Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Harry Potter 5 breekt alle records

Gestart door Iwan, 12 juli 2007, 14:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Nieuwnieuws.nl
Harry Potter 5 breekt alle records

De nieuwe Harry Potter-film heeft alle Nederlandse records gebroken.
Harry Potter and the Order of the Phoenix behaalde de hoogste omzet
ooit op een eerste draaidag, namelijk ruim 700.000 euro.
Dat heeft filmdistributeur Warner Bros laten weten.

De nieuwste film over de tovenaarsleerling ging gisteren in première,
de eersten konden om 0.05 uur al de film zien.
95.000 mensen zijn op de eerste dag naar de film gegaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

ik ga er vanavond heen, ben heel erg benieuwd :D

Iwan



Citaat van: Trouw
Harry Potter blijft records breken

AMSTERDAM - De nieuwste Harry Potter-film blijft records breken.
Harry Potter and the Half-Blood Prince heeft in het openingsweekeinde ruim 409.000 Nederlanders
naar de bioscoop getrokken. Dat meldde distributeur Warner Bros maandag. De film die tot nu toe
in het openingsweekeinde de meeste bezoekers trok, was Pirates of the Caribbean: At World's End in 2007.

De zesde Potter-productie brak afgelopen week ook al de records voor het hoogste bezoekersaantal
op een openingsdag en het hoogste aantal bezoekers op één dag.

Het Nederlandse record voor de openingsdag stond al op naam van Potter.
De vijfde Harry Potter-film, Harry Potter and the Order of the Phoenix,
mocht in 2007 op de eerste dag 92.787 bioscoopgangers verwelkomen.


Potter werd op de openingsdag door ruim 113.150 liefhebbers bekeken.
Dat is het hoogste aantal bezoekers dat ooit op één dag een bioscoopfilm in Nederland bezocht.
Het record stond eveneens op naam van Pirates of the Caribbean: At World's End.
In 2007 trok die film op één dag 97.650 bezoekers.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Dit weekend ga ik met Rias de laatste 2 delen van de Harry Potter serie kijken.
Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 heb ik al gezien, deel 2 nog niet,
maar we willen eerst het eerste deel ook weer even kijken om er weer goed in te zitten.
De boeken over Harry Potter heb ik wel allemaal gelezen, dus ik weet al wel ongeveer
hoe de films aflopen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

j.K. Rowling brengt morgen een boek uit (in het Nederlands) voor volwassenen. Ben benieuwd wat dat is. Eerst de achterkant lezen of het aanspreekt voordat ik het ga kopen
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Lejah

Citaat van: mary-kate op 15 oktober 2012, 17:58:21
j.K. Rowling brengt morgen een boek uit (in het Nederlands) voor volwassenen. Ben benieuwd wat dat is. Eerst de achterkant lezen of het aanspreekt voordat ik het ga kopen

In het Engels is hij al bijna 3 weken beschikbaar.
De kritieken zijn niet allemaal lovend. Maar men vergelijkt veel te veel met de Harry Potter boeken die toch jeugdboeken zijn en The casual vacancy/ De goede raad is toch echt een volwassen boek. En de Engelsen vallen over elke fuck in het boek. Die staan er ook wel in in, maar valt toch nog best mee. Ik heb zelden zoveel kritieken en recensies meegemaakt die totaal de plank misslaan omdat ze geen verschil kunnen zien.

mary-kate

Citaat van: Lejah op 15 oktober 2012, 18:07:30
Citaat van: mary-kate op 15 oktober 2012, 17:58:21
j.K. Rowling brengt morgen een boek uit (in het Nederlands) voor volwassenen. Ben benieuwd wat dat is. Eerst de achterkant lezen of het aanspreekt voordat ik het ga kopen

In het Engels is hij al bijna 3 weken beschikbaar.
De kritieken zijn niet allemaal lovend. Maar men vergelijkt veel te veel met de Harry Potter boeken die toch jeugdboeken zijn en The casual vacancy/ De goede raad is toch echt een volwassen boek. En de Engelsen vallen over elke fuck in het boek. Die staan er ook wel in in, maar valt toch nog best mee. Ik heb zelden zoveel kritieken en recensies meegemaakt die totaal de plank misslaan omdat ze geen verschil kunnen zien.

Ja dat klopt de Engelsen hebben dat boek al. Het is zeker niet te vergelijken met een kinderboek dat had ik al gehoord maar ja dat hoeft ook niet maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dat (onbewust) misschien toch doen. maar ik zal morgen eens kijken dan kan ik nog altijd zien
Life can be so beautyfull
so follow your heart