Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Welke shopper ben jij?

Gestart door Iwan, 29 december 2007, 03:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Wist je dat er shoptypes bestaan? Elk van hen heeft een eigen manier om de winkels af te schuimen.
De types staan beschreven in het Amerikaanse magazine Shopsmart. De redactie vertelt er meteen bij
hoe de koopverleiding te weerstaan. Kortom, herken jezelf in één van deze types.

De 'Guerilla shopper' doet heel veel aankopen in één keer.
Bovendien wil deze geen tijd verliezen en geen onnodige tijd in winkels door te brengen.
Pas op dat je niet te veel wil kopen. De kans bestaat dat je te snel impulsaankopen doet.

De 'Sale junkie' heeft een neus voor koopjes. Probleem is dat deze types te veel kopen
en denken dat alles met korting goedkoper is dan in andere winkels. Dat is zeker niet het geval.

De 'Touchy feely shopper' wil dan weer alles aanraken. Gevaarlijk, want aanraken doet kopen.
Dat maakt onderzoek zeer duidelijk. Wil je niet met die dure zijden sjaal naar huis, hou je handen dus thuis.

De 'I hate to shop' shopper haat ellenlange rijen en de drukte. Gelukkig is er Internet.
Online shoppen is een goede oplossing. Alleen betaal je vaak een heleboel verzendingskosten.

'The perfectionist'. Ergens een goedkopere prijs gezien? Deze shopper is er bij en blijft vergelijken
totdat de perfecte aankoop gedaan wordt. Probleem is dat dit type moeilijk tot een aankoop over gaat.
Teveel vergelijken en bekijken, veroorzaakt een overload aan informatie.

De 'Social shopper' houdt van gezellig winkelen. Liefst met vrienden.
Let wel op je budget. Met hoe meer je gaat shoppen, hoe meer centjes er zullen rollen.

De 'Freebielover' koopt graag producten waarvan je een artikel gratis bij krijgt.
Pas op dat je het product niet alleen koopt omwille van het gratis cadeautje.

'Serial returners' houden van ruilen. Een nieuwe trui of een dure broek die thuis toch niet zo mooi staat?
Je brengt het terug. Onthou wel dat winkels je niet graag zien komen. Velen worden steeds strenger
wat ruilen betreft.

'Shop Lingerers' zijn dan weer verslaafd aan shoppen. Het winkelcentrum is de favoriete bestemming
en je brengt er heel wat tijd door. Het klinkt logisch, maar hoe langer er wordt gekuierd in het shopgebied,
hoe meer er wordt uitgegeven.




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Voor mij geld:

De 'I hate to shop' shopper haat ellenlange rijen en de drukte.
Gelukkig is er Internet. Online shoppen is een goede oplossing. Alleen betaal je vaak een heleboel verzendingskosten.

Ga wel heen want ik vertik het om via internet te kopen
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik ben een 'Guerilla shopper', ik ga als een wervelwind door de winkels heen en koop dan,
als ik er geld voor heb zoveel mogelijk dingen die ik wil hebben.

Alleen in boekenwinkels kan ik uren rondhangen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

als het om kleren gaat een 'Guerilla shopper', als het om elektronica gaat een 'perfectionist'

Metalholic

Wisseld bij mij nogal waar het om gaat. In doe het zelf zaken de touchy, met kleding de social shopper (kijk dan liefst niet alleen in kledingzaken).

DonWoozy

ik denk dat ik :

'The perfectionist'. Ergens een goedkopere prijs gezien? Deze shopper is er bij en blijft vergelijken
totdat de perfecte aankoop gedaan wordt. Probleem is dat dit type moeilijk tot een aankoop over gaat.
Teveel vergelijken en bekijken, veroorzaakt een overload aan informatie.

Metu

Ik ben een social shopper, ik zou nooit in mijn eentje kleren oid gaan kopen

eigenzinnige

ik haat shoppen en urenlang dwalen ,moet gewoon ergens tegenaan lopen , of ga recht op mijn doel af en weer heel snel pleite
koop wel via internet , kan erg geamkkelijk zijn hoor  ;D

Iwan



Citaat van: Iwan op 29 december 2007, 22:32:55
Ik ben een 'Guerilla shopper', ik ga als een wervelwind door de winkels heen en koop dan,
als ik er geld voor heb zoveel mogelijk dingen die ik wil hebben.

Alleen in boekenwinkels kan ik uren rondhangen.
Ik denk dat ik nu een dikke 3 jaar later, meer in de categorie 'Social shopper' pas.
Mijn nichtje, die is nu 16, gaat regelmatig als ik nieuwe kleding moet hebben met mij mee.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ik denk toch een i hate shopper

carola

De 'Social shopper' houdt van gezellig winkelen. Liefst met vrienden.
Let wel op je budget. Met hoe meer je gaat shoppen, hoe meer centjes er zullen rollen.


Iwan

Nu bestel ik ook regelmatig kleding via het internet.
Hoef ik de stad niet in en je kunt het makkelijk retour sturen als het niet past of het toch niet zo mooi is als het op de foto leek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

liezie

Ikzelf kan toch meer dan 1 categorie horen.
Het hangt allemaal een beetje van mijn stemming en tijd af.  :pds:

De 'Guerilla shopper' doet heel veel aankopen in één keer.
Bovendien wil deze geen tijd verliezen en geen onnodige tijd in winkels door te brengen.
Pas op dat je niet te veel wil kopen. De kans bestaat dat je te snel impulsaankopen doet.

'The perfectionist'. Ergens een goedkopere prijs gezien? Deze shopper is er bij en blijft vergelijken
totdat de perfecte aankoop gedaan wordt. Probleem is dat dit type moeilijk tot een aankoop over gaat.
Teveel vergelijken en bekijken, veroorzaakt een overload aan informatie.

De 'Social shopper' houdt van gezellig winkelen. Liefst met vrienden.
Let wel op je budget. Met hoe meer je gaat shoppen, hoe meer centjes er zullen rollen.

'Shop Lingerers' zijn dan weer verslaafd aan shoppen. Het winkelcentrum is de favoriete bestemming
en je brengt er heel wat tijd door. Het klinkt logisch, maar hoe langer er wordt gekuierd in het shopgebied,
hoe meer er wordt uitgegeven.