Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Raamprostitutie

Gestart door Iwan, 29 januari 2007, 14:50:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raamprostitutie moet verboden worden.

Eens, ......
0 (0%)
Oneens, .....
9 (100%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan



Raamprostitutie is een vorm van prostitutie die in Nederland en omringende landen vrij vaak voorkomt.
De prostituee huurt een raam plus werkruimte van een raamexploitant voor een bepaalde tijdsperiode,
vaak per dag of dagdeel. De prostituee is verder onafhankelijk en werft zelf haar klanten
en onderhandelt ook zelf over de prijs en de te verlenen diensten. Een oude term en werkwijze in de
raamprostitutie is het zogenaamde uitpezen. De prostituee bepaalt een bedrag waarvoor de klant
binnen mag komen. Daarna moet er voor elke extra dienst die zij aanbiedt worden bijbetaald.

In Rotterdam wordt de raamprostitutie sinds de jaren zeventig niet meer gedoogd.
In Alkmaar is er een gedooggebied voor ramen op de Achterdam.
In Arnhem is het Spijkerkwartier de rosse buurt, maar deze is in januari 2005 gesloten.

Twintig procent van de prostituees werkt achter de ramen.
De basisprijs voor de diensten van een raamprostituee liggen na de invoering van de Euro
tussen 35 en 50 euro voor een kwartier plezier.


Moet Raamprostitutie verboden worden?
Waarom wel/niet?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine

Mijn mening is dat raamprostitutie niet verboden hoeft te worden. Deze vorm van prostitutie bestaat al zo lang. Zolang de vrouwen maar legaal aan het werk zijn.

Iwan

Oneens, ik denk dat het beter is als prostituees een vast plekje hebben zoals bv op de wallen
dan wanneer ze hun klanten oppikken (of worden opgepikt) op een industrieterrein.
Natuurlijk vind ik het heel erg als vrouwen gedwongen worden om achter de ramen te zitten,
maar ik denk niet dat je het probleem van gedwongen prostitutie oplost door raamprostitutie te verbieden.

Ik ben wel eens over de wallen gelopen en door de 'hoerenbuurt' in Groningen,
maar ik zou nooit naar binnen gaan bij een prostituee, ik zou veel te zenuwachtig zijn
en het lijkt me sowieso helemaal niets om een prostituee te bezoeken,
maar ik vind het wel goed dat ze er zijn, zodat mannen die geen partner hebben en wel seks willen
en dat nergens anders kunnen vinden daar terecht kunnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

Oneens! Want als je dit gaat verbieden. Zul je geen legale vrouwen meer hebben maar alleen maar meer over mensenhandel horen.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan

Citaat van: StarLight op 17 januari 2009, 23:13:07
Oneens! Want als je dit gaat verbieden. Zul je geen legale vrouwen meer hebben maar alleen maar meer over mensenhandel horen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, denk dat wanneer de legale prostitutie verboden wordt
meer vrouwen het illegale circuit in zullen gaan en dan heb je er helemaal geen zicht meer op.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Oneens....prostitutie bestaat al vanuit de oudheid en ik denk zeker dat dit belangrijk is en/of kan zijn voor bepaalde mensen...Een verbod op iets werkt altijd nadelig zoals eerder genoemd in deze discussie...