Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Christenen zijn boos om schijfjes met magische wezens bij supermarkten

Gestart door Iwan, 19 september 2010, 13:29:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christenen zijn boos op een supermarktketen die schijfjes met magische wezens uitdeelt.

Terechte kritiek
Zwaar overdreven
Anders, namelijk .....

Iwan


Citaat van: telegraaf.nl
Christenen zijn boos om schijfjes met magische wezens bij supermarkten

Christenen in het hele land staan op hun achterste benen
om de nieuwe verzamelactie van supermarktketen C1000: de Dungans.

De schijfjes met afbeeldingen van magische wezens zouden occult zijn en onverantwoord als speelgoed.
Een supermarkt in Veenendaal heeft al besloten niet mee te doen aan de verspreiding van de hebbedingetjes.
Vanaf gisteren krijgen klanten van de keten bij elke tien euro aan boodschappen een van de 45 verschillende Dungans,
die zijn geïnspireerd door de populaire televisieserie Avatar. Op ieder exemplaar staat een figuurtje met de aanduiding water,
vuur of aarde. Kinderen kunnen met elkaar de strijd aangaan op de manier van het spelletje 'papier, schaar, steen'.

Onder andere via de e-mail worden mensen opgeroepen op de schijfjes niet aan te nemen.
Vooral de tv-reclame wordt als schokkend ervaren. "Kinderen veranderen in de Dungan-karakter,
de demon, die ze hebben gekozen. Deze kwade geesten gaan vechten, door de kinderen heen.
Het is walgelijk
", aldus Jos en Regina van de christelijke website Rejoicenow.nl.
"We moeten onze kinderen beschermen."

Bij C1000 Huibers in Veenendaal zijn de Dungans vervangen door Clicks, onschuldige bouwsteentjes.
"Er kwamen geluiden binnen dat de Dungans onverantwoord speelgoed waren", vertelt eigenaar Kees Huibers.
"Zeker christenen hebben er moeite mee. Wij deelden die bezorgdheid en hebben onze verantwoordelijkheid genomen."

Bij het C1000-hoofdkantoor zijn de klachten bekend. "We weten dat het in christelijke kring gevoelig ligt.
Het is niet de bedoeling te shockeren. De Dungans moeten gezien worden als een fantasiewereld
",
aldus woordvoerster Rianne van Beek.

Wat vind jij?
Overdrijven de Christenen of is de kritiek terecht?
Zou jij, indien je zelf kinderen hebt of zou hebben,
de Dungans meenemen voor je kinderen of zou je ze laten liggen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Mijn kinderen mogen Dungans hebben hoor, hoewel hier geen C1000 in de buurt is. Maar mijn kinderen mogen ook Pokemon kijken en Harry Potter lezen.
Als je zo gelovig bent dat Harry Potter verboden lectuur is, Pokemon niet gekeken mag worden, als je al een tv hebt; dan is het toch ook heel logisch dat die mensen geen Dungans willen en zich daaraan storen?

Iwan

Ik vind het allemaal een beetje overdreven, mocht ik kinderen hebben, die in de leeftijd zitten
dat ze dit soort prullaria leuk vinden dan mogen ze het van mij best hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik ben zelf ook christen maar dit vind ik wel een beetje HEEL erg overdreven hoor!