Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kerstpakket (2)

Gestart door Lynn, 11 december 2006, 14:38:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik wil best afzien van een kerstpakket als het bedrag daarvan naar een goed doel wordt overgemaakt

Eens
4 (57.1%)
Oneens
3 (42.9%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 6

Lynn


bigfoot

ben het er mee oneens als ik wat aan een goed doel geef doe ik het wel en daar hoeft het hele kerst pakket kan wel een deel bijvoorbeeld

Rianne

Ik ben het wel met de stelling eens. In kerstpakketten zit 9 van de 10 niks wat je echt kunt gebruiken. Dan heb ik liever dat het geld wat zo'n pakket kost, wat vaak best duur is, naar een goed doel wordt overgemaakt.

mary-kate

ja vind ik ook
er zijn mensen die het slechter hebben dan wij
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Van mij mogen ze best mijn kerstpakket aan een goed doel geven (althans het geld wat ze anders voor het kerstpakket zouden gebruiken).
Maar ik kan me ook wel vinden in het antwoord van Bigfoot, als mensen nou zelf eens wat meer aan een goed doel geven en dan het hele jaar door, dat helpt veel meer.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik wil mijn kerstpakket ook best wel weg geven aan een goed doel, ik ben ook van mening dat andere mensen het veel beter kunnen gebruiken dan ik.

Iwan

Op mijn werk kun je dit jaar aangeven of je een kerstpakket wilt ontvangen of dat jouw 'kerstpakket'
aan een goed doel gegeven mag worden. De kerstpakken die overblijven gaan op mijn werk altijd naar de voedselbank,
vind ik ook een erg goed iniatief.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Maar wat is het doel van een kerstpakket?
Ik dacht altijd dat het kerstpakket een teken van waardering was van de werkgever voor zijn werknemer.
Als je dan stelt dat het kerstpakket dan wel aan een goed doel gegeven mag worden, schiet je m.i. het doel van een kerstpakket voorbij.
Het kerstpakket was niet bedoeld voor een goed doel.
Daarbij: het kerstpakket was ook niet bedoeld om de werknemer van zijn schuldgevoel af te helpen, zo van ik hoef niets meer met een goed doel, ze hebben mijn kerstpakket al.
Daarbij ook nog: hoe collectief kan een Nederlander ontevreden zijn, die rotzooi in een kerstpakket gebruik ik toch niet (lekker dankbaar, zou je met een ander kado niet doen)
En ook nog: denkt de Nederlandse werknemer dan echt het kerstpakket is rotzooi ik hoef het niet, laat een ander maar dankbaar zijn voor mijn rotzooi die ik niet hoef!

Lekkere Kerstgedachtes hoor!

Schaf dan gewoon het kerstpakket af, gewoon helemaal af.
Of wees blij met je krijgt en kijk een gegeven paard niet in de bek.

DonWoozy

Citaat van: Lejah op 12 november 2010, 18:36:21
Maar wat is het doel van een kerstpakket?
Ik dacht altijd dat het kerstpakket een teken van waardering was van de werkgever voor zijn werknemer.
Als je dan stelt dat het kerstpakket dan wel aan een goed doel gegeven mag worden, schiet je m.i. het doel van een kerstpakket voorbij.
Het kerstpakket was niet bedoeld voor een goed doel.
Daarbij: het kerstpakket was ook niet bedoeld om de werknemer van zijn schuldgevoel af te helpen, zo van ik hoef niets meer met een goed doel, ze hebben mijn kerstpakket al.
Daarbij ook nog: hoe collectief kan een Nederlander ontevreden zijn, die rotzooi in een kerstpakket gebruik ik toch niet (lekker dankbaar, zou je met een ander kado niet doen)
En ook nog: denkt de Nederlandse werknemer dan echt het kerstpakket is rotzooi ik hoef het niet, laat een ander maar dankbaar zijn voor mijn rotzooi die ik niet hoef!

Lekkere Kerstgedachtes hoor!

Schaf dan gewoon het kerstpakket af, gewoon helemaal af.
Of wees blij met je krijgt en kijk een gegeven paard niet in de bek.

exact, hier ben ik het volledig mee eens!