Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Jongerenboot bij de Gaypride

Gestart door Iwan, 8 februari 2007, 02:26:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een Jongerenboot tijdens de GayPride moet gewoon kunnen.

Eens, omdat .....
3 (50%)
Oneens, omdat ......
0 (0%)
Geen Mening.
3 (50%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan


Jongeren boot Gay Pride lijkt niet door te gaan

De planen voor een  jongeren-homo boot tijdens de Gay Pride lijken in het honderd te lopen.
Want de gemeente gaat er bij het COC op aandringen de plannen voor een speciale boot
voor jongeren tijdens de Gay Pride in te trekken. De juniorenboot stuit op grote bezwaren
bij het college van B&W. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het is een 'volwassen' feest,
dat hoe je het ook wendt of keert aan seks gerelateerd is. Daar hoort geen kinderboot tussen.

Burgemeester Cohen begrijpt dat het COC iets met jongeren wil doen, maar vindt dat dit plan
de jonge homo's in een te kwetsbare positie manoeuvreert. Cohen gaat met het COC in gesprek
om de organisatie te overtuigen het idee van de nieuwe boot te laten varen.
Cohen en stadsdeel Centrum verlenen de vergunningen voor de Gay Pride.
Als zij tegen de plannen zijn, lijkt de boot onmogelijk te realiseren
.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."


Iwan

Tijdens de jaarlijkse Gay Pride door de Amsterdamse grachten vaart dit jaar toch een boot mee
met homo's onder de 16 jaar. Dat heeft de Amsterdamse burgemeester Job Cohen donderdag besloten.

De veertienjarige Danny Hoekzema uit Bovenkarspel nam drie weken geleden het initiatief voor een boot
waarop homo's van 11 tot en met 15 jaar konden meevaren. De jongen plaatste op zijn website
een oproep aan leeftijdsgenoten om hem te vergezellen tijdens de Gay Pride.

Vorige week maakte het stadsbestuur van Amsterdam bekend grote bezwaren te hebben tegen een boot
met jonge homo's. Cohen besloot er bij homo-organisatie COC op aan te dringen de plannen voor de
'16-min boot' in te trekken en een andere oplossing te zoeken voor de jonge homo's.

Die oplossing komt er, zo bleek donderdag tijdens een overleg tussen Cohen de de voorzitter van het COC.
Een aantal ouders heeft de organisatie laten weten dat ze wil meevaren met de kinderen.

Hiermee willen ze het statement maken dat ze achter hen staan. In plaats van de COC-begeleiders
zal een beperkt aantal ouders meevaren, waarmee de zorgen van Cohen zijn verdwenen, aldus het COC.
Voor de boot van Danny hebben zich inmiddels ongeveer twintig jongeren gemeld.




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik vind het wel moet kunnen zoals ze het nu doen, dus met ouderbegeleiding.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Moet gewoon kunnen vind ik zo lang er maar ouderbegeleiding is.