Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Het boek verdwijnt

Gestart door Iwan, 11 augustus 2010, 11:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Het boek verdwijnt

De e-reader, het apparaat waarop u de digitale versies van boeken, kranten en tijdschriften kunt lezen,
gaat het papier vervangen. Dat dit apparaat het papier gaat vervangen, is alleen maar een kwestie van tijd
menen deskundigen. Maar wat denk jij, zal het boek verdwijnen en heeft straks iedereen een e-reader?


Nederland massaal aan E-book
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat mij persoonlijk betreft prefereer ik een echt boek toch echt boven een e-reader, te lange teksten lees ik sowieso bijna
nooit digitaal dan print ik ze liever uit. Het is toch een hele andere beleving om van papier te lezen of van een beeldscherm.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

digitale boeken zijn er zat maar dat fenomeen komt echt nog lang niet door.
De schermen van tegenwoordig hebben al een goede kwaliteit maar nog steeds
kun je vele malen beter van papier lezen. Typ maar eens een document op
de computer en lees het door voor fouten, print het vervolgens uit en lees het
nogmaals, gegarandeerd dat je nog fouten vindt!

Iwan



Citaat van: DonWoozy op 13 augustus 2010, 11:55:49
digitale boeken zijn er zat maar dat fenomeen komt echt nog lang niet door.
De schermen van tegenwoordig hebben al een goede kwaliteit maar nog steeds
kun je vele malen beter van papier lezen. Typ maar eens een document op
de computer en lees het door voor fouten, print het vervolgens uit en lees het
nogmaals, gegarandeerd dat je nog fouten vindt!
Inderdaad, papier (een echt boek) leest veel prettiger.
En boeken voelen ook beter aan wanneer je het in je handen hebt en bovendien staat een goed gevulde boekenkast
ook erg mooi vind ik. Ik ben momenteel druk bezig om mijn boekenkast te vullen met mooie/goede, als het even kan
hardcover, boeken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Of het boek zal verdwijnen? Ik weet het niet, maar er zullen vast veel en veel minder exemplaren van komen in de toekomst.
Ook ik prefereer nu liever een boek. Maar ik kan me de voordelen van een e-reader ook voorstellen. Gewoon een e-reader in je handtas waar een boekenkast vol boeken in staat, makkelijk in de trein, makkelijk op vakantie, scheelt giga veel ruimte in je huis enz enz.
Ooit konden wij ons ook niet voorstellen dat de elpee zou verdwijnen, maar hij verdween, cd kwam ervoor in de plaats en nu heeft mijn oudste kind nauwelijks cd's maar een klein apparaatje boordevol muziek. Je kunt de moderne tijd toch niet tegenhouden.