Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Buitenaardsleven

Gestart door Iwan, 27 december 2006, 00:56:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geloof je in Buitenaardsleven?

Nee, de aarde is de enige plaats waar leven is.
2 (10.5%)
Nee, want God heeft de aarde en al het leven daarop geschapen en verder niets.
0 (0%)
Ja, ik denk wel dat er leven is op andere planeten.
12 (63.2%)
The truth is out there  (ik weet het niet).
5 (26.3%)

Totaal aantal stemmen: 10

Iwan

Het universum is zo 'oneindig' groot dat de kans op 'lichamelijk' contact met buitenaardsen mij extreem klein lijkt.
Mochten we ooit contact krijgen, bv door een reactie op onze boodschappen die we de ruimte insturen, dan zal dat
door middel van signalen zijn, als we die signalen al herkennen als signalen. Vraag me trouwens af dat als we al 'ontdekt'
worden door een buitenaardse beschaving of die überhaupt wel contact met ons willen. Als ze naar de aarde kijken
zien ze een planeet volgepakt met wapens die bovendien, vanuit hun perspectief, ook nog op onszelf gericht zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

michael

daar heb je wel gelijk in maar ja misschien duizende jaren later dat we ooit ontdekt worden of hun ontdekken maar die kans is er klein zoals je zei

Iwan



Citaat van: NOS.nl
Aanwijzingen voor leven op maan Saturnus

Astrobiologen van de NASA hebben op Titan sporen gevonden die er op kunnen wijzen dat er leven
op de maan van Saturnus is. Dat heeft de NASA bekendgemaakt. Volgens de verraste wetenschappers
kan de afwezigheid van bepaalde elementen erop wijzen dat ze door iets zijn geconsumeerd.

Het onderzoek baseert zich op metingen door de Europees-Amerikaanse Cassini-Huygens-missie.
Zo werd ontdekt dat er in de hoge luchtlagen van de maan wel acetyleengas aanwezig is, maar dicht bij de bodem niet.
Ook verdwijnt waterstofgas mysterieus op lagere niveaus.

Onbekende levensvorm
De wetenschappers benadrukken dat er mogelijk ook een onbekende chemische reactie aan ten grondslag ligt,
maar speculeren ook over op aarde onbekende levensvormen. "Het waterstofgas zou op Titan door een levensvorm
gebruikt kunnen worden zoals wij zuurstof gebruiken
", redeneert een wetenschapper.

Meren van methaan
Het leven op Titan zou zich anders moeten hebben ontwikkeld dan op aarde.
Hier begon het leven in het water, maar dat is op Titan niet mogelijk: de temperatuur is er -200 graden Celsius.

Wel zijn er daardoor meren en rivieren van methaan, dat op deze temperatuur vloeibaar is. Titan is ongeveer de helft
zo groot als onze aarde. Omdat er ook een atmosfeer is, is Titan daarmee - samen met de aarde - uniek in ons zonnestelsel.

Spannend
Wetenschappers speculeren al lang over hoe leven dat daar zou kunnen ontstaan er uit ziet. Men is ervan overtuigd
dat die wezens acetyleen en waterstofgas zouden gebruiken voor energie, juist wat er verdwijnt op Titan.

Als het onderzoek wordt bevestigd is het niet alleen belangrijk omdat er leven is gevonden. "Als dit betekent dat er leven is,
is dat extra spannend omdat het inhoudt dat leven is ontstaan op een manier die helemaal losstaat van het aardse leven op waterbasis.
"

Het vinden van water is daarmee niet langer zaligmakend in de zoektocht naar buitenaards leven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik heb hier een heel korte en duidelijke mening over:

buitenaardsleven bestaat NIET tenzij bewezen en aangetoond wordt dat het er
daadwerkelijk is.

Iwan



Citaat van: HLN.be

Stephen Hawking: "Zo zien aliens eruit"

De Britse topfysicus Stephen Hawking heeft gebruik gemaakt van computerprogramma's en wetenschappelijke feiten
om een grafische voorstelling te maken van hoe buitenaards leven eruitziet. Eerder al verklaarde de wetenschapper
dat buitenaards leven 'zo goed als zeker' bestaat.

Hawking, die de voorstellingen maakte in het kader van
'Into the Universe', een nieuwe documentairereeks
voor Discovery Channel, zegt dat het universum uit zo'n 100 miljard
melkwegen bestaat. In zo'n onmetelijke ruimte is het onwaarschijnlijk
dat het leven zich alleen op aarde ontwikkelde.

"Voor mijn wiskundig brein maken de cijfers alleen al dat het bestaan van
aliens perfect rationeel is
", vertelt de 68-jarige fysicus.
"De echte uitdaging is te onderzoeken hoe ze er in het echt uitzien."
Op basis van wetenschappelijke uitgangspunten kwam Hawkings tot een
aantal voorstellingen van hoe wezens er in totaal verschillende leefwerelden
kunnen uitzien.

Gasreuzen
Gasreuzen zoals Jupiter en Saturnus komen vaak voor.
Hoe kunnen levende wezens overleven in zo'n dichte en stormachtige
atmosfeer? Volgens Hawking kunnen ballonachtige creaturen gedijen
in zo'n omgeving. Ze zouden energie kunnen halen uit de elektrische
ontladingen van bliksem. Al geeft Hawking toe dat de combinatie van
een dergelijke atmosfeer en het gebrek aan een vaste oppervlakte
het ontstaan van leven zoals wij dat kennen erg bemoeilijkt.

Aarde-achtige planeten
Planeten met vergelijkbare omstandigheden als onze Aarde kunnen
het toneel zijn van hagedisachtige roofdieren met membranen op hun
ledematen waarmee ze kunnen zweven. Daarnaast zijn er ook planteneters
mogelijk die met een ontwikkelde snuit voedsel  opzuigen. Buitenaardse
wezen op een dergelijke planeet voeden zich en bewegen waarschijnlijk
op manieren die erg gelijken op wat we op Aarde gewoon zijn,
meent de wetenschapper.

Onder water
Inktvisachtige wezens kunnen leven in een zoute oceaan, die zou bestaan
onder de ijskorst van Europa, een maan van Jupiter. De maan is een groot
hemellichaam dat potentieel over enorme waterreservoirs beschikt die leven
kunnen bevatten. In zo'n diepte en donkere zee kunnen we wellicht
eigenschappen terugvinden van onze diepzeewezens.

Ijskoude leefwerelden
In werelden waar de temperatuur op het niveau van vloeibare stikstof
zit (kouder dan 150 graden Celcius) moeten de fysiologie en de bouwstenen
van organisch leven er radicaal anders uitzien, zegt Hawking. In zijn visie
op zo'n planeet leven wezens op verschillende poten en met een enorm dikke     
vacht die bescherming biedt tegen de bittere koude en krachtige wind.



"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl

'Aliens onderzoeken onze kernwapens'

LONDEN - Enkele voormalige Amerikaanse piloten beweren dat buitenaardse wezens sinds 1948 naar kernwapens
op aarde komen kijken. Ze zouden zelfs één keer geland zijn op een Britse basis. De regeringen zouden de buitenaardse
activiteit verzwijgen. Zeven voormalige piloten besloten hun stilzwijgen te doorbreken. "Het gaat over onbekende vliegende
objecten. Ze worden vaak omschreven als UFO's
", zegt Robert Salas, een van de piloten in de Britse media.
"De Amerikaanse luchtmacht liegt over de gevolgen van deze objecten voor de nationale veiligheid en wij kunnen het bewijzen."

Buitenaards
Salas zegt zelf een bezoek van buitenaardse wezens gezien te hebben op 16 maart 1967 op de Malmstrom basis in Montana.
"Ik had dienst toen het object boven de basis zweefde. Een week later gebeurde ergens anders hetzelfde.
Ze hebben vooral interesse in onze raketten.
"

Een ander gepensioneerd lid van de luchtmacht, kolonel Charles Halt, zou een UFO gezien hebben nabij Ipswich,
één van de weinige plaatsen in het Verenigd Koninkrijk waar kernwapens liggen. De feiten zijn al 30 jaar oud.
Vervolgens hoorde Halt op de militaire radio dat buitenaardse wezens nabij de opslagplaats voor kernwapens geland waren.

Getuigenissen
De VS en het Verenigd Koninkrijk zijn er sindsdien altijd in geslaagd om de verhalen te verdoezelen. De piloten zijn van plan
om de informatie over buitenaards bezoek openbaar te maken. Ze beschikken over getuigenissen van 120 voormalige militairen
die bevestigen dat er vreemde interventies waren in nucleaire kampen. De recentste van deze ervaringen dateren uit 2003.
De piloten hopen de overheid te overtuigen om de bevolking in te lichten over het feit dat onze planeet bezocht werd door aliens.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl

NASA: Doorbraak in zoektocht naar buitenaards leven

ROTTERDAM - Ruimtevaartorganisatie NASA heeft een ontdekking op het gebied van buitenaards leven gedaan.
Deze zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven.

Donderdag worden de nieuwe bevindingen op het gebied van astrobiologie uit de doeken gedaan tijdens een persconferentie
die plaatsvindt rond 20.00 uur Nederlandse tijd. Deze is live te volgens via het online televisiestation van de NASA
op www.nasa.gov/ntv.

Bioloog Steven Benner, oceanograaf Felisa Wolfe-Simon en geobioloog Pamela Conrad leggen een verklaring af.
De aanwezigheid van de laatste wetenschapper voedt de speculaties dat het om een ontdekking op Mars gaat,
omdat ze in het verleden onderzoek deed naar leven op de rode planeet.

Op Twitter wordt al druk gespeculeerd over de mogelijk vondst van buitenaards leven.
Volgens goed ingevoerde bronnen gaat de persconferentie echter niet over een vondst op een andere planeet,
maar over een ontdekking op aarde die van invloed is op de huidige theorieën over buitenaards leven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be

"NASA vindt buitenaards leven op meteoriet"

Een wetenschapper van de NASA zegt gefossiliseerde vormen van buitenaards leven te hebben aangetroffen
in fragmenten van een meteoriet. De wetenschappelijke wereld reageert zowel enthousiast als sceptisch.

Het artikel van Richard Hoover, vergezeld van met de microscoop genomen foto's van kleine,
op wormen of algen lijkende wezens, is eergisteren gepubliceerd in het Journal of Cosmology.

De bacteriën die hij zegt te hebben aangetroffen, noemt Hoover 'autochtone fossielen'. Hij is ervan overtuigd
dat zij hun leven niet danken aan een besmetting nadat de meteoriet de Aarde had geraakt. Volgens Hoover
zijn ze ontstaan in de ruimte en afkomstig van levende organismen in kometen, meteorieten of andere hemellichamen.

Geen charlatan
"De implicaties zijn dat het leven overal is en dat het leven op Aarde mogelijk afkomstig is van andere planeten", schrijft Hoover.
Hij is niet de eerste die schrijft over ET-leven in meteorieten. Zoals steeds lokt die claim sceptische vragen uit over hoe
die organismen in het heelal kunnen overleven, en over het ontstaan van het universum.

Hoover is alleszins geen charlatan: hij is een "zeer gerespecteerd wetenschapper en astrobioloog met een uitmuntende
staat van dienst bij de NASA
", schrijft Rudy Schild, de hoofdredacteur van het Journal of Cosmology en lid van het Centrum
voor Astrofysica bij het Harvard-Smithsonian.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

Vrijgekomen FBI-files: aliens zijn op aarde geland

Pas vrijgegeven documenten van het FBI zouden bevestigen wat samenzweringstheorieën al jarenlang beweren:
vliegende schotels, bemand door aliens, zijn op de Aarde geland. De documenten, die jarenlang topgeheim zijn gebleven,
lijken de theorie te staven dat buitenaardse wezens inderdaad in 1947 in het Amerikaanse stadje Roswell zijn geland.

Roswell geniet internationale bekendheid vanwege het zogenaamde 'Roswellincident'. De discussie tussen aanhangers,
tegenstanders en wetenschappers over de gebeurtenis houdt tot op de dag vandaag wereldwijd aan.

Na de landing zouden de aliens volgens de FBI-gegevens naar een legerbasis zijn overgebracht.
Het ging om 3 cirkelvormige ruimtetuigen, met aan boord telkens 3 aliens van ongeveer een meter groot,
zo beweerde een FBI-agent al in 1950.

Bewijzen
Volgens ufo-'experts' kunnen de documenten bewijzen dat aliens en ufo's geen verzinsels zijn.
Ex-FBI-agent Guy Hottel onthulde 'de ontdekking' in 1950 aan zijn directeur.
Hottel had op zijn beurt de informatie van een inspecteur van de Amerikaanse luchtmacht.

'Drie zogenaamde vliegende schotels zijn aangetroffen in New Mexico.
Ze worden omschreven als cirkelvormig en bol in het midden, met een diameter van ongeveer 15 meter.
Elke schotel was bemand door drie lichamen met menselijke vormen. Ze waren echter slechts een meter groot,
gekleed in een verfijnde metaalachtige stof. Elk lichaam droeg een pak zoals testpiloten dragen.
'

In de documenten is de naam van de inspecteur die deze onthullingen tegenover Hottel deed geschrapt.
Bovendien is er geen melding gemaakt van de datum van de 'ontdekking'.

Neergestort
De aliens hebben volgens Hotell geen zachte landing gemaakt. De ex-FBI'er, die voor het kantoor in Washington werkte,
meent dat de krachtige radar van Roswell de besturingssystemen van de UFO's heeft verstoord.
Daardoor zouden ze zijn neergestort.

Het document is door het FBI in het online archief The Vault gepubliceerd, samen met duizenden andere.
Dat meldt The Sun.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

nog steeds geloof ik het niet, ik ga niet roepen dat er geen leven is buiten deze aarde
maar als het er is moet ik het eerst zelf zien

Iwan



Citaat van: DonWoozy op 11 april 2011, 21:39:41
nog steeds geloof ik het niet, ik ga niet roepen dat er geen leven is buiten deze aarde
maar als het er is moet ik het eerst zelf zien
Ben het met je eens, buitenaards leven geloof ik wel in, maar Roswell is volgens meer (science)fictie dan feit.
Zou het ook raar vinden als de buitenaardsen helemaal naar de Aarde crossen om vervolgens heel stiekem te doen
en daarbij zou de afstand tussen de Aarde en de eventuele volgende planeet waar leven mogelijk is en het ook
daadwerkelijk ontstaan is zo enorm groot....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
NSA bevestigt buitenaards leven

MARYLAND - In een vrijgegeven document van de National Security Agency (NSA) wordt bevestigd dat er contact is geweest
met buitenaards leven. De Amerikaanse geheime dienst heeft bijna dertig boodschappen ontvangen vanuit de ruimte.

Niet alle boodschappen vanuit de ruimte konden worden ontcijferd.
Zo bevatten sommige boodschappen een wiskundige formule, terwijl andere weer bestaan uit andere coderingen.

Het contact tussen de aarde en de ruimte heeft plaatsgevonden via de satelliet Sputnik van de Sovjet-Unie.
De NSA heeft het geheime dossier onlangs moeten vrijgeven na een jarenlange rechtszaak.

Eerder kwam John F. Kennedy nog in het nieuws omdat de suggestie is ontstaan dat hij vermoord zou zijn
om zijn interesse in buitenaards leven. Ook opende de FBI noodgedwongen haar geheime 'alien-archief'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Grote opwinding in de wereld van de UFO-watchers.
Op een recent gepost filmpje zou een Russische helikopter te zien zijn die een gecrashte UFO vervoert.

Russische UFO-experts vermoeden dat dit het wrak is van het ruimteschip dat enkele maanden geleden
neergestort zou zijn bij Irkoetsk. Deze 'believers' denken dat het slechts een kwestie van tijd is voordat
Rusland open kaart gaat spelen. De wereld zal dan te horen krijgen wat er precies is voorgevallen in Irkoetsk.
We wachten af.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Als veel 'believers' hiervan een hard plassertje krijgen, dan zijn ze wel erg makkelijk te bekoren.
Ik, die geloof in buitenaards leven, maar niet dat deze buitenaardsen op de Aarde rondcrossen met hun vliegende schotels,
zie een helikopter die iets vervoerd. Een tank, een spionagevliegtuig, een satelliet, een stuk steen
of een onderdeel van iets wat ze ergens nodig hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

'Buitenaards signaal uit 1977 blijft een raadsel'

Het beroemde 'wow!-signaal', dat in 1977 werd ontvangen vanuit de ruimte
blijft tot op de dag van vandaag 'nog steeds een raadsel' en kan niet worden verklaard.
Dit schrijft de Zuid-Afrikaanse nieuwssite News24. Wetenschappers van de Big Ear-radiotelescoop
in de Amerikaanse staat Ohio ontdekten in 1977 een opname van een signaal
dat uit de ruimte was ontvangen. Het signaal duurde 72 seconden.
De Big Ear-telescoop is een vaste telescoop die de aardrotatie gebruikt om de ruimte af te tasten.

'Het wordt het Wow!-signaal genoemd omdat het in eerste instantie niet gehoord of opgevangen werd,'
vertelt  professor Paul Davies van de universiteit van Arizona. 'Pas later werd het signaal zichtbaar
toen de computerdata werden geprint.
'

Antennes
Big Ear maakte gebruik van twee hoornvormige antennes die de ruimte afzochten naar signalen.
De antennes wezen elk in een iets andere richting. Het Wow!-signaal werd wel door de ene,
maar niet door de andere antenne opgevangen, echter door de manier van informatieverwerking
was niet te achterhalen door welke van de twee het signaal was opgevangen.

Door de manier van opstelling zou echter worden verwacht dat na drie minuten het signaal
door de andere antenne zou zijn opgevangen, maar dit gebeurde niet.
Het signaal was afkomstig uit het sterrenbeeld Boogschutter en is nooit herhaald.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Voor 2050 contact met buitenaards leven'

Hoogleraar Seth Shostek van het SETA-instituut meent dat het uiterst ongeloofwaardig is dat wij mensen
de enige intellectuele soort in het heelal zouden zijn. Professor Shostek doet onderzoek naar buitenaards leven.
In Brandpunt vertelt hij dat met de huidige computertechnologie veel beter en sneller signalen kunnen
worden opgevangen en geanalyseerd. De inschatting is dat we voor 2050 contact gelegd hebben met buitenaards leven.

Er moet buitenaards leven zijn
Volgens Shostek kan het niet zo zijn dat wij de enige planeet zijn met intelligent leven.
'Er zijn zoveel planeten als zandkorrels op de aarde. Het zou een wonder zijn als onze 'zandkorrel' de enige zou zijn
met intelligent leven en wetenschappers geloven nu eenmaal niet in wonderen.
' Kortom er moet leven zijn op andere planeten.

Signalen oppikken en begrijpen
De hoogleraar betwijfelt wel of wij de buitenaardse signalen kunnen begrijpen. Diverse wetenschappers zijn bezig
om met behulp van communicaties binnen de dierenwereld, zoals dolfijnen en bultruggen een systeem te maken
dat op een wiskundige manier geluiden ontcijferd. Maar zelfs dan blijft het twijfelachtig of we de signalen oppikken en begrijpen.

Shostek benadrukt dat het hier gaat om wetenschappelijk onderzoek en niet om een geloof.
De uitkomst kan nog altijd zijn dat er geen leven buiten de aarde is, maar dat lijkt de wetenschapper hoogst onwaarschijnlijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'President Eisenhower sprak drie keer met aliens'

De voormalige president van de Verenigde Staten Dwight D. Eisenhower heeft drie keer
een geheime bespreking gehad met buitenaardse wezens. Dit beweert Timothy Good,
een voormalig adviseur van het Pentagon, in het BBC-programma Opinionated.

De 34ste president van de VS sprak de aliens in 1954 op de Holloman Air Force base,
een afgelegen legerbasis in New Mexico. Eisenhower en enkele hooggeplaatste personen van de FBI
communiceerden met de buitenaardse wezens door middel van 'telepathische berichten', aldus Good.

Volgens de Huffington Post gaan er al jaren geruchten rond over de mysterieuze ontmoetingen,
maar is het dit keer voor het eerst dat een prominent persoon deze bevestigt. Bij de drie besprekingen
in New Mexico zouden echter veel meer getuigen aanwezig zijn geweest.

Eisenhowers treffen met de aliens in februari 1954 vond in het diepste geheim plaats.
De buitenwereld kreeg te horen dat de president op vakantie was in Palm Springs. Timothy Good vertelt
dat de aliens een 'Scandinavisch' uiterlijk hadden. In een ondertekend verdrag zouden ze 'Alien Greys' worden genoemd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
CIA-agent: Wel degelijk buitenaardse lijken bij Roswell

Op 8 juli 1947 bracht de krant Roswell Daily Record het nieuws dat een vliegende schotel
bij een lokale ranch was neergestort. Gisteren vertelde een CIA-agent tegen de Huffington Post
dat er niets onwaar was aan het bericht dat 65 jaar geleden wereldnieuws werd.



'Het was echt geen weerballon, het was precies wat de pers er toen over schreef', zegt Chase Brandon,
een voormalig CIA-agent. 'Het voertuig kwam duidelijk niet van deze planeet, het stortte neer
en er waren wel degelijk buitenaardse lijken.
'

Doos vol bewijsmateriaal
Brandon werkte tientallen jaren voor de CIA. In de jaren 90 trof hij informatie aan over het Roswellincident
op het hoofdkantoor van de CIA. Hij ontdekte in een archief een doos vol bewijsmateriaal.
'Ik bekeek de inhoud, zette de doos weer op de plank en zei: Mijn god, het is echt gebeurd!', aldus Brandon.
In de doos zaten volgens Brandon documenten en foto's die onomstotelijk bewezen dat er daadwerkelijk
een buitenaardse schotel was neergestort.

Roswell staat bij ufo-aanhangers bekend als het belangrijkste ufo-incident ooit.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

Documentaire toont voor het eerst 'alien' aan de wereld

De documentaire Sirius, die later deze maand uitkomt, belooft heel wat stof te doen opwaaien.
Voor het eerst zullen beelden getoond worden van een kleine alien.
De humanoïde werd naar verluidt jaren geleden gevonden in de Chileense Atacama woestijn.

Wetenschapper Steven Greer, grondlegger van het Disclosure Project en het Studiecentrum
voor Buitenaardse Intelligentie, werkte samen met Emmy-winnaar Amardeep Kaleka
om te film te realiseren. De fondsen werden gegenereerd door middel van crowdfunding.

Getuigenverklaringen
De documentaire onthult dat onze aarde al meerdere malen is bezocht door buitenaardse wezens
maar dat dit steeds werd geheimgehouden onder druk van een militaire, industriële en financiële elite.
Getuigenverklaringen van vooraanstaande wetenschappers en officiële documenten,
die het bestaan van aliens aantonen, passeren de revue.

DNA-onderzoek
Uit röntgenfoto's en DNA-onderzoek zou blijken dat een vreemd wezen dat aangetroffen werd in Chili,
een piepkleine alien is waarvan de structuur lijkt op die van de mens. Daarnaast claimen de onderoekers
achterhaald te hebben welke alternatieve energie buitenaardsen gebruiken om op korte tijd immense
afstanden af te leggen. Volgens Steven Greer kan die technologie zelfs door de mensheid worden aangewend.

Olie als energiebron overbodig
'Dit is het belangrijkste verhaal ooit dat nooit verteld werd', aldus de documentairemaker.
'Dankzij deze kennis over de werking van UFO's, die door overheden systematisch is verborgen gehouden,
zal olie en nucleaire energie overbodig worden. Dat is meteen ook de belangrijkste reden waarom regeringen
deze informatie nooit publiek maakten.
'

Of het wezen dat gevonden werd daadwerkelijk een alien is of gewoon weer een hoax, zal natuurlijk nog moeten blijken.
Op 22 april, de dag waarop Sirius in première gaat, weten we wellicht meer.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Buitenaards signaal stelt wetenschap voor raadsel

Wetenschappers staan voor een raadsel nu een reeks radiosignalen uit de ruimte een opmerkelijk wiskundig patroon lijkt te volgen.
De kans dat zoiets toevallig gebeurt, is slechts vijf op tienduizend. Mogelijke verklaring? Buitenaards leven.

De signalen zijn zogenoemde fast radio bursts (FRB's), die slechts een paar milliseconden duren. Ondanks hun korte duur brengen ze
volgens wetenschappers evenveel energie vrij als de zon doet gedurende een hele maand. Het eerste signaal van de mysterieuze reeks
werd waargenomen in 2007.

Wetenschappers gebruiken zogenoemde verspreidingseenheden om te meten welke afstand radiosignalen hebben afgelegd in de ruimte.
Opvallend genoeg zijn die eenheden bij de signalen van de huidige reeks steeds een veelvoud van 187,5. De onderzoekers begrijpen daar niets van.

Een mogelijke verklaring is dat de radiopulsen afkomstig zijn van buitenaards leven; zeker omdat de kans vijf op tienduizend is dat de signalen
toevallig een reeks vormen. Toch willen de wetenschappers daar niet aan. ,,We denken dat de signalen voortkomen uit een ontploffende ster
of twee sterren die samensmelten
'', zegt Maura McLaughlin van de Universiteit van West-Virginia tegen FOX News.

Meer onderzoek nodig
Volgens een andere onderzoeker wordt de verklaring pas gezocht bij buitenaardse wezens als alle andere mogelijkheden zijn uitgesloten.
,,Ik zou mijn geld inzetten op een satelliet van de overheid als bron van de signalen, niet op een natuurverschijnsel'', aldus John Learned
van de Universiteit van Hawaii. Hij zegt dat meer onderzoek nodig is om goede conclusies te kunnen trekken. Dat zijn critici van de buitenaards
leven-theorie met hem eens. Zij benadrukken dat de reeks uit slechts elf signalen bestaat; dat is eigenlijk een heel klein aantal waarnemingen.

Onderzoekster McLaughlin vindt het onmogelijk dat buitenaardse wezens de reeks hebben verstuurd. Ze zijn namelijk verzonden over een groot aantal
verschillende radiofrequenties. Dat heeft nauwelijks voordeel als het om communicatie gaat en is dus waarschijnlijk niet opzettelijk gebeurd, denkt ze.
,,Bovendien zouden buitenaardse wezens ontzettend veel kracht nodig hebben om de signalen te kunnen versturen.
Ze zouden de energie moeten opvangen van meerdere zonnen.
''
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."