dan niet zielig is of het wel verdient om zielig te mogen blijven zijn.
Wij hebben hier thuis wel 1 vegetarische dag per week. Het zal wel niet veel zoden aan de dijk zetten, maar iets is beter dan niets denk ik maar en ik kan het helaas niet opbrengen totaal geen vlees te eten.

Hoort hier neit helemaal bij, maar ligt wel in het verlengde:
Ik koop overigens (zoveel mogelijk) geen luxe produkten van dieren en ik koop diervriendelijke verzorgingsartikelen.