Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Sollicitatieplicht alleenstaande ouders in de bijstand met jonge kinderen.

Gestart door Iwan, 1 maart 2010, 02:54:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De sollicitatieplicht van alleenstaande ouders in de bijstand met kinderen jonger dan 5 jaar moet onmiddellijk worden afgeschaft. De uitkering voor deze groep moet worden verhoogd.

Eens, ......
2 (66.7%)
Oneens, ......
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan

Stelling: De sollicitatieplicht van alleenstaande ouders in de bijstand met kinderen jonger dan 5 jaar
moet onmiddellijk worden afgeschaft. De uitkering voor deze groep moet worden verhoogd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vindt dat iedereen, die daartoe in staat is, zou moeten werken, maar ik vind het ook belangrijk
dat ouders hun kinderen opvoeden en daar tijd voor moeten krijgen. Als de kinderen naar school gaan,
rond 4 jaar, dan zou de moeder weer kunnen beginnen met werken en eventueel daarvoor kan ze
halve dagen werken als ze haar kind bijvoorbeeld naar de peuteropvang laat gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Ik heb gekozen voor eens....Overigens ben ik het met Iwan eens dat iedereen die in staat is om te werken, ook gewoon kan werken.
Waarom ik voor eens heb gekozen is omdat het als je alleenstaand bent met een jong kind en je werkt je niet altijd terug kan vallen op bijvoorbeeld mensen in je omgeving. Ik zelf heb altijd gewerkt maar had dan ook het geluk dat mijn moeder regelmatig op de kleine kon passen waardoor de enorm hoge kosten voor de kinderopvang te doen waren. Er wordt in Nederland niet echt meer rekening gehouden met alleenstaande ouders, als je werkt verdien je vaak al snel te veel waardoor je niet voor alles in aanmerking komt. In mijn geval was ik beter af omdat ik de kinderopvang kon beperken..Ook niet alle werkgevers houden rekening met kinderen en je hebt dus niet altijd " schoolwerktijden". Overigens vind ik het belangrijk dat je tijd kan door brengen met je kind. Ik vind overigens niet dat de uitkering hoger moet worden.