Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Verkoop van rookwaar

Gestart door Iwan, 26 december 2006, 23:00:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De leeftijd voor het kopen van sigaretten moet van 16 naar 18 jaar.

Eens, .....
5 (83.3%)
Oneens, .....
1 (16.7%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 6

Iwan

De leeftijd waarop rookwaren gekocht mogen worden moet verhoogd worden van 16 naar 18 jaar.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Van mij mogen ze de leeftijd waarop je rookwaren kunt kopen best verhogen,
ik denk niet dat het helpt, maar het ontmoedigd misschien 'kinderen' om te gaan roken.
Ik vind het geen gezicht als er een 'kind' met een peuk in de mond loopt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik vind ook dat ze de leeftijd best mogen verhogen!
Ik ben ook bang dat het weinig helpt, maar het wordt toch weer iets moeilijker..

Ik vind een peuk zoiezo niet sexy, of het nou een kind of een bejaarde betreft.. Roken is gewoon niet sexy...
Wie weet is dat wel een goeie slogan, om de kids van het roken af te houden..
Die doen immers alles voor een leuke griet of knul (kijkt naar haar zusje en vriendinnen) ;)

Dity

Ben het er wel mee eens, maar of het helpt?

Ik zie geregeld in de supermarkt dat de ouders rookwaar voor de kinderen meenemen als daar om wordt gevraagt. Dus op die manier kunnen ze er ook wel aan komen.

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

jpyjpy

roken is slecht. als ze nou eens kinderen afschrikken door op school een video te draaien (oid) van mensen die roken en wat dat dus doet met je lichaam, wat je er aan kapot maakt en hoe snel je er aan dood gaat... wellicht dat dat helpt.

gjk

Ik ben het er ook wel mee eens maar het heeft totaal geen zin om de leeftijd te verhogen als ze willen roken zien ze toch altijd wel weer een manier om aan rookwaar te komen door bijvoorbeeld gewoon een ouder persoon heen te sturen om het voor ze te kopen.

Iwan



Citaat van: Diaan op 27 december 2006, 13:25:05
Ik vind een peuk zoiezo niet sexy, of het nou een kind of een bejaarde betreft.. Roken is gewoon niet sexy...
Wie weet is dat wel een goeie slogan, om de kids van het roken af te houden..
Die doen immers alles voor een leuke griet of knul (kijkt naar haar zusje en vriendinnen) ;)
Ik vindt een vrouw die rookt niet persé niet sexy, een vrouw met een sigaret kan voor mij ook enorm sexy zijn.


Nou ben ik zelf een roker, misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."