Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Veranderd de Nederlandse jeugd in tuig?

Gestart door TimT, 28 november 2009, 07:26:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veranderd de Nederlandse jeugd in tuig?

Ja, een kleine minderheid
1 (16.7%)
Ja, een groeiend aantal
2 (33.3%)
Nee, het zijn maar incidenten
0 (0%)
Nee, de media maakt een hoop heisa
0 (0%)
Het is net zo erg als in het verleden
1 (16.7%)
Ik heb mijn eigen mening hierover!
2 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 5

TimT


De moord in Urk, constante berichtgevingen over groepen jongeren die overlast veroorzaken,
overvallen plegen, geweldsdelicten. Is de Nederlandse jeugd aan het ontsporen?

Wat vind jij van wat er aan de hand is met de Jongeren in Nederland
en zie je een manier om er verandering in te brengen?
"Veranderd de Nederlandse jeugd in tuig?"

Nevyn

Ik denk dat de jeugd wel wat crimineler wordt, maar het is ook zeker zo dat de media alle drama's enorm uitlicht.
Ik heb het idee dat het doet lijken alsof het allemaal zo slecht gaat in ons land en de wereld.
Want de cijfers zeggen dat de criminaliteit juist achteruit is gegaan.

Tyz

Citaat van: Dee-E op 28 november 2009, 20:32:51
Ik denk dat de jeugd wel wat crimineler wordt, maar het is ook zeker zo dat de media alle drama's enorm uitlicht.
Ik heb het idee dat het doet lijken alsof het allemaal zo slecht gaat in ons land en de wereld.
Want de cijfers zeggen dat de criminaliteit juist achteruit is gegaan.

Dit is precies mijn mening (Y)

Iwan

Volgens mij had je vroeger ook baldadige/criminele jongeren, maar nu wordt er in de media veel meer aandacht aan besteed.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

De jeugd komt veel in aanraking met televisie en internet.
Op televisie verschijnen steeds meer gewelddadige scenes.
Over een horrorfilm als Saw nog niet gesproken!!

Op het internet is alles te bereiken. Er zijn sites als Vkmag
waar je gewoon kunt zien hoe mensen worden onthoofd en
neergeknuppeld worden. Als ik dan de reacties lees onder
zo'n filmpje dan draait mijn maag om.

Mensen kunnen tegenwoordig veel meer hebben en staan
niet meer te kijken van een moord minder of meer.....


gjk

Ik denk dat de media het wel een beetje op blaast allemaal, er zal heus wel een groei zijn in criminaliteit maar het zal niet schrikbarend hoog zijn.

Nevyn

Citaat van: gjk op  7 augustus 2010, 00:41:19
Ik denk dat de media het wel een beetje op blaast allemaal, er zal heus wel een groei zijn in criminaliteit maar het zal niet schrikbarend hoog zijn.

Er is zelfs een daling van de criminaliteit. Heb er vorig schooljaar een onderzoek over gedaan. En daar komt uit dat de media de bevolking op het verkeerde been zet. Er is minder criminaliteit, maar er wordt vaker over bericht. Hierdoor krijgen mensen eerder het idee dat jeugd/Marokkanen de criminaliteit hebben doen stijgen. Maar dit is grote onzin. Als de media zo doorgaat, gaan ze nog aanzetten tot racisme :(

Margje

De media heeft altijd een negatieve dan wel een positieve uitwerking op het denkbeeld van de mens.  Mensen hadden vroeger gewoon minder interesse en zijn tegenwoordig naar mijn idee meer belust op criminaliteit en daarom wordt dit ook meer uitgemeten in de media. Ik heb niet zozeer het idee dat de ciminaliteit hoger is hoogstens dat door de media sommige personen rare gedragingen kunnen gaan vertonen...