Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Onderhandelen met de Taliban

Gestart door Iwan, 10 december 2007, 05:20:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Er moet met de Taliban onderhandeld worden

Eens, .....
2 (50%)
Oneens, .....
2 (50%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan

Jan Pronk heeft op de alternatieve hoorzitting, een tegengeluid van de linkse oppositiepartijen,
voor het debat in de Tweede Kamer over de Nederlandse missie in Afghanistan, gezegd dat
onderhandelen met de opstandige Taliban onvermijdelijk is om dichterbij een oplossing te komen.
De Kamer is daar verdeeld over. VVD en de PVV zijn fel tegen onderhandelingen met de Taliban,
maar volgens de andere partijen kan er wel gepraat worden. Is het noodzakelijk om met de Taliban
in gesprek te gaan of gaat dit veel te ver en moet je nooit met terroristen onderhandelen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Praten en onderhandelen kunnen 2 hele verschillende dingen zijn.
Er kan in mijn opinie best gesproken worden met de Taliban,  maar onderhandelingen gaan mij op dit moment te ver.
Of het moet onderhandelen zijn over de onvoorwaardelijke overgave van de Taliban maar dat zal wel niet gebeuren.
De Taliban kun je niet verslaan, maar je kunt ze wel bestrijden en als je enig gevoel voor rechtvaardigheid hebt
dan zullen dat we moeten blijven doen vrees ik.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ze zouden het wellicht kunnen proberen natuurlijk, nooit geschoten altijd mis zeg ik dan maar. Ik weet alleen niet of het echt gaat werken daar heb ik wel mijn twijfels over.

Iwan

Citaat van: gjk op  5 augustus 2010, 13:17:44
Ze zouden het wellicht kunnen proberen natuurlijk, nooit geschoten altijd mis zeg ik dan maar.
Ik weet alleen niet of het echt gaat werken daar heb ik wel mijn twijfels over.
Bij onderhandelingen moeten beide kanten concessies doen en ik zou niet weten welke concessies
wij aan de taliban moeten doen. Ze mogen alleen bomaanslagen plegen in het weekend?
Zij mogen alleen mensen vermoorden die zich binnen de landsgrenzen van hun eigen (bezet) land bevinden?
Zij mogen alleen vrouwen veroordelen en stenigen die ouder dan 40 zijn?
Ik denk dat het sowieso niet gaat lukken, aangezien terroristen angst willen creeren
en als ze afspraken gaan maken verliezen ze hun sterkste wapen.
Misschien kunnen we afspreken dat zij net doen alsof ze een aanslag willen plegen dan doen wij net alsof we bang zijn.  8*)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Citaat van: Iwan op  5 augustus 2010, 13:23:04
Citaat van: gjk op  5 augustus 2010, 13:17:44
Ze zouden het wellicht kunnen proberen natuurlijk, nooit geschoten altijd mis zeg ik dan maar.
Ik weet alleen niet of het echt gaat werken daar heb ik wel mijn twijfels over.
Bij onderhandelingen moeten beide kanten concessies doen en ik zou niet weten welke concessies
wij aan de taliban moeten doen. Ze mogen alleen bomaanslagen plegen in het weekend?
Zij mogen alleen mensen vermoorden die zich binnen de landsgrenzen van hun eigen (bezet) land bevinden?
Zij mogen alleen vrouwen veroordelen en stenigen die ouder dan 40 zijn?
Ik denk dat het sowieso niet gaat lukken, aangezien terroristen angst willen creeren
en als ze afspraken gaan maken verliezen ze hun sterkste wapen.
Misschien kunnen we afspreken dat zij net doen alsof ze aan aanslag willen plegen dan doen wij net alsof we bang zijn.  8*)

dat is misschien wel een goed idee! ;D