Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Speekseltest tegen drugsgebruik in verkeer.

Gestart door Iwan, 16 oktober 2010, 00:52:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een speekseltest om drugs in het verkeer op te sporen is een goed idee.

Eens, ......
2 (100%)
Oneens, .....
0 (0%)
Anders, namelijk ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan

Citaat van: NU.nl
Speekseltest tegen drugsgebruik in verkeer

AMSTERDAM – De politie kan vanaf 2012 automobilisten controleren op drugsgebruik middels een speekseltest.
Oud minister Hirsch Balin van Justitie en oud minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat presenteerden
het wetsvoorstel hiertoe in september 2010.

Net als voor alcohol geldt straks voor drugs dat het toegestane gehalte in het bloed onder een bepaalde limiet moet blijven.
In de praktijk komt het erop neer dat een paar trekjes van een joint al te veel zijn, zo schrijft de krant.

Automobilisten die middels de speekseltest op drugsgebruik in het verkeer worden betrapt moeten vervolgens bloed afstaan.
De test geeft namelijk niet aan hoeveel drugs er precies is gebruikt. Aan de hand van de bloedtest wordt de strafmaat bepaald.

In de Tweede Kamer is er al jaren een roep om hardere maatregelen tegen drugs in het verkeer.
De voormalige ministers hopen met de nieuwe wet het aantal verkeersslachtoffers terug te kunnen dringen.

Het volgens het AD echter onduidelijk hoeveel dodelijke verkeerslachtoffers er jaarlijks vallen door drugsgebruik.
Uit cijfers van de politie Tilburg is wel gebleken dat in dat district twintig procent van de automobilisten die bij een ongeluk
gewond raken drugs hebben gebruikt.

Stelling: Een speekseltest om drugs in het verkeer op te sporen is een goed idee.



lees ook: Het rijbewijs moet sneller worden ingenomen
               Drugs
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een speekseltest, of wat voor test dan ook, om drugs in het verkeer op te sporen lijkt mij een prima idee.
Als je in het verkeer onder invloed verkeerd ben je niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook/vooral voor anderen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."